Beste Mensen, ik heb een vreemd probleem met mijn mercedes 190 E uit 1986. Soms start ie namelijk niet, de start motor is het probleem niet ( heb ik laten doormeten....) Mij is verteld dat het probleem hoogstwaarschijnlijk aan het contactslot ligt. Als je de sleutel namelijk meerdere keren probeert slaat ie ineens wel aan. Zit er achter het contactslot een soort schakelaar die de startmotor activeert.......?
Alvast bedankt voor alle reacties
W201 startprobleem
- benz 190
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
- Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
- Locatie: emmen
Gewoon een nieuwe erin zetten en het probleem is opgelost.
Ik weet niet hoeveel sleutels je aan je sleutelbos hebt zitten maar het is een bekend probleem bij die contactsloten dat als er teveel sleutels aanhangen dat het contactslot stuk gaat.
Is vrij eenvoudig te doen.
succes ermee.
Johnnie
Ik weet niet hoeveel sleutels je aan je sleutelbos hebt zitten maar het is een bekend probleem bij die contactsloten dat als er teveel sleutels aanhangen dat het contactslot stuk gaat.
Is vrij eenvoudig te doen.
succes ermee.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
fährt er besser
Gewoon een nieuwe monteren is NIET 1 2 3 zo gedaan .
Bij de dealer hebben ze een speciaal pinnetje daarmee kunnen ze je kontakt slot eruit halen moment dat deze in stand 1 staat.
Maar ik zou gewoon eens kijken of nergens een borg schroefje of iets los is geraakt.Want na 21 jaar kan er wel eens iets los trillen .Het is denk ik gewoon een los contactje bij het aansturen van het startmotor relais.
(Moment dat jij doordraait met je sleutel voor te starten gaat er een signaaltje naar je startmotor relais die op zijn beurt bekrachtigd wordt en hiermee de hefboom vh Tandheugel aan trekt en tegelijk een hoofdstroom gaat vloeien die de startmotor in beweging zet)
Dus kijk eerst alles na voor je dingen gaat los maken.
Bij de dealer hebben ze een speciaal pinnetje daarmee kunnen ze je kontakt slot eruit halen moment dat deze in stand 1 staat.
Maar ik zou gewoon eens kijken of nergens een borg schroefje of iets los is geraakt.Want na 21 jaar kan er wel eens iets los trillen .Het is denk ik gewoon een los contactje bij het aansturen van het startmotor relais.
(Moment dat jij doordraait met je sleutel voor te starten gaat er een signaaltje naar je startmotor relais die op zijn beurt bekrachtigd wordt en hiermee de hefboom vh Tandheugel aan trekt en tegelijk een hoofdstroom gaat vloeien die de startmotor in beweging zet)
Dus kijk eerst alles na voor je dingen gaat los maken.
Toeval want ik ging net ook zoiets openen hier... Als ik mijn auto wil starte achter het lampje met dat veertje daar, moet hij normaal direct starten he? Soms is ie direct weg, soms kunne daar 5 seconden tssn zitte dat ik aan de sleutel draai en hij dan maar in gang schiet
Het vreemde ervan, er zit nog maar een nieuw contactslot in van sedert mijn panne (vorig jaar net voor de meeting in vaals). Ben ondertussen ook al geleerd om enkel de Benzsleutels (2 stuks met dat nieuw contactslot...) er aan te hangen en geen andere rommel, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Maar wat scheelt er daar dan aan? Het contactslot is nog geen jaar oud... kan toch niet weer kapot zijn????
Dank voor reacties
Grtz Domi
Het vreemde ervan, er zit nog maar een nieuw contactslot in van sedert mijn panne (vorig jaar net voor de meeting in vaals). Ben ondertussen ook al geleerd om enkel de Benzsleutels (2 stuks met dat nieuw contactslot...) er aan te hangen en geen andere rommel, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Maar wat scheelt er daar dan aan? Het contactslot is nog geen jaar oud... kan toch niet weer kapot zijn????
Dank voor reacties
Grtz Domi
The most look at stars in the sky, I watch them on the ground.
Beste mensen, bedankt voor alle reacties, super ik ga het een en ander testen. Ik heb trouwens ook al een nieuw contactslot ( 5 maanden oud) dus dat kan het toch eignelijk niet zijn. Of is het zo dat het electrisch gedeelte niet mee wordt vervangen als je een nieuw slot monteert...? )
Dat van die sleutels wist ik trouwens niet....bedankt voor de tip......
Dat van die sleutels wist ik trouwens niet....bedankt voor de tip......
Het slotje wordt normaal gesproken los vervangen. De gehele behuizing eromheen, inclusief stuurslot en elektrische aansluitingen blijft gewoon zitten.
Technisch specialist en lid adviesraad Mercedes-Benz S-Klasse Club e.V. Duitsland.