Hoi,
ik heb automatische airco,
temperatuurknoppen staan op 22 graden, dan krijg ik aan bijrijderskant condens op voorraam (dus koud) maar aan bestuurderskant is het goed,
dan doe ik ff voorverwarming aan en het is weer goed,
wat kan hiervan de oorzaak zijn, heb de kachelkleppen al gereset ( eerste 2 knoppen op bedieningspaneel indrukken en dan op contact zetten ) werken goed,
is nog niet uitgelezen,
in welke richting moet ik zoeken.
alvast bedankt voor het meedenken,
C klasse
w203 Bj 2000
Kachel/Airco
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 feb 2012 10:13
- Mercedes-Benz: C Klasse 180 kompressor W204
- Locatie: oude pekela
Hoi Bert111
eerste 2 knoppen van je bedieningspaneel indrukken vast houden en auto op contact zetten de lampjes beginnen dan te knipperen,
nu wachten tot ze stoppen met knipperen en klaar is kees,, succes ermee
eerste 2 knoppen van je bedieningspaneel indrukken vast houden en auto op contact zetten de lampjes beginnen dan te knipperen,
nu wachten tot ze stoppen met knipperen en klaar is kees,, succes ermee
vriendelijk bedankt Cor , ik hoop dat jouw probleem ook opgelost geraaktCor K schreef:Hoi Bert111
eerste 2 knoppen van je bedieningspaneel indrukken vast houden en auto op contact zetten de lampjes beginnen dan te knipperen,
nu wachten tot ze stoppen met knipperen en klaar is kees,, succes ermee
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
Wat bedoel je met kachelkleppen en hoe weet je dat ze goed werken?Cor K schreef:Hoi,
ik heb automatische airco,
temperatuurknoppen staan op 22 graden, dan krijg ik aan bijrijderskant condens op voorraam (dus koud) maar aan bestuurderskant is het goed,
dan doe ik ff voorverwarming aan en het is weer goed,
wat kan hiervan de oorzaak zijn, heb de kachelkleppen al gereset ( eerste 2 knoppen op bedieningspaneel indrukken en dan op contact zetten ) werken goed,
is nog niet uitgelezen,
in welke richting moet ik zoeken.
alvast bedankt voor het meedenken,
C klasse
w203 Bj 2000
Mijn eerste gok als er alleen koude (of hete) lucht uit de roosters komt, terwijl de temperatuur anders ingesteld staat, is de kachelkraan (duoventiel dat blijft hangen). Maar dat is ook maar een gok.
zit verschil op links tegenover rechts .... zou kunnen dat er iets vastzitrene_fb schreef:Wat bedoel je met kachelkleppen en hoe weet je dat ze goed werken?Cor K schreef:Hoi,
ik heb automatische airco,
temperatuurknoppen staan op 22 graden, dan krijg ik aan bijrijderskant condens op voorraam (dus koud) maar aan bestuurderskant is het goed,
dan doe ik ff voorverwarming aan en het is weer goed,
wat kan hiervan de oorzaak zijn, heb de kachelkleppen al gereset ( eerste 2 knoppen op bedieningspaneel indrukken en dan op contact zetten ) werken goed,
is nog niet uitgelezen,
in welke richting moet ik zoeken.
alvast bedankt voor het meedenken,
C klasse
w203 Bj 2000
Mijn eerste gok als er alleen koude (of hete) lucht uit de roosters komt, terwijl de temperatuur anders ingesteld staat, is de kachelkraan (duoventiel dat blijft hangen). Maar dat is ook maar een gok.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Deze airco controle units willen nog wel eens of vol koud of vol warm op 1 of allebei de kanten geven. Oorzaak kan een kapotte elco of losgeraakte soldering op de printplaat in de module zijn. Let op: startdiagnose kan dan gewoon aangeven dat de unit correct functioneerd.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
Meestal wel ja zover ik weet. Ziet er ongeveer zo uit:
Zo'n duoventiel kun je prima doormeten met een multimeter: van de binnenste pin, naar buiten meten. (L+R).
