Ik rij heel wat kilometers per jaar aangezien ik ook
In de buitenland werkzaamheden verricht, maar ongeacht of je nou veel kilometers of niet rijdt. Kan adblue altijd wel storingen veroorzaken en daar hangt een leuk prijs kaartje aan vast.
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
Is de c200 motorische en met componenten gelijk aan de c250?
Op de site van br performance staat dat de c200, 250 en 300 hetzelfde zijn.
Stel de c200 laat ik tunen naar 230 pk. Kunnen de onderdelen (versnellingsbak etc) het vermogen aan?
Op de site van br performance staat dat de c200, 250 en 300 hetzelfde zijn.
Stel de c200 laat ik tunen naar 230 pk. Kunnen de onderdelen (versnellingsbak etc) het vermogen aan?
Hey Piet,
Ik heb de c200 (1.6 renault) versie. Deze heeft standaard 136pk, perfect voor werkverkeer. Als je de 1.6 wilt chippen dan krijg je max 160pk bij de meeste tuners. Er zijn wel een paar tuners die het opkrikken naar 190pk, maar dat vertrouw ik niet zoals jij al aangaf weet ik niet of de onderdelen daar geschikt voor zijn.
Ik heb in dit geval voor het meest veilige gekozen en getuned naar 160pk. Heb het totaal niet voor de pk gedaan, maar voor de koppel.
Wat betreft de 250 en 300 volgens mij zijn dit wel mercedes motoren en geen renault dus daar zou denk ik wel een verschil in zitten.
Ik heb de c200 (1.6 renault) versie. Deze heeft standaard 136pk, perfect voor werkverkeer. Als je de 1.6 wilt chippen dan krijg je max 160pk bij de meeste tuners. Er zijn wel een paar tuners die het opkrikken naar 190pk, maar dat vertrouw ik niet zoals jij al aangaf weet ik niet of de onderdelen daar geschikt voor zijn.
Ik heb in dit geval voor het meest veilige gekozen en getuned naar 160pk. Heb het totaal niet voor de pk gedaan, maar voor de koppel.
Wat betreft de 250 en 300 volgens mij zijn dit wel mercedes motoren en geen renault dus daar zou denk ik wel een verschil in zitten.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 mei 2021 20:52
- Mercedes-Benz: A180 cdi W176 2016
Hi allemaal,
Ik ben nu ong 1 jaar in bezit van een Mercedes A180 cdi. Omdat deze nu slechts 110pk vermogen en 250nm koppel heeft, wil ik deze graag laten tunen voor wat extra sportiviteit.
Op basis van reviews (o.a. op dit forum), merk ik dat er een slechts een beperkt aantal specifieke tuners vaak wordt aangeschreven (RS tuning / BR performance). Zelf vind ik het lastig om op basis van zulke reviews bij een echte vakgarage terecht te komen en een specifieke Mercedes specialist (het liefst in regio NH) heb ik nog niet voorbij zien komen.
Mijn vraag aan jullie is - luistert dit echt zo nauw voor een "standaard" stage 1 remap? Ik woon zelf in Noord Holland en beide aangeschreven tuners zitten in Noord-Brabant. Voor mijn gevoel kan ik beter een betrouwbare tuner zoeken in NH, waar ik ook weer snel terecht kan in het geval van problemen.
Daarnaast heb ik verschillende tuners gesproken en valt het mij op dat een RS tuning er bijvoorbeeld een andere methodiek aan overhoudt dan andere tuners en niet gelooft in een vermogensrun op een rollerbank. Een andere tuner raadde mij daarnaast ook af om met een auto onder de 200pk op de testbank te gaan, omdat dit te veel vraagt van een auto met weinig vermogen. Hoe denken jullie hierover?
Zelf ben ik meer van het meten is weten... en lijkt mij dat een vanbeekracing of een BR-performance die wel een testbank gebruiken wel weten wat ze doen?
Alvast dank voor het advies!
Ik ben nu ong 1 jaar in bezit van een Mercedes A180 cdi. Omdat deze nu slechts 110pk vermogen en 250nm koppel heeft, wil ik deze graag laten tunen voor wat extra sportiviteit.
Op basis van reviews (o.a. op dit forum), merk ik dat er een slechts een beperkt aantal specifieke tuners vaak wordt aangeschreven (RS tuning / BR performance). Zelf vind ik het lastig om op basis van zulke reviews bij een echte vakgarage terecht te komen en een specifieke Mercedes specialist (het liefst in regio NH) heb ik nog niet voorbij zien komen.
Mijn vraag aan jullie is - luistert dit echt zo nauw voor een "standaard" stage 1 remap? Ik woon zelf in Noord Holland en beide aangeschreven tuners zitten in Noord-Brabant. Voor mijn gevoel kan ik beter een betrouwbare tuner zoeken in NH, waar ik ook weer snel terecht kan in het geval van problemen.
Daarnaast heb ik verschillende tuners gesproken en valt het mij op dat een RS tuning er bijvoorbeeld een andere methodiek aan overhoudt dan andere tuners en niet gelooft in een vermogensrun op een rollerbank. Een andere tuner raadde mij daarnaast ook af om met een auto onder de 200pk op de testbank te gaan, omdat dit te veel vraagt van een auto met weinig vermogen. Hoe denken jullie hierover?
Zelf ben ik meer van het meten is weten... en lijkt mij dat een vanbeekracing of een BR-performance die wel een testbank gebruiken wel weten wat ze doen?
Alvast dank voor het advies!
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 10 apr 2021 20:49
- Mercedes-Benz: C350e Limousine met Comand
Ik heb een c350e uit 2017.
Is er met een tuning wat pk's te winnen?
Is het slecht voor de motor/hybride enz?
Is er met een tuning wat pk's te winnen?
Is het slecht voor de motor/hybride enz?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Dit is kort geleden al gevraagd en beantwoord op dit forum.
Conclusie was toen: niet doen.
Conclusie was toen: niet doen.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Wat weet je dan van de software tuning als je slechts 100% gaspedaal in de derde versnelling in een gesimuleerde omgeving, meet op de wielen?lospollos1991 schreef: ↑28 mei 2021 21:43 Hi allemaal,
Ik ben nu ong 1 jaar in bezit van een Mercedes A180 cdi. Omdat deze nu slechts 110pk vermogen en 250nm koppel heeft, wil ik deze graag laten tunen voor wat extra sportiviteit.
Op basis van reviews (o.a. op dit forum), merk ik dat er een slechts een beperkt aantal specifieke tuners vaak wordt aangeschreven (RS tuning / BR performance). Zelf vind ik het lastig om op basis van zulke reviews bij een echte vakgarage terecht te komen en een specifieke Mercedes specialist (het liefst in regio NH) heb ik nog niet voorbij zien komen.
Mijn vraag aan jullie is - luistert dit echt zo nauw voor een "standaard" stage 1 remap? Ik woon zelf in Noord Holland en beide aangeschreven tuners zitten in Noord-Brabant. Voor mijn gevoel kan ik beter een betrouwbare tuner zoeken in NH, waar ik ook weer snel terecht kan in het geval van problemen.
Daarnaast heb ik verschillende tuners gesproken en valt het mij op dat een RS tuning er bijvoorbeeld een andere methodiek aan overhoudt dan andere tuners en niet gelooft in een vermogensrun op een rollerbank. Een andere tuner raadde mij daarnaast ook af om met een auto onder de 200pk op de testbank te gaan, omdat dit te veel vraagt van een auto met weinig vermogen. Hoe denken jullie hierover?
Zelf ben ik meer van het meten is weten... en lijkt mij dat een vanbeekracing of een BR-performance die wel een testbank gebruiken wel weten wat ze doen?
Alvast dank voor het advies!
De laatste kolom van een specifieke map?
Zegt dus niet veel over 0-100%, schakelend naar /in andere versnellingen, en hoe de tuning zich op de weg met echte weerstand gedraagt.
Persoonlijk denk ik dat een rollenbank uitdraai bij veel tuners gebruikt wordt om te verbloemen dat slechts een file van een file service geflasht wordt waar niet al te veel moeite voor nodig is.
Laatst gewijzigd door ml280 op 30 mei 2021 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Ik heb een paar keer staan kijken bij de rollenbank van Beek maar aan dat geweld wil ik mijn eigen auto niet aandoen.
Ik snap wel meten is weten.
Ik snap wel meten is weten.
Heb je ook kunnen zien hoe ze de software maken? Want dat zou het echte werk moeten zijn.
Laatst gewijzigd door ml280 op 30 mei 2021 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ik begreep bij tuning van een hybride auto uit de VAG groep van mijn vrouw, dat het tunen van het benzine gedeelte hetzelfde was als van de niet hybride auto. Zelf geen ervaring met de Mercedes hybrides.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
https://youtu.be/I_sIRoPgFFI
Helaas in het Engels en ja moet er even voor gaan zitten maar dit is een redelijk objectieve test van losse tuning boxes met wat uitleg over hoe die werken. En natuurlijk het vergelijk met een echte map.
Helaas in het Engels en ja moet er even voor gaan zitten maar dit is een redelijk objectieve test van losse tuning boxes met wat uitleg over hoe die werken. En natuurlijk het vergelijk met een echte map.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 25 okt 2019 17:17
- Mercedes-Benz: S205 C300 Oud: Volvo XC90, S204 C180, S203 C200k
- Locatie: Amersfoort
Ik heb mijn S204 180 benzine laten tunen bij RS tuning. Vrij uitgesproken kerel maar ik denk wel dat ik snap wat hij bedoelt.lospollos1991 schreef: ↑28 mei 2021 21:43 Hi allemaal,
Ik ben nu ong 1 jaar in bezit van een Mercedes A180 cdi. Omdat deze nu slechts 110pk vermogen en 250nm koppel heeft, wil ik deze graag laten tunen voor wat extra sportiviteit.
Op basis van reviews (o.a. op dit forum), merk ik dat er een slechts een beperkt aantal specifieke tuners vaak wordt aangeschreven (RS tuning / BR performance). Zelf vind ik het lastig om op basis van zulke reviews bij een echte vakgarage terecht te komen en een specifieke Mercedes specialist (het liefst in regio NH) heb ik nog niet voorbij zien komen.
Mijn vraag aan jullie is - luistert dit echt zo nauw voor een "standaard" stage 1 remap? Ik woon zelf in Noord Holland en beide aangeschreven tuners zitten in Noord-Brabant. Voor mijn gevoel kan ik beter een betrouwbare tuner zoeken in NH, waar ik ook weer snel terecht kan in het geval van problemen.
Daarnaast heb ik verschillende tuners gesproken en valt het mij op dat een RS tuning er bijvoorbeeld een andere methodiek aan overhoudt dan andere tuners en niet gelooft in een vermogensrun op een rollerbank. Een andere tuner raadde mij daarnaast ook af om met een auto onder de 200pk op de testbank te gaan, omdat dit te veel vraagt van een auto met weinig vermogen. Hoe denken jullie hierover?
Zelf ben ik meer van het meten is weten... en lijkt mij dat een vanbeekracing of een BR-performance die wel een testbank gebruiken wel weten wat ze doen?
Alvast dank voor het advies!
Bottom line: de auto rijdt een stuk fijner over het hele toerenbereik. Boeit mij het hoeveel pk ik heb