Dat niet zozeer, maar je verbranding word er in deellast wel efficienter van = lager brandstofverbruik.MartijnS schreef:Leuk is dat iedereen erbij zweert om de EGR dicht te maken om meer vermogen te krijgen. Echter, EGR werkt alleen in deellast, en die klep sluit dus zodra je vermogen vraagt...
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 28 jan 2011 12:08
- Mercedes-Benz: W202 C220CDI 1999
- Specialisatie: Dieselmotortechniek
- Locatie: Hardinxveld
- Contacteer:
Cheers,
Arné
Arné
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
- Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Hallo medeforummers, heb van het weekend mijn GL420 cdi ingeruild voor een w220 s320 cdi uit 2004 met 133dkm op de teller.
Ik dacht dat er weinig verschil zou zijn met het vermogen ivm minder gewicht bij S, maar niks is minder waar.
De Gl heeft een ongelovelijke trekkracht vergeleken met de S, nou heb ik meteen bij ziptuning een offerte gevraagd en de S zou Dan van 204pk naar 242 pk gaan.
Mijn vraag is of het verstandig is om het te doen of niet ivm de leeftijd van de auto, hij heeft aantoonbaar onderhoudshistorie bij Mercedes en de kilometerstand klopt nagenoeg.
Ik moet de auto woensdag of donderdag ophalen en Dan zal ik ook foto's plaatsen op mijn logboek.
mvg Murat
Ik dacht dat er weinig verschil zou zijn met het vermogen ivm minder gewicht bij S, maar niks is minder waar.
De Gl heeft een ongelovelijke trekkracht vergeleken met de S, nou heb ik meteen bij ziptuning een offerte gevraagd en de S zou Dan van 204pk naar 242 pk gaan.
Mijn vraag is of het verstandig is om het te doen of niet ivm de leeftijd van de auto, hij heeft aantoonbaar onderhoudshistorie bij Mercedes en de kilometerstand klopt nagenoeg.
Ik moet de auto woensdag of donderdag ophalen en Dan zal ik ook foto's plaatsen op mijn logboek.
mvg Murat
- Richard300d
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: 27 jul 2009 16:37
- Mercedes-Benz: W210 E430 - W114 280E - W639 Vito 111 Cdi
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Dat heeft ook te maken met het feit, dat je nu 2 cilinders minder hebt. Een 8 cilinder zal op hogere snelheid vooral wat harder doorduwen. Bij Mercedes ben ik geen fan van chippen. Echter zal het weer een 50/50 worden, van leden die voor en tegen zijn...
Sommigen rijden er probleemloos mee rond. Anderen hebben er maar heel kort plezier van. Persoonlijk had ik het niet gedaan.
Sommigen rijden er probleemloos mee rond. Anderen hebben er maar heel kort plezier van. Persoonlijk had ik het niet gedaan.
Aerodynamics are for people who can't build engines
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
- Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Richard300d schreef:Dat heeft ook te maken met het feit, dat je nu 2 cilinders minder hebt. Een 8 cilinder zal op hogere snelheid vooral wat harder doorduwen. Bij Mercedes ben ik geen fan van chippen. Echter zal het weer een 50/50 worden, van leden die voor en tegen zijn...
Sommigen rijden er probleemloos mee rond. Anderen hebben er maar heel kort plezier van. Persoonlijk had ik het niet gedaan.
Als de kmstand boven de 200dkm had ik zonder twijfel ook niet gedaan, maar omdat deze laag is overweeg ik het wel en Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met soort gelijke model of moter.
Dat van 2 extra cilinders snap ik ook wel de GL heeft ook een extra turbo, maar zon verschil had ik niet verwacht en moet nu gewoonweg wennen aan minder vermogen.
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
heb je niet eerst proef gereden voordat je ging kopen?
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
- Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
zekers, kwam tijdens proefrijden achter.S300turbodiesel schreef:heb je niet eerst proef gereden voordat je ging kopen?
En de reden dat ik naar iets kleinere motor ga is omdat mijn portomonee het niet meer trekt
En al die kwade blikken meer Dan zat Ben
Een allochtoon met een grote zwarte terreinwagen word gauw geasocieerd met drugs jammer genoeg.
