ga binnenkort de 205 250 diesel eens tunen. zit op 11k km nu
denk naar een 225 a 230 pk. jammer dat je die EQ boost niet makkelijk kan retrofitten
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
Ben onlangs naar een performance shop geweest om prijs te laten maken voor
chiptuning van mijn clk 200 kompressor. Men vertelde mij een pk winst van 48 pk.
Ik heb er nu een schamele 163 . Daar werd mij verteld dat er een andere pulley
op de kompressor wordt gezet en dit in combinatie met andere software. Heeft iemand
hier ervaring mee? bedankt.
groeten Ivan
chiptuning van mijn clk 200 kompressor. Men vertelde mij een pk winst van 48 pk.
Ik heb er nu een schamele 163 . Daar werd mij verteld dat er een andere pulley
op de kompressor wordt gezet en dit in combinatie met andere software. Heeft iemand
hier ervaring mee? bedankt.
groeten Ivan
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 24 dec 2018 10:51
Ik heb niet zoveel motortechnische kennis.
Hoe zit het nu met chiptuning. Is dit werkelijk slecht voor de levensduur van een motor.
Zoja...wat kun je doen om prestaties van auto enigzins te vergroten. Een sportuitlaat blijkt ook niet de oplossing te zijn.
Uhhh...ja een V8 motor(AMG)
Maar ja...het gaat mij om de bestaande motor in mijn SLK200 kompressor(aut)
Hoe zit het nu met chiptuning. Is dit werkelijk slecht voor de levensduur van een motor.
Zoja...wat kun je doen om prestaties van auto enigzins te vergroten. Een sportuitlaat blijkt ook niet de oplossing te zijn.
Uhhh...ja een V8 motor(AMG)
Maar ja...het gaat mij om de bestaande motor in mijn SLK200 kompressor(aut)
- Clk220
- Donateur
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
- Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)
Lees het topic eens rustig door. Deze en soortgelijke vragen staan in vorige blz. Het begint zelfs in 2013, dus ervaringen genoeg.Matrafreak schreef:Ik heb niet zoveel motortechnische kennis.
Hoe zit het nu met chiptuning. Is dit werkelijk slecht voor de levensduur van een motor.
Zoja...wat kun je doen om prestaties van auto enigzins te vergroten. Een sportuitlaat blijkt ook niet de oplossing te zijn.
Uhhh...ja een V8 motor(AMG)
Maar ja...het gaat mij om de bestaande motor in mijn SLK200 kompressor(aut)
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 24 dec 2018 10:51
Dat heb ik gedaan.
Maar hier wordt niet ingegaan op de kwaliteiten duurzaamhe idvan de motor.
Het is alldmaal chippen en tunen
Dat vraag ik niet
Maar hier wordt niet ingegaan op de kwaliteiten duurzaamhe idvan de motor.
Het is alldmaal chippen en tunen
Dat vraag ik niet
- Clk220
- Donateur
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
- Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)
Ik las levensduur in de vraag. Maar misschien heb je dan iets aan slijtage:
search.php?keywords=slijtage+motor&t=84227&sf=msgonly
Staan enkele leuke zaken bij.
Gr.
search.php?keywords=slijtage+motor&t=84227&sf=msgonly
Staan enkele leuke zaken bij.
Gr.
Erg belangrijk een tuner die weet wat hij doet. Dus niet 1 op de hoek of een marktplaats tuner van een paar centen.Matrafreak schreef:Ik heb niet zoveel motortechnische kennis.
Hoe zit het nu met chiptuning. Is dit werkelijk slecht voor de levensduur van een motor.
Want slechte tuning kan heeeel slecht uitpakken. Zoals verbrande zuigers, ploffende turbo's e.d.
Bij goede tuning en normaal gebruik ( zoals bijvoorbeeld pas je power gebruiken als de motor goed warm is ) valt extra slijtage wel mee.
Heb zelf eerder VAG gereden en altijd getuned, ook meerdere bekenden met serieuze tuning zonder echte problemen. Maar ook wel mensen die kans zagen binnen notime de boel te slopen.
Mijn mooiste voorbeeld die ik heb gehad:
Seat toledo ARL motor ( 150pk TDI ) die getuned was tot 226PK en 460Nm bij iets meer als 90.000 km en die heb ik verkocht bij 336000km.
Problemen die ik gehad heb: bij denk zo'n 310.000 km oid verstuiver stuk , tevens heb ik 2massavliegwiel stuk gehad, maar dit was nadat ik watermenthanol injectie had ingebouwd waarmee er nog een stuk meer koppel en vermogen kwam.
Maar blok zelf was bij verkoop nog steeds goed. ( compressie is toen nog gemeten )
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb een w205 c200 diesel. 1.6 136pk.
Ik zit te denken over een chiptuning (op maat) , kan iemand me vertelen is dat verstandig om te doen of beter gewoon zo originele laten? Wat kunnen nadelen zijn. Alvast bedankt.
Ik zit te denken over een chiptuning (op maat) , kan iemand me vertelen is dat verstandig om te doen of beter gewoon zo originele laten? Wat kunnen nadelen zijn. Alvast bedankt.
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Turbo's gaan standaard al kapot...Gafarov schreef:Hoi, ik heb een vraag. Ik heb een w205 c200 diesel. 1.6 136pk.
Ik zit te denken over een chiptuning (op maat) , kan iemand me vertelen is dat verstandig om te doen of beter gewoon zo originele laten? Wat kunnen nadelen zijn. Alvast bedankt.
Hoeveel heeft dat gekost als ik vragen mag?Fendk schreef:Vandaag bij Br performance geweest.
Mijn x117 laten tunen.
Standaard 137pk.... 122pk volgens Mercedes.
Nu 177pk en 313nm !!!
Zeeeer vriendelijk ontvangen. Goede uitleg en lekkere koffie
Polar silver CLA Amg line
€450,- was toen een actie met 10% kortingClAmg schreef:Hoeveel heeft dat gekost als ik vragen mag?Fendk schreef:Vandaag bij Br performance geweest.
Mijn x117 laten tunen.
Standaard 137pk.... 122pk volgens Mercedes.
Nu 177pk en 313nm !!!
Zeeeer vriendelijk ontvangen. Goede uitleg en lekkere koffie
BR performance is mij toch te ver rijden. Ik ga volgende week vrijdag mijn CLA180 laten chiptunen bij Fasttech in Haaksbergen. Van 122pk naar 175pk en 200Nm naar 310 Nm, een mooie winst. Ik hou jullie op de hoogte
Mogelijk in de toekomst nog een Armytrix downpipe en uitlaatsysteem. Maar eerst even kijken wat de ca. 175 pk doen
Mogelijk in de toekomst nog een Armytrix downpipe en uitlaatsysteem. Maar eerst even kijken wat de ca. 175 pk doen
Polar silver CLA Amg line