Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 nov 2019 19:28
- Mercedes-Benz: 450
Ik overweeg om een racechip aan te schaffen. Wie heeft er ervaring met Racechip op de W205 en (zou nog mooier zijn) de C450/C43? Ik ben met name benieuwd naar de vraag of het mogelijk is om alle standen nog te gebruiken (Comfort, Economy, Sport, Sport+, Individual). En als dat het geval is, of de racechip ook die standen beinvloed of alleen de racestanden. Ik ben bijzonder benieuwd!
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Volgens mij is Race chip een kastje wat signalen van 1 of meerdere sensoren manipuleert (bv turbodruk) en moet je daar zo wie zo geen wonderen van verwachten.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Ben zelf geen fan van het Piggyback tunen en prefereer maatwerk. Racechip is echter wel de beste op dit gebied voor zover ik weet. Mijn zwager heeft er jaren probleemloos mee gereden in een Clio 1.5dci en was tevreden.
Laatst gewijzigd door AndyP op 05 mei 2021 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"spaarvarken"? "op de rug, rugzak" bedoel je Piggyback
Hoewel spaarvarkentuning voor veel Nederlandse instappers ook best van toepassing is...
gr J
Hoewel spaarvarkentuning voor veel Nederlandse instappers ook best van toepassing is...
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Altijd leuk die spellingscontrole
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 02 aug 2011 13:48
- Mercedes-Benz: S320cdi (w220)
- Locatie: Delft
Beste forum leden,
Ik weet niet of dit vraag eerder is voorgekomen maar wil hem hier nu vragen ik kan er niks over vinden nergens.
Heb een GLE 350E in bestelling heb bewust voor de benzine gekozen en niet voor de diesel variant.
Had zelf graag gewild om er achteraf een Brabus tuning uit te voeren erop. Maar ben er dus achter gekomen dat ze de GLE 350E dus niet tunen. Wel alle diesel varianten ook de plug in hybride ervan. Weet iemand van jullie waarom dit zo is en letterlijk nergens althans de grote merken zoals Brabus, Carlsson en dergelijke doe bijna alle varianten behalve de GLE 350E benzine variant.
Weet iemand waarom dit het geval is en waarom dit dan uberhaupt niet kan bij de grote jongens maar wel hier en daar op locale chiptuners?
Dit is me echt een raadsel Brabus gaf geen uitleg alleen dat het niet kan ook niet dat ik de exhaust tips kan aanpassen heel apart.
Zou graag meer hier over willen weten.
Mvg S. Ork
Ik weet niet of dit vraag eerder is voorgekomen maar wil hem hier nu vragen ik kan er niks over vinden nergens.
Heb een GLE 350E in bestelling heb bewust voor de benzine gekozen en niet voor de diesel variant.
Had zelf graag gewild om er achteraf een Brabus tuning uit te voeren erop. Maar ben er dus achter gekomen dat ze de GLE 350E dus niet tunen. Wel alle diesel varianten ook de plug in hybride ervan. Weet iemand van jullie waarom dit zo is en letterlijk nergens althans de grote merken zoals Brabus, Carlsson en dergelijke doe bijna alle varianten behalve de GLE 350E benzine variant.
Weet iemand waarom dit het geval is en waarom dit dan uberhaupt niet kan bij de grote jongens maar wel hier en daar op locale chiptuners?
Dit is me echt een raadsel Brabus gaf geen uitleg alleen dat het niet kan ook niet dat ik de exhaust tips kan aanpassen heel apart.
Zou graag meer hier over willen weten.
Mvg S. Ork
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Valt mij ook op. Kennelijk willen deze tuners hun naam alleen verbinden aan de echt dikke uitvoeringen die na tuning enkele honderden pk's leveren. Exclusiviteit is belangrijk. Die bepaald ook de hoge prijzen.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
Hallo dames en heren een vraagje. Ik heb een w176 a180 BE. Standaard ding maar ben er heel blij mee. Mis alleen wat vermogen. Nu lees ik op het forum dat het normale model tot 175PK kan worden opgekrikt. Het BE model zou maar tot 152 pk kunnen worden getuned. Nu heb ik UnlimitedTuning gesproken en zij zeggen echt dat het tot 175 pk kan worden getuned en 310 NM. Zijn er in de afgelopen jaren wellicht dingen verandert of heeft UT het verkeerd?
Wat bedoel je met BE? Benzine? Belgie?Buakaw89 schreef: ↑18 mei 2021 17:22 Hallo dames en heren een vraagje. Ik heb een w176 a180 BE. Standaard ding maar ben er heel blij mee. Mis alleen wat vermogen. Nu lees ik op het forum dat het normale model tot 175PK kan worden opgekrikt. Het BE model zou maar tot 152 pk kunnen worden getuned. Nu heb ik UnlimitedTuning gesproken en zij zeggen echt dat het tot 175 pk kan worden getuned en 310 NM. Zijn er in de afgelopen jaren wellicht dingen verandert of heeft UT het verkeerd?
Wat betreft alle benzine 1.6 turbo motoren van de W176 (A160, A180 en A200) en de W246 (B160, B180 en B200) die gaan na chiptuning allen in de richting van de 175 pk en 310 Nm.
Al deze modellen hebben dezelfde 1.6 turbo motor, alleen vanuit de fabriek-af softwarematig begrenst.
Excuus BE staat voor Blue Efficiency. Ik weet dat die een kleinere tank heeft. Tunen en UnlimitedTuning geven allebei aan dat 175 pk en 310 nm mogelijk is.Sammmy schreef: ↑19 mei 2021 23:33Wat bedoel je met BE? Benzine? Belgie?Buakaw89 schreef: ↑18 mei 2021 17:22 Hallo dames en heren een vraagje. Ik heb een w176 a180 BE. Standaard ding maar ben er heel blij mee. Mis alleen wat vermogen. Nu lees ik op het forum dat het normale model tot 175PK kan worden opgekrikt. Het BE model zou maar tot 152 pk kunnen worden getuned. Nu heb ik UnlimitedTuning gesproken en zij zeggen echt dat het tot 175 pk kan worden getuned en 310 NM. Zijn er in de afgelopen jaren wellicht dingen verandert of heeft UT het verkeerd?
Wat betreft alle benzine 1.6 turbo motoren van de W176 (A160, A180 en A200) en de W246 (B160, B180 en B200) die gaan na chiptuning allen in de richting van de 175 pk en 310 Nm.
Al deze modellen hebben dezelfde 1.6 turbo motor, alleen vanuit de fabriek-af softwarematig begrenst.
Maar mijn twijfel kwam onder meer door dit bericht van user steelfighter. Die geeft aan dat het BE model maar tot 155 pk kan. En nu komen Tunex en UT goed uit de bus en geloof ik ook wel wat ze kunnen. Maar heb geen zin in een opgeblazen motor of iets.
viewtopic.php?t=60081&start=75
Pas geleden mijn C Klasse c200d (w205) gechipt. Dit heb ik puur gedaan voor de extra koppel die je krijgt. Ik ben zeer tevreden hij reageert veel vlotter tijdens het intrappen van de gaspedaal waardoor het rijden veel comfortabeler wordt.
Naast het chippen heb ik ook de ad blue laten uitschakelen aangezien dit één groot onzin is en alleen maar voor storingen zorgt.
Naast het chippen heb ik ook de ad blue laten uitschakelen aangezien dit één groot onzin is en alleen maar voor storingen zorgt.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Als je niet af en toe langere stukken aaneen rijdt, waarvoor een diesel bedoeld is, zal het vast wel voor storingen zorgen.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij