Werking luchtvering S211

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Dave_W211
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2012 20:09
Mercedes-Benz: S211 E280 CDI 2004

19 aug 2016 09:29

Hallo,

Ik heb een S211 met standaard luchtbalgen achter.Deze zijn verder niet in te stellen.Als de auto een paar dagen stil staat, dan gaat deze flink in de kont hangen.Zodra ik de auto start is deze binnen een minuut weer op niveau.Zie bijgevoegde foto's. Nu is mijn vraag: Is dit normaal?

Mvg Dave

ps: ik krijg de foto's alleen op de kop geplaatst.;-)
Bijlagen
20160819_093044.jpg
20160819_093044.jpg (316.15 KiB) 2050 keer bekeken
20160818_163858.jpg
20160818_163858.jpg (313.62 KiB) 2050 keer bekeken
512cello
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 feb 2015 14:06
Mercedes-Benz: w201 190d

19 aug 2016 12:17

ja normaal in zoverre dat je ze aan het vervangen komt. Doe je dat niet zul je merken dat hij binnenkort niet meer omhoog komt met risico dat je je pompje voor ook nog erbij aan het vervangen komt, die kan daardoor ook stuk lopen.
Gebruikersavatar
wes1
Berichten: 1488
Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.

19 aug 2016 16:37

Die van mij staat soms wel is een week stil, en dan staat hij nog steeds op dezelfde hoogte toen ik hem neerzette, maar heeft nog nooit zo laag gestaan als de jouwe, dus lijkt me dat er iets niet in orde is.
Kop win ik, munt verlies jij.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 aug 2016 16:40

Luchtvering die inzakt is altijd foute boel. Het zal maar een klein lekje zijn, maar zolang je niet weet wat het is kan een klein lekje opeens wel een groot lekje worden, en da's vervelend. Niet in de laatste plaats voor idd de compressor die overuren gaat maken (en daar niet op gebouwd is).
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Gobert
Berichten: 505
Lid geworden op: 16 aug 2010 17:48
Mercedes-Benz: Na een SLK 320 en SLK 350 nu een Viano 3.0 Marco Polo
Locatie: Omgeving Arnhem

19 aug 2016 16:54

Hier een Viano Marco Polo met luchtbalgen aan achterzijde.
Zelfs na winterstalling december-april staat hij nog op niveau.
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4074
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

19 aug 2016 17:46

Als hij aan allebei de kanten inzakt verwacht ik één centraal probleem. Evt je ventielblok insoppen ?
Dave_W211
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2012 20:09
Mercedes-Benz: S211 E280 CDI 2004

19 aug 2016 18:13

Dank voor jullie reacties.Het is dus niet normaal...;-).Idd zakt ie aan beide kanten even diep.Ik zal volgende week even afspraak maken met de garage...
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

19 aug 2016 18:22

En even een advies (praktijk ervaring): de compressor die je via de parallel handel (o.a. airsus) kan kopen
is wel identiek de luchtbalgen zijn dat niet !
Als je gaat graven hier in het forum vindt je o.a. balgen met een constructiefout die binnen een week weer
stuk waren. Het prijsverschil met OEM is niet heel groot, ik heb er vorig jaar dan ook originele MB (=OEM) balgen
onder laten zetten door de MB specialist met ervaring met die imi-balgen...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Dave_W211
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2012 20:09
Mercedes-Benz: S211 E280 CDI 2004

19 aug 2016 18:32

Bedankt Kees voor de tip. Ik ben ook altijd van de OEM onderdelen.
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4074
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

19 aug 2016 19:27

Sommige dealers krijgen OEM ook binnen 1 week kapot.
Het is maar net hoe je ze monteert, ervaring leert ingeveerd en ondersteunend vastdraaien.
Dave_W211
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2012 20:09
Mercedes-Benz: S211 E280 CDI 2004

07 sep 2016 18:01

Kan een slotje op. De compressor werkte nog op 60%. Nu een nieuwe compressor voor de luchtvering achter en de Benz blijft weer mooi op rijhoogte. Luchtbalgen waren nog in orde. :goedzo:
Gebruikersavatar
Gobert
Berichten: 505
Lid geworden op: 16 aug 2010 17:48
Mercedes-Benz: Na een SLK 320 en SLK 350 nu een Viano 3.0 Marco Polo
Locatie: Omgeving Arnhem

07 sep 2016 18:39

Volgens mij zakt de auto door slechte balgen, niet door een slechte pomp.
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

07 sep 2016 22:22

Kan ook door een slechte pomp komen. Hoe dat kan weet ik ook nog steeds niet, maar ben het vaker tegengekomen. En Arthur had dat met de voorkant van de S die op de grond lag nadat de pomp kapot was.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
JohnVK
Berichten: 135
Lid geworden op: 10 jun 2013 14:31
Mercedes-Benz: W169 A170 (2005)
Locatie: 010

08 sep 2016 14:50

Had ik inderdaad ook bij mijn vorige Mercedes (W211, E500). Compressor defect.
01.jpg
01.jpg (26.92 KiB) 1597 keer bekeken
02.jpg
02.jpg (27.19 KiB) 1597 keer bekeken
CLK320 (W208) - van 08-2011 t/m 05-2013 / E500 (W211) - van 06-2013 t/m 08-2014
CLK320 (W208) - van 07-2016 t/m 06-2017 / A170 (W169) - van 06-2017 t/m heden


JohnVK - Mercedes W211 E500
xxterrorjaapxx
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2019 08:28

14 sep 2019 10:02

Mensen even een vraagje, kan je bij luchtvering ook de rij hoogte /niveau instellen op een of andere manier ?
Ik overweeg een auto aan te schaffen met luchtvering ...
Plaats reactie