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Misschien een optie om evt wat rustiger te rijden?
Met tunen kun je er van uitgaan dat je onderdelen sneller slijten, wat weer kosten met zich meebrengt.
Met tunen kun je er van uitgaan dat je onderdelen sneller slijten, wat weer kosten met zich meebrengt.
greetings Evan
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
- Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
rustig rijden?mbsec500 schreef:Misschien een optie om evt wat rustiger te rijden?
Met tunen kun je er van uitgaan dat je onderdelen sneller slijten, wat weer kosten met zich meebrengt.
Heb niet gezegd dat ik rondscheur ofzo?
Dat van onderdelen harder slijten geloof ik wel, maar ik Ben geen type die van stoplicht naar stoplicht trapt.
Op de snelweg rij ik sowieso wat harder (behalve in NL)
dan zullen de onderdelen wel niet merkbaar rapper slijtage vertonen.
ik ben wel geleerd dat je met een diesel normaal wat minder hoeft te letten op warm lopen en laten nalopen maar eens je chipt en/of mapt je daar best wel goed op let, pas eens je boven de 80° zit hoger dan 2800 toeren gaat vb
ik ben wel geleerd dat je met een diesel normaal wat minder hoeft te letten op warm lopen en laten nalopen maar eens je chipt en/of mapt je daar best wel goed op let, pas eens je boven de 80° zit hoger dan 2800 toeren gaat vb
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Is natuurlijk onzin. ELKE auto moet je warm rijden. Dit geldt voor zowel water als olie. Sterker nog mensen kijken voornamelijk naar de watertemperatuur, maar als je water 85gr is, is je olie nog niet warm genoeg. Olie op bedrijfstemperatuur smeert het best en dat is beter voor je motor en bak.
Koud je auto op zijn donder geven is vragen om problemen.
Dit effect is gewoon groter met een gechipt exemplaar.
Feitelijk staat daarmee het al dan niet chippen van je auto buiten deze discussie.
Koud je auto op zijn donder geven is vragen om problemen.
Dit effect is gewoon groter met een gechipt exemplaar.
Feitelijk staat daarmee het al dan niet chippen van je auto buiten deze discussie.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Een mogelijkheid is zeker namelijk dat alles in puin draait.courske schreef:Hallo,
wat zijn nog de mogelijkheden om meer PK's te krijgen uit de CL203 (2007) na de chiptuning
de motor is een C200 cdi met 122PK en 270 nm
na de chiptuning 170PK en 370nm
alvast bedankt
Grt, aow
- Yesman
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 24 mar 2013 23:16
- Mercedes-Benz: W203 C32 AMG 2001
- Locatie: Oranjestad, Aruba
Heren,
Ik weet dat ik voor mijn c32 een andere pulley kit kan kopen en hiermee vermogen kan winnen .
Heeft iemand ervaring met deze mogelijkheid en dit product?
http://youtu.be/BmP-lVIDU9c
http://www.cksperformance.com/index.php ... s_id=22533
Ik ben er erg nieuwschierig naar..
Ik weet dat ik voor mijn c32 een andere pulley kit kan kopen en hiermee vermogen kan winnen .
Heeft iemand ervaring met deze mogelijkheid en dit product?
http://youtu.be/BmP-lVIDU9c
http://www.cksperformance.com/index.php ... s_id=22533
Ik ben er erg nieuwschierig naar..
Aruba dushi tera
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Wat je daarmee dus doet, is je compressor meer toeren laten draaien, waardoor de laaddruk toeneemt.Yesman schreef:Heren,
Ik weet dat ik voor mijn c32 een andere pulley kit kan kopen en hiermee vermogen kan winnen .
Heeft iemand ervaring met deze mogelijkheid en dit product?
http://youtu.be/BmP-lVIDU9c
http://www.cksperformance.com/index.php ... s_id=22533
Ik ben er erg nieuwschierig naar..
Gevolg daarvan is een (aanzienlijk) hogere laaddruk en daaraan gekoppeld een hogere thermische belasting. Wanneer je dit doet zonder veranderingen aan de ECU mappings, geeft dat een niet onaanzienlijk risico op detonatie met daaruit volgend t.z.t. motorschade, ik zou dat persoonlijk niet doen zonder remap.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..