Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 apr 2020 22:44
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz
Ik weet het zelf al..spruitstuk en kat zijn 1.
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Kun je natuurlijk wel zelf verderop een sportkat (magnaflow ofzo) onderzetten.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3193
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
EdwinAC schreef: ↑08 mei 2020 01:37Jammer dan weer dat dat soort onzin beweren, dat het strafbaar zou zijn voor het bedrijf. Wél weer goed dat ze je het hebben afgeraden .Mercedesfriek schreef: ↑07 mei 2020 11:19 Mij was het toch duidelijk afgeraden door de tuner. Die zeiden zelfs dat het strafbaar was als bedrijf zijnde om het toe te passen (roetfilter verwijderen).
Als bedrijf mag je dat absoluut wél uitvoeren! Wie weet waarom je klant dat zou willen? Voor gebruik off-road in de achtertuin, op het circuit of wat dan ook.
Als bedrijf kan je doen waartoe je opdracht krijgt. Wél handig om dan de klant goed in te lichten over de gevolgen bij gebruik van de auto op de weg. Want dat mag dan niet meer zomaar. De eigenaar of berijder zijn ten alle tijde verantwoordelijk voor het voertuig waarmee ze rijden.
Als je de krant mag geloven, is het toch echt verboden, daarbij zal diezelfde garage nooit dezelfde auto daarna APK kunnen goedkeuren want ze weten van de verwijderde materialen. Dat een auto met kenteken alleen in de achtertuin gebruikt gaat worden is wel erg theoretisch.
- Bijlagen
-
- staatscourant 2017 39710.JPG (109.28 KiB) 800 keer bekeken
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Poppel180 schreef: ↑08 mei 2020 16:47EdwinAC schreef: ↑08 mei 2020 01:37Jammer dan weer dat dat soort onzin beweren, dat het strafbaar zou zijn voor het bedrijf. Wél weer goed dat ze je het hebben afgeraden .Mercedesfriek schreef: ↑07 mei 2020 11:19 Mij was het toch duidelijk afgeraden door de tuner. Die zeiden zelfs dat het strafbaar was als bedrijf zijnde om het toe te passen (roetfilter verwijderen).
Als bedrijf mag je dat absoluut wél uitvoeren! Wie weet waarom je klant dat zou willen? Voor gebruik off-road in de achtertuin, op het circuit of wat dan ook.
Als bedrijf kan je doen waartoe je opdracht krijgt. Wél handig om dan de klant goed in te lichten over de gevolgen bij gebruik van de auto op de weg. Want dat mag dan niet meer zomaar. De eigenaar of berijder zijn ten alle tijde verantwoordelijk voor het voertuig waarmee ze rijden.
Als je de krant mag geloven, is het toch echt verboden, daarbij zal diezelfde garage nooit dezelfde auto daarna APK kunnen goedkeuren want ze weten van de verwijderde materialen. Dat een auto met kenteken alleen in de achtertuin gebruikt gaat worden is wel erg theoretisch.
Sterker nog er is al een visuele inspectie van de apk keuring, wanneer deze aan kan tonen dat deze mist kan dat afkeur betekenen. Er wordt alleen niks mee gedaan. Wanneer de roetdeeltjes teller er is zal dit vanzelf wel gaan gebeuren.
Je mag een auto voor 2010 of 2011 ofzo gewoon blijven rijden alleen zal je kenteken aangepast worden en zul je meer belasting gaan betalen en zul je geweigerd worden in sommige binnensteden
greetings Evan
Kzal het dan toch doen, auto 2 jaar en 3 maand.
C220d gaat van 170 naar +-220pk en 550nm eind deze Maand.
Grotere intercooler en ecu remap.
Van de intercooler verwacht ik iets meer pk's op een warme zomerdag
C220d gaat van 170 naar +-220pk en 550nm eind deze Maand.
Grotere intercooler en ecu remap.
Van de intercooler verwacht ik iets meer pk's op een warme zomerdag
Als je goed leest Evan dan schrijf ik letterlijk het volgende:
"Jammer dan weer dat dat soort onzin beweren, dat het strafbaar zou zijn voor het bedrijf. Wél weer goed dat ze je het hebben afgeraden "
Dat je NIET met de auto zo mag rijden klopt. Dat het bedrijf de auto zo niet meer mag goedkeuren klopt, STRAKS met ingang van gebruik van de nieuwe deeltjesteller.
Als jij als eigenaar het bedrijf opdracht geeft het roetfilter leeg te kloppen, dan mag het bedrijf DAT doen. Die mag de auto niet goedkeuren.
Ik snap wat je bedoelt, en dat het wat theoretisch wordt, maar zo zit de wet in mekaar helaas. De tekst uit de staats-courant is is de 'Jip-en-Janneke-taal-uitleg' .
Als vergelijking: Het is verboden om met een niet deugdelijk rem-systeem te rijden. Als jij zelf je remmen wilt vervangen maar je krijgt de bouten van je remblokhouders niet los, en je geeft de garage opdracht ze los te nemen, dan doet de garage NIETS illegaals. Al brengt deze de auto in een staat waarin je er niet mee aan het verkeer mag deelnemen. De garage doet niets illegaals.
