Vergeet het hele verhaal met het duo ventiel. Blijkbaar is dit bij de W203 gewijzigd ten opzichte van de W202 en consorten.
Blijkbaar werkt de verwarming niet door het reguleren van de koelvloeistof, maar door de lucht al dan niet door een verwarmingselement te sturen. En dit systeem wordt met motoren geregeld. (Vandaar ook een reset toetsencombinatie). Googlen op 'w203 Stellhebel' levert aardig wat resultaten op. Alleen kon ik zo snel het antwoord niet vinden.
Wel vond ik dit leuke bestandje op het www: http://dl.dropbox.com/u/23185139/klima- ... 20w203.pdf
(Dit is overigens niet mijn dropbox. Alleen is het bestand te groot om als bijlage toe te voegen, vandaar de link. Mocht de link niet meer werken, heb ik nog wel een lokale kopie.)
Mijn welgemeende excuses voor het de verkeerde kant op sturen.
Kachel/Airco
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 feb 2012 10:13
- Mercedes-Benz: C Klasse 180 kompressor W204
- Locatie: oude pekela
Hoi,
Kwam er ook al achter dat er op de w203 geen duo-ventiel zit,
wordt geregelt via het pompje die voor het koelwatertankje zit,
P.S en mooi bestandje,
nog bedankt allemaal voor het meedenken,
mvg, Cor
Kwam er ook al achter dat er op de w203 geen duo-ventiel zit,
wordt geregelt via het pompje die voor het koelwatertankje zit,
P.S en mooi bestandje,
nog bedankt allemaal voor het meedenken,
mvg, Cor
Hallo benz rijders
Duiventiel zit tegen het expansievat.
Ik heb ook een probleem met verwarming.
Oude waterpomp lek(Mercedes c200 compressor w203) bj 2001
Vernieuwd en gelijk een nieuwe thermostaat ..
Werd met oude waterpomp en thermostaat nog wel gewoon warm... na plaatsen van de nieuwe pomp en thermostaat niet meer...lauw of koud bij een motortemparatuur van 85/90 graden... snap er geen bal.meer van...Oude thermostaat teruggeplaatst.. zelfde verhaal...lauw of koude lucht..
Iemand een idee ????