Echter wat Prometheus zou natuurlijk ook kunnen. Kwestie van zoeken.
2 slangen naar (van) interieur, en 1 naar de motor. Die dingen staan er bekend om om te blijven hangen.Zo'n duoventiel kun je prima doormeten met een multimeter: van de binnenste pin, naar buiten meten. (L+R).
Echter wat Prometheus zou natuurlijk ook kunnen. Kwestie van zoeken.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Hier staat een topic over reinigen / repareren van het duoventiel van een W210. Is vrijwel dezelfde constructie. O dit filmpje
- friwin
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 27 apr 2007 13:03
- Mercedes-Benz: W212 E300 BLUETEC HYBRID 2015
- Locatie: Nederland
Prometheus schreef:Hier staat een topic over reinigen / repareren van het duoventiel van een W210. Is vrijwel dezelfde constructie.
Grappig heb ik net gedaan, zie mijn log
In totaal een uurtje bezig geweest en dat komt ook nog door dat ik een paar schroefjes kwijt was.
W212 E300 Bluetec Hybrid 2015, W211 280CDI 2008, W210 320CDI AvantGarde Facelift1999, VOLVO 245, R25 V6, CITROEN XM, W124 300TE, R25 (2x), W124 230TE, SAAB, FORD SIERRA (2.3 1.6), TOYOTA CRESSIDA STATION, OPEL KADET, TOYOTA CARINA (2x).
- friwin
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 27 apr 2007 13:03
- Mercedes-Benz: W212 E300 BLUETEC HYBRID 2015
- Locatie: Nederland
Aan een duoventiel zitten koelslangen (ingaand en uitgaand en een stekker). Waar die zit bij een c klasse weet ik niet. Al denk ik dat in grote lijnen de functie van een duoventiel niet veel zal verschillen.
Hoe hij er van binnen uit ziet zal wellicht iets afwijken. De storingen die veroorzaakt worden hebben vaak wel te maken met versleten of vergane rubbertjes aan de binnenkant.
Een nieuw ventiel is aardig aan de prijs (schat ik in). Ik zou hem gewoon demonteren (als je dat zorgvuldig doet kun je hem altijd terug plaatsten als het niet lukt). Voordeel is, als ie uit elkaar is en je wat foto's maakt we op het forum kunnen meedenken/meekijken. En wellicht heb je net als ik gelukt en zijn alle rubbers nog goed. Bij mij kan, als de rubbers niet goed sluiten, de koelvloeistof bij het elektrische gedeelte komen en dat zal niet goed samenwerken vrees ik. De kans op storingen is dan 100%.
Hoe hij er van binnen uit ziet zal wellicht iets afwijken. De storingen die veroorzaakt worden hebben vaak wel te maken met versleten of vergane rubbertjes aan de binnenkant.
Een nieuw ventiel is aardig aan de prijs (schat ik in). Ik zou hem gewoon demonteren (als je dat zorgvuldig doet kun je hem altijd terug plaatsten als het niet lukt). Voordeel is, als ie uit elkaar is en je wat foto's maakt we op het forum kunnen meedenken/meekijken. En wellicht heb je net als ik gelukt en zijn alle rubbers nog goed. Bij mij kan, als de rubbers niet goed sluiten, de koelvloeistof bij het elektrische gedeelte komen en dat zal niet goed samenwerken vrees ik. De kans op storingen is dan 100%.
W212 E300 Bluetec Hybrid 2015, W211 280CDI 2008, W210 320CDI AvantGarde Facelift1999, VOLVO 245, R25 V6, CITROEN XM, W124 300TE, R25 (2x), W124 230TE, SAAB, FORD SIERRA (2.3 1.6), TOYOTA CRESSIDA STATION, OPEL KADET, TOYOTA CARINA (2x).
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Zoek de koelslangen in het schutbord en volg ze terug de motorruimte in, als je 'n duoventiel hebt dan vind je 'm vanzelf.
Maar grote kans dat het in een C anders geregeld is.
Maar grote kans dat het in een C anders geregeld is.
Logboek S500.