Zo is het ook met het roetfilter.
Zolang ( en dat is echt nog maar heel even!) de deeltjesteller niet gebruikt wordt met de APK, mag je als autobedrijf bij ontbreken van foutcodes en doorlopen zijn van de readiness bij uitlezen voertuig APK, visuele controle op aanwezigheid roetfilter ( ja, ook één waaraan gelast werd!), de auto gewoon goedkeuren (NOG).
Het inwendig verwijderen van het roetfilter element is echter niet toegestaan. Nou ja, wél om uit te voeren (garage), niet om mee te rijden (berijder).
De garagehouder die het ding in opdracht van de klant leeghaalt kan geen boete krijgen en kan niet gearresteerd worden, niet op welke manier gesanctioneerd worden.
Het kenteken van de auto kan WEL in WOK-status komen als dit uitkomt en daarmee is het in het algemeen verboden.
Welkom in de wereld van de juridische onzin .
"Jammer dan weer dat dat soort onzin beweren, dat het strafbaar zou zijn voor het bedrijf. Wél weer goed dat ze je het hebben afgeraden "
Dat je NIET met de auto zo mag rijden klopt. Dat het bedrijf de auto zo niet meer mag goedkeuren klopt, STRAKS met ingang van gebruik van de nieuwe deeltjesteller.
Als jij als eigenaar het bedrijf opdracht geeft het roetfilter leeg te kloppen, dan mag het bedrijf DAT doen. Die mag de auto niet goedkeuren.
Ik snap wat je bedoelt, en dat het wat theoretisch wordt, maar zo zit de wet in mekaar helaas. De tekst uit de staats-courant is is de 'Jip-en-Janneke-taal-uitleg' .
Als vergelijking: Het is verboden om met een niet deugdelijk rem-systeem te rijden. Als jij zelf je remmen wilt vervangen maar je krijgt de bouten van je remblokhouders niet los, en je geeft de garage opdracht ze los te nemen, dan doet de garage NIETS illegaals. Al brengt deze de auto in een staat waarin je er niet mee aan het verkeer mag deelnemen. De garage doet niets illegaals.
Zo is het ook met het roetfilter.
Zolang ( en dat is echt nog maar heel even!) de deeltjesteller niet gebruikt wordt met de APK, mag je als autobedrijf bij ontbreken van foutcodes en doorlopen zijn van de readiness bij uitlezen voertuig APK, visuele controle op aanwezigheid roetfilter ( ja, ook één waaraan gelast werd!), de auto gewoon goedkeuren (NOG).
Het inwendig verwijderen van het roetfilter element is echter niet toegestaan. Nou ja, wél om uit te voeren (garage), niet om mee te rijden (berijder).
De garagehouder die het ding in opdracht van de klant leeghaalt kan geen boete krijgen en kan niet gearresteerd worden, niet op welke manier gesanctioneerd worden.
Het kenteken van de auto kan WEL in WOK-status komen als dit uitkomt en daarmee is het in het algemeen verboden.
Welkom in de wereld van de juridische onzin .
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 mei 2020 16:40
- Mercedes-Benz: C180 Sportcoupe W203
Mijn W203 C180 Sportcoupé Kompressor is gechipt naar 170pk/270nm voor maar €249,-.
Chip is op maat gemaakt en het verschil is echt heel goed te voelen.
Groetjes Jeroen
Chip is op maat gemaakt en het verschil is echt heel goed te voelen.
Groetjes Jeroen
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 apr 2020 22:44
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz
De tuner kwam zelf al met een sportcat van Simons als optie.
Voor het spaghetti spruitstuk van Supersprint zei hij minimaal 15 pk. Hij rekent met 10% winst denk ik en met de sportcat had hij het over 6 tot 10pk, afhankelijk van of ik daarna doorga met het gehele uitlaatzysteem. (Ik heb volgens mij overigens weinig gekke bochten in mn uitlaatsysteem maar rechter is altijd beter denk ik) ik weet niet wat mn totale pk winst dan zal worden, moet ik afwachten.
Met die aanpassingen heb ik zo wie zo al meer geluid dus weet niet of ik doorga met de uitlaat, t hoeft niet te hard maar mis dan wel wat extra flow
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Rechter is niet altijd beter. De uitlaat moet een minimale tegendruk geven die ook nog eens in lijn staat met het openen en sluiten van de uitlaatkleppen van je motor. Bij te weinig tegendruk vullen je cilinders niet goed omdat er (te veel) lekkage naar de uitlaat is.
Het rommelen aan je uitlaatsysteem door de tegendruk te verlagen hoeft dus echt niet altijd beter uit te pakken.
Niettemin: succes! Fijn als het allemaal goed uitpakt.
Het rommelen aan je uitlaatsysteem door de tegendruk te verlagen hoeft dus echt niet altijd beter uit te pakken.
Niettemin: succes! Fijn als het allemaal goed uitpakt.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 apr 2020 22:44
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz
Weer wat geleerd, dank je wel Koos.
Ik vermoed dat de uitlaat volledig aanpassen een van de laatste dingen zal ziin.
T lijkt mij dat mercedes bij de 'standaard uitlaat' ook wel oplet en de beste lijn zoekt.
T is toch altijd een beetje gissen. Zo'n middendempervervanger zal voornamelijk geluidwinst geven.
Voor mij is t daarnaast zo wie zo moeilijk op voorhand te bepalen wat een sport cat met spaghetti spruitstuk 4-2-1 gaat opleveren. Enig idee?
Ik vermoed dat de uitlaat volledig aanpassen een van de laatste dingen zal ziin.
T lijkt mij dat mercedes bij de 'standaard uitlaat' ook wel oplet en de beste lijn zoekt.
T is toch altijd een beetje gissen. Zo'n middendempervervanger zal voornamelijk geluidwinst geven.
Voor mij is t daarnaast zo wie zo moeilijk op voorhand te bepalen wat een sport cat met spaghetti spruitstuk 4-2-1 gaat opleveren. Enig idee?
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Niemand heeft een kristallen bol. Wel is het verhaal over tegendruk hierboven belangrijk voor het spaghettispruitstuk. Een goede ontwerper zorgt ervoor dat alle pijpen dezelfde lengte hebben en dezelfde tegendruk. Net zoiets als blueprinten voor een motor. Alle draaiende delen met dezelfde massa (binnen kleine marges) om een zo gelijkmatig mogelijke, gebalanceerde loop te krijgen. Dat levert allemaal winst op (als je goed weet waar je mee bezig bent). Net als een inlaat met zo min mogelijk restricties, randjes en andere dingen die (ongewenste) wervelingen veroorzaken, of warme lucht happen.
Schiet je daar echter mee door, dan loop je het risico dat je de gewenste werveling (om lucht en brandstof goed te mengen) ook kwijtraakt.
Bij een gewone productieauto zijn alle marges veel ruimer qua onderlinge verschillen, omdat er zo goedkoop mogelijk geproduceerd moet worden.
Achteraf een straatauto aanpassen om hem optimaal te laten presteren komt met een prijskaartje dat meestal niet te betalen valt in relatie tot wat het oplevert.
gr J
Schiet je daar echter mee door, dan loop je het risico dat je de gewenste werveling (om lucht en brandstof goed te mengen) ook kwijtraakt.
Bij een gewone productieauto zijn alle marges veel ruimer qua onderlinge verschillen, omdat er zo goedkoop mogelijk geproduceerd moet worden.
Achteraf een straatauto aanpassen om hem optimaal te laten presteren komt met een prijskaartje dat meestal niet te betalen valt in relatie tot wat het oplevert.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 apr 2020 22:44
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz
M.a.w ook een gedeelte vertrouwen hebben in de tuner. Deze zei al dat als hij de auto zag dat hij dan pas kon bepalen wat er eventueel nodig was qua uitaat ivm bochten.
Het is iid wel duur
Het is iid wel duur
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 13 apr 2020 22:44
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz
De tuner zei ook dat we eerst konden luisteren wat t geluidtoename was na de sportcat en spruitstuk en dat daarna eventueel een middendempervervanger of einddemper anders konden. Ik denk dat hij tussen de regels door bedoeld dat de sportcat en spruitstuk eigenlijk zelf voor 95% zorgen voor het vermogentoenname, dat de aanpassingen aan de uitlaat daarentegen een te verwaarlozen winst toevoegen maar wel geluid kunnen verbeteren.
Ik ben iemand van de voorpret en wil goed afwegen wat er qua prijs in verhouding met winst redelijk is.
Tuner zei dus minimaal 15 pk voor spruitstuk, 10 pk voor sportcat met goede uitlaat, is dat redelijk?
Maar is het ook zo dat de combi van sportcat, spaghetti spruitstuk elkaar zo goed aanvult dat ze meer opleveren dan kat en spruitstuk ineen?
Is het mogelijk dat hij 'laag' gaat zitten om iig waar te maken wat hij van te voren zegt en zelf ook beter uit de bus te komen?
Ik lees namelijk ook nog wel eens dat mijn combi nog meer oplevert dan bovenstaande waarden, het is soms verwarrend.
Ik ben iemand van de voorpret en wil goed afwegen wat er qua prijs in verhouding met winst redelijk is.
Tuner zei dus minimaal 15 pk voor spruitstuk, 10 pk voor sportcat met goede uitlaat, is dat redelijk?
Maar is het ook zo dat de combi van sportcat, spaghetti spruitstuk elkaar zo goed aanvult dat ze meer opleveren dan kat en spruitstuk ineen?
Is het mogelijk dat hij 'laag' gaat zitten om iig waar te maken wat hij van te voren zegt en zelf ook beter uit de bus te komen?
Ik lees namelijk ook nog wel eens dat mijn combi nog meer oplevert dan bovenstaande waarden, het is soms verwarrend.
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Heeft dat ding een kompressor, of moet hij elke inlaatslag de lucht zelf aanzuigen?
Ik denk dat 25Pk (bij een NA blok) totaalwinst best wishfull thinking is.
gr J
Ik denk dat 25Pk (bij een NA blok) totaalwinst best wishfull thinking is.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)