viewtopic.php?f=62&t=91744&p=967188&hil ... ek#p967188
viewtopic.php?f=62&t=79293&p=1011745&hi ... k#p1011745
viewtopic.php?f=80&t=103303&p=1013522&h ... k#p1013522
zomaar drie logboeken. Lees vanaf begin tot eind en je komt wat dingetjes tegen.
Ik zou ook zeker (laten) controleren hoe je benzinedruk is en of alle bobines en bougies altijd lekker meedoen.
gr J
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- Jeroen
- Berichten: 25800
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
3 April mijn Cla 180 Shooting brake laten chiptunen. (zie bericht 5 April) Inmiddels is hij op de rollerbank geweest.
Het toegezegde vermogen van 190 pk en 310Nm komt aardig in de buurt van de werkelijkheid.
Ik heb bij deze rollerbank een vermogen van 185,6pk en 295Nm. Mag dus niet klagen.
Auto heeft vooral bij lage toeren een flinke boost gekregen.
Het toegezegde vermogen van 190 pk en 310Nm komt aardig in de buurt van de werkelijkheid.
Ik heb bij deze rollerbank een vermogen van 185,6pk en 295Nm. Mag dus niet klagen.
Auto heeft vooral bij lage toeren een flinke boost gekregen.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Ik persoonlijk heb hele goede ervaringen met Autochippen.nl. Dit bedrijf valt onder Dtmobility welke voor half Nederland voor softwarebestanden levert/bezorgt. Zij hebben ook vaak auto's binnen staan voor tuning welke je zelfs niet bij een merkdealer tegen komt.edams1 schreef: ↑02 apr 2021 20:13 Hoi,
Ik heb een W205 C43 AMG uit 2016. Ik ben geïnteresseerd in chiptuning en kan niet kiezen tussen auto-chippe.nl of br-performance.nl - beide bieden een vergelijkbare vermogensupgrade met stage 1 en hebben vergelijkbare kosten.
Enige ervaring met een van hen (hoeft niet C43 te zijn)?
https://www.auto-chippen.nl/product/mer ... 2014-2018/
https://www.br-performance.nl/nl-nl/chi ... -amg-3-0t/
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 jul 2018 15:14
- Mercedes-Benz: E klasse / GLC
Hallo,
Deze week krijg ik mijn nieuwe E klasse 200 estate, om hem iets meer power te geven dacht ik aan een Powerbox of iets dergelijks.. na wat zoeken kwam ik de powerbox van brabus tegen en vroeg me af of hier mensen zijn die deze ook in hun Mercedes hebben laten monteren, dus mijn vraag is “Wie heeft ervaring met de BRABUS PowerXtra B20” performance kit voor E 200 (W 213)?
Vermogen : +30 kW / 41 pk ; Koppel : +30 Nm
+ BRABUS PowerXtra : Vermogen 165 kW/225 pk ; koppel max. 330 Nm
N.B. : deze kit is enkel geschikt voor modellen met automatische transmissie (W 213)!
Prijs : 1290,- excl. BTW (1560,90 incl. BTW)
Montagekosten : 225,- excl. BTW (272,25 incl. BTW)
Tja…,
Groet
Reijer
Deze week krijg ik mijn nieuwe E klasse 200 estate, om hem iets meer power te geven dacht ik aan een Powerbox of iets dergelijks.. na wat zoeken kwam ik de powerbox van brabus tegen en vroeg me af of hier mensen zijn die deze ook in hun Mercedes hebben laten monteren, dus mijn vraag is “Wie heeft ervaring met de BRABUS PowerXtra B20” performance kit voor E 200 (W 213)?
Vermogen : +30 kW / 41 pk ; Koppel : +30 Nm
+ BRABUS PowerXtra : Vermogen 165 kW/225 pk ; koppel max. 330 Nm
N.B. : deze kit is enkel geschikt voor modellen met automatische transmissie (W 213)!
Prijs : 1290,- excl. BTW (1560,90 incl. BTW)
Montagekosten : 225,- excl. BTW (272,25 incl. BTW)
Tja…,
Groet
Reijer
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3196
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
is zo'n brabus box echt de 1000 euro extra waard als bijvoorbeeld bij BR-Performance chippen incl rollen?
- Bijlagen
-
- BR Perf W213 E200.jpg (68.15 KiB) 1012 keer bekeken
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 jul 2018 15:14
- Mercedes-Benz: E klasse / GLC
Ik heb geïnformeerd bij Auto chippen.nl en deze gaven het volgende antwoord..
