R107 Welke type mercedes velgen passen onder mijn 380 sl

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
ReinT
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 12:37
Locatie: Goirle

04 mar 2007 17:36

Wat ik bedoel, ik zie op het internet diverse velgen te koop die allemaal passen onder een mercedes.

Nu zullen niet alle velgen van mercedes onderling uitwisselbaar zijn, maar kan iemand me vertellen van welke type ze wel passen onder een w107

Rein
Gebruikersavatar
500AMG
Berichten: 1637
Lid geworden op: 29 apr 2006 19:57
Locatie: Aan de grens bij Nijmegen

04 mar 2007 18:12

Beste Rein,

Hartelijk welkom op het forum.

Bij het kiezen van velgen zijn een paar dingen van belang.
Onder jou 380 SL zitten oorspronkelijk 14 inch velgen.
De banden in die maat die ook nog geschikt zijn voor hoge snelheden en een voldoende draagvermogen hebben zijn al enkele jaren slecht verkrijgbaar. Als je ze vindt zijn ze ook nog behoorlijk duur.

Je kunt dan overwegen om 15 inch velgen te monteren van de W 107 die vanaf 1986 zijn geleverd.
Met de juiste banden is de omtrek dan gelijk aan die van de oorspronkelijke 14 inch velgen.
Afhankelijk van de constructie van de velg staat het wiel meer naar binnen of naar buiten. Dat hangt af van de ET waarde van de velg.
Zoek op het forum onder ET waarde en het wordt duidelijk uitgelegd.

Groter dan 15 inch kan ook.
Al te groot past minder bij een auto die al als klassieker wordt gezien maar dat is persoonlijk.

Paul
ReinT
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 12:37
Locatie: Goirle

04 mar 2007 18:23

Hallo Paul,
Ik heb een paar velgen op het oog ,
8 gaats 16 inchs 8 j et 34
Maar weet niet of deze wel passen.
Dus durf ik ze niet te kopen.

Gr Rein

500AMG schreef:Beste Rein,

Hartelijk welkom op het forum.

Bij het kiezen van velgen zijn een paar dingen van belang.
Onder jou 380 SL zitten oorspronkelijk 14 inch velgen.
De banden in die maat die ook nog geschikt zijn voor hoge snelheden en een voldoende draagvermogen hebben zijn al enkele jaren slecht verkrijgbaar. Als je ze vindt zijn ze ook nog behoorlijk duur.

Je kunt dan overwegen om 15 inch velgen te monteren van de W 107 die vanaf 1986 zijn geleverd.
Met de juiste banden is de omtrek dan gelijk aan die van de oorspronkelijke 14 inch velgen.
Afhankelijk van de constructie van de velg staat het wiel meer naar binnen of naar buiten. Dat hangt af van de ET waarde van de velg.
Zoek op het forum onder ET waarde en het wordt duidelijk uitgelegd.

Groter dan 15 inch kan ook.
Al te groot past minder bij een auto die al als klassieker wordt gezien maar dat is persoonlijk.

Paul
Plaats reactie