Hallo,
Ik heb een S211 met standaard luchtbalgen achter.Deze zijn verder niet in te stellen.Als de auto een paar dagen stil staat, dan gaat deze flink in de kont hangen.Zodra ik de auto start is deze binnen een minuut weer op niveau.Zie bijgevoegde foto's. Nu is mijn vraag: Is dit normaal?
Mvg Dave
ps: ik krijg de foto's alleen op de kop geplaatst.
Werking luchtvering S211
ja normaal in zoverre dat je ze aan het vervangen komt. Doe je dat niet zul je merken dat hij binnenkort niet meer omhoog komt met risico dat je je pompje voor ook nog erbij aan het vervangen komt, die kan daardoor ook stuk lopen.
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
Die van mij staat soms wel is een week stil, en dan staat hij nog steeds op dezelfde hoogte toen ik hem neerzette, maar heeft nog nooit zo laag gestaan als de jouwe, dus lijkt me dat er iets niet in orde is.
Kop win ik, munt verlies jij.
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Luchtvering die inzakt is altijd foute boel. Het zal maar een klein lekje zijn, maar zolang je niet weet wat het is kan een klein lekje opeens wel een groot lekje worden, en da's vervelend. Niet in de laatste plaats voor idd de compressor die overuren gaat maken (en daar niet op gebouwd is).
Logboek S500.
- Gobert
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 16 aug 2010 17:48
- Mercedes-Benz: Na een SLK 320 en SLK 350 nu een Viano 3.0 Marco Polo
- Locatie: Omgeving Arnhem
Hier een Viano Marco Polo met luchtbalgen aan achterzijde.
Zelfs na winterstalling december-april staat hij nog op niveau.
Zelfs na winterstalling december-april staat hij nog op niveau.
La Passione Passa dal Cuore
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Als hij aan allebei de kanten inzakt verwacht ik één centraal probleem. Evt je ventielblok insoppen ?
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En even een advies (praktijk ervaring): de compressor die je via de parallel handel (o.a. airsus) kan kopen
is wel identiek de luchtbalgen zijn dat niet !
Als je gaat graven hier in het forum vindt je o.a. balgen met een constructiefout die binnen een week weer
stuk waren. Het prijsverschil met OEM is niet heel groot, ik heb er vorig jaar dan ook originele MB (=OEM) balgen
onder laten zetten door de MB specialist met ervaring met die imi-balgen...
is wel identiek de luchtbalgen zijn dat niet !
Als je gaat graven hier in het forum vindt je o.a. balgen met een constructiefout die binnen een week weer
stuk waren. Het prijsverschil met OEM is niet heel groot, ik heb er vorig jaar dan ook originele MB (=OEM) balgen
onder laten zetten door de MB specialist met ervaring met die imi-balgen...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Sommige dealers krijgen OEM ook binnen 1 week kapot.
Het is maar net hoe je ze monteert, ervaring leert ingeveerd en ondersteunend vastdraaien.
Het is maar net hoe je ze monteert, ervaring leert ingeveerd en ondersteunend vastdraaien.
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Kan ook door een slechte pomp komen. Hoe dat kan weet ik ook nog steeds niet, maar ben het vaker tegengekomen. En Arthur had dat met de voorkant van de S die op de grond lag nadat de pomp kapot was.
Logboek S500.
- JohnVK
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 10 jun 2013 14:31
- Mercedes-Benz: W169 A170 (2005)
- Locatie: 010
Had ik inderdaad ook bij mijn vorige Mercedes (W211, E500). Compressor defect.
CLK320 (W208) - van 08-2011 t/m 05-2013 / E500 (W211) - van 06-2013 t/m 08-2014
CLK320 (W208) - van 07-2016 t/m 06-2017 / A170 (W169) - van 06-2017 t/m heden
JohnVK - Mercedes W211 E500
CLK320 (W208) - van 07-2016 t/m 06-2017 / A170 (W169) - van 06-2017 t/m heden
JohnVK - Mercedes W211 E500
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10 aug 2019 08:28
Mensen even een vraagje, kan je bij luchtvering ook de rij hoogte /niveau instellen op een of andere manier ?
Ik overweeg een auto aan te schaffen met luchtvering ...
Ik overweeg een auto aan te schaffen met luchtvering ...