“ Helaas hebben wij geen gegevens beschikbaar voor de nieuwe E200. Het regelapparaat welke de motor aan stuurt is namelijk nog niet te her-programmeren. Dit is een kwestie van afwachten totdat deze ''gekraakt'' zullen zijn zodat wij als tuner zijnde hier de software wel van aan kunnen
passen.”
Dus zal iets anders moeten bedenken hahha
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 jul 2018 15:14
- Mercedes-Benz: E klasse / GLC
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 jul 2018 15:14
- Mercedes-Benz: E klasse / GLC
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 jul 2018 15:14
- Mercedes-Benz: E klasse / GLC
Bedankt voor het delen van jullie ervaring..
Ik zal laten weten wat ik ga doen.
Ik zal laten weten wat ik ga doen.
A word of adviseur van een ervaringsdeskundige (jammer genoeg...)
Nieuwe 3 liter diesel laten aanpassen. Ongeveer 80pk extra en bijkomend koppel was niet gekend. Auto was beduidend sneller maar na 9 maanden en 50k kilometer heeft de motor het opgegeven. Enige geluk aanpassing was gedaan door dealer en stond op de bestelbon anders waren alle kosten voor mij want importeur trekt zich daar direct uit (en terecht vanuit hun standpunt). Gelukkig dat we nogal wat auto’s lopen hebben op de zaak en de garage danig is gaan inwerken op de importeur en zelf een deel op zich genomen heeft anders spraken we over een factuurtje van > 35k€
Daarnaast - wat de hybride betreft - dit zal weinig bijbrengen. Probleem van de auto is niet gebrek aan vermogen of koppel maar te veel aan gewicht. Je kan er - bij wijze van spreken - 1.0000pk en 1.0000 nm koppel tegenaan gooien die inertie blijft. Ik ben nu aan mijn 3de hybride en ze hebben er allemaal last van. Ik rij nu een GLE 350de plug in > die hebben 300 + pk en 700nm koppel ? Een collega heeft indentiteit dezelfde auto maar een 300d met 240pk en 500nm PK. Op papier is die van mij in alles sneller, in de praktijk...
Als je een vlotte c wil koopt een 43, als je een zuinige wil wil koopt een 200d en als je een fiscaal voordelige wil laat je C zoals deze is...
Weet ook - ik heb Porsche gereden, snelle Audi’s en snelle BMW’s - een snelle Merc hangt niet aan zijn gas zoals deze maar blijft altijd comfortabel. Je krijgt mij niet meer in een M optie pakket van BMW maar de AMG optie van Merc blijft comfortabel
Ik lees hier vooral in dat ik een oude zaag geworden ben
Nieuwe 3 liter diesel laten aanpassen. Ongeveer 80pk extra en bijkomend koppel was niet gekend. Auto was beduidend sneller maar na 9 maanden en 50k kilometer heeft de motor het opgegeven. Enige geluk aanpassing was gedaan door dealer en stond op de bestelbon anders waren alle kosten voor mij want importeur trekt zich daar direct uit (en terecht vanuit hun standpunt). Gelukkig dat we nogal wat auto’s lopen hebben op de zaak en de garage danig is gaan inwerken op de importeur en zelf een deel op zich genomen heeft anders spraken we over een factuurtje van > 35k€
Daarnaast - wat de hybride betreft - dit zal weinig bijbrengen. Probleem van de auto is niet gebrek aan vermogen of koppel maar te veel aan gewicht. Je kan er - bij wijze van spreken - 1.0000pk en 1.0000 nm koppel tegenaan gooien die inertie blijft. Ik ben nu aan mijn 3de hybride en ze hebben er allemaal last van. Ik rij nu een GLE 350de plug in > die hebben 300 + pk en 700nm koppel ? Een collega heeft indentiteit dezelfde auto maar een 300d met 240pk en 500nm PK. Op papier is die van mij in alles sneller, in de praktijk...
Als je een vlotte c wil koopt een 43, als je een zuinige wil wil koopt een 200d en als je een fiscaal voordelige wil laat je C zoals deze is...
Weet ook - ik heb Porsche gereden, snelle Audi’s en snelle BMW’s - een snelle Merc hangt niet aan zijn gas zoals deze maar blijft altijd comfortabel. Je krijgt mij niet meer in een M optie pakket van BMW maar de AMG optie van Merc blijft comfortabel
Ik lees hier vooral in dat ik een oude zaag geworden ben
Ik lees anders vooral een mooie historie aan auto's Ik vind dat hybride overigens vanaf 0 wel sneller 'voelt', door het directe en vol aanwezig zijn van koppel. Voorbij de 60 gaat het gewicht echt tegenwerken. Op basis van ervaring met een Golf GTE dit, trouwens. Ik zou een hybride dan ook niet laten chippen.