Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
-
Matje Benz
- Donateur
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 apr 2011 20:25
- Mercedes-Benz: C207 E350, R170 200 kompressor, Voorheen W211 E240, W210 E240
- Specialisatie: Maritiem Technicus
- Locatie: Apeldoorn
30 nov 2015 21:39
bofkont schreef:Is in principe niet nodig, daarom weten ze het bij de MB ook niet, maar kwaad kan het zeker niet als je het maar goed doet, schijnt een aardig priegel werkje te zijn.
De supercharger/kompressor van de SLK gaat nagenoeg nooit kapot, is ook niet heel erg hoogtoerig.
http://www.ebay.nl/itm/Eaton-M45-superc ... Sw2XFUa7dP
Dit setje zou het moeten zijn.
Is hem inderdaad en Eaton zelf adviseerd 50.000 mls dus 80.000 km voor verversing dus niet lifelong.
Verder blijf ik er sowieso bij dat je alle olie moet verversen. Geen enkele olie is lifelong. Ook synthetische niet.
Ooit wel eens gezien wat voor sludge er uit een differentieel kan komen
Martin
De (W)Benz is de vader van alle gedachten
-
bofkont
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
01 dec 2015 15:17
Absoluut eens Matje Benz, zeer goed bezig
Diff olie doe ik aankomend voorjaar ook, bij mijn vorige SLK ook gedaan, komt idd aardige zwarte prut uit.
-
Matje Benz
- Donateur
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 apr 2011 20:25
- Mercedes-Benz: C207 E350, R170 200 kompressor, Voorheen W211 E240, W210 E240
- Specialisatie: Maritiem Technicus
- Locatie: Apeldoorn
30 jan 2016 19:02
Dit vond ik nog bij Eaton:
Eaton superchargers are subject to wear - so they need maintenance or fixing. Preventative oil changes are very important on Eaton superchargers, as the ‘sealed for life’ claim is at best an aspiration, and repairs can be expensive.
Dus tijdje geleden maar olie besteld en deze week ff verversen.
De (W)Benz is de vader van alle gedachten
-
bofkont
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
30 jan 2016 19:57
Heel erg verstandig, geen enkele olie is onbeperkt houdbaar.
Mercedes is niets voor niets terug gekomen op dit advies sealed for life.
-
madwheels165
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 21 nov 2015 09:12
- Mercedes-Benz: SLK230 K AMG styling
31 jan 2016 08:22
Zit de compressor niet in een circuit zodat die automatisch gesmeerd is?
-
rogerws
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 jan 2018 15:39
09 apr 2021 19:35
Over die superchargerolie: als ik zoek op onderdeelnummer A0009896201 voor mijn M271 vind ik niet zoveel, ook niet op bevo.mercedes-benz.com, maar ik heb wel gezien dat de M113 Mobil Jet Oil II lust, en als ik specs op de ebay link hierboven van bofkont bekijk, zie ik dat de specs daarvan overeenkomen met BP en Shell turbine-olie uit de luchtvaart. Het lijkt erop dat ik gewoon een literfles AeroShell Turbine Oil 560 voor 20 euro kan kopen. Doet die ebay winkel zo te zien ook, goede business.. iemand ervaring mee?
https://www.shell-livedocs.com/data/pub ... 531739.pdf
https://www.aviocom.nl/uploads/document ... to-560.pdf
-
Mooster
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
12 apr 2021 11:55
In de kompressor van mijn E55 zit ook Mobil Jet Oil II, heb nog wel wat over voor t geval je niet een hele fles wil kopen.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)