W211 Kachelmotor/aanjager vervangen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

12 apr 2015 10:42

Graag wil ik weten of het doenbaar is om dit onderdeel te vervangen met beperkte sleutelervaring?
Ik zie hem natuurlijk zitten door het gat van de interieurfilter maar weet niet goed hoe ik erbij kom.
Wat dient er allemaal gedemonteerd te worden? Zijn er valkuilen?
Hoeveel kost zo'n motor? Probleem is gepiep.

Bedankt.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

12 apr 2015 12:44

Dat is over het algemeen heel simpel, als het vergelijkbaar is met de W210. De ventilator zit met een paar schroefjes vast, daarna laat je 'm er zo uitzakken.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

19 apr 2015 16:23

Oké. Maar hoe kom je er precies bij in de buurt? Hoe kan je eraan? Je moet achter het dashboard zien te geraken.

Wellicht de plaat onder het handschoenkastje losmaken?

Die motor kost meer dan €400, zijn er alternatieven?

http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... le-modelle

Al mijn vragen zelf kunnen beantwoorden dus :$
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

19 apr 2015 16:47

Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 apr 2015 17:09

Pas wel met die goedkoopste merkloze dingen. Pasvorm en geluidsproductie zijn vaak slechter...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
ER270CDI
Berichten: 215
Lid geworden op: 19 sep 2012 17:34
Mercedes-Benz: S211 270CDI 2003
Specialisatie: Loadcontrol / Bouwkundig ing.
Locatie: Rotterdam

23 apr 2015 09:55

1: aan de bijrijderskant onder het dashboard een paar torx schroefjes loshalen.
2: nu zie je kachel aanjager, deze zit ook met een aantal torx bevestigd.
3: voor de rest plug and play :applaus:

Die van mij heb ik vorig jaar vervangen door een sloopauto exemplaar, 40 euro :goedzo: en hij doet het nog steeds.
ER staat voor: Extended Range
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

24 apr 2015 00:25

ER270CDI schreef:1: aan de bijrijderskant onder het dashboard een paar torx schroefjes loshalen.
2: nu zie je kachel aanjager, deze zit ook met een aantal torx bevestigd.
3: voor de rest plug and play :applaus:

Die van mij heb ik vorig jaar vervangen door een sloopauto exemplaar, 40 euro :goedzo: en hij doet het nog steeds.
Bedankt!
Geen moeilijkheden te verwachten dus. Dat moest ik even weten alvorens ik er één kocht.
Gebruikersavatar
ER270CDI
Berichten: 215
Lid geworden op: 19 sep 2012 17:34
Mercedes-Benz: S211 270CDI 2003
Specialisatie: Loadcontrol / Bouwkundig ing.
Locatie: Rotterdam

24 apr 2015 18:32

zie onderdeelnummer: A2118300908
Hoef je zelf niet op te zoeken. 8-)

Gr.
ER staat voor: Extended Range
Merdan
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 feb 2016 16:53
Mercedes-Benz: W211 - E220CDI. EX: C219 - CLS 320CDI , W220 - S320 L , W210 - E220CDI , W124 - 200D , S320 CDI - W220 , E60 - 520D , W124 - E 250D , Golf 2 - , Audi 80 - 1.9 TD , Audi 80 - 1.6D

27 mar 2020 17:45

Gewoon een beetje WD-40 inspuiten bij het draaiende gedeelte vanonder en probleem opgelost ;)
Je hebt een auto en je hebt een Mercedes.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

27 mar 2020 17:47

Merdan schreef: 27 mar 2020 17:45 Gewoon een beetje WD-40 inspuiten bij het draaiende gedeelte vanonder en probleem opgelost ;)
Lang niet altijd of voor heel even. Is bij de 211 gewoon een “slijtagedeel”
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Merdan
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 feb 2016 16:53
Mercedes-Benz: W211 - E220CDI. EX: C219 - CLS 320CDI , W220 - S320 L , W210 - E220CDI , W124 - 200D , S320 CDI - W220 , E60 - 520D , W124 - E 250D , Golf 2 - , Audi 80 - 1.9 TD , Audi 80 - 1.6D

27 mar 2020 17:59

Cornelis schreef: 27 mar 2020 17:47
Merdan schreef: 27 mar 2020 17:45 Gewoon een beetje WD-40 inspuiten bij het draaiende gedeelte vanonder en probleem opgelost ;)
Lang niet altijd of voor heel even. Is bij de 211 gewoon een “slijtagedeel”
Zal niet voor altijd zijn precies, maar als het enkel maar gepiep is is het zeker waard om te doen.
Kost je niks enkel een half uurtje werk en kan je zeker nog een tijdje mee verder.(totdat ie het helemaal begeeft , dan koop je beter een nieuwe )
Je hebt een auto en je hebt een Mercedes.
Plaats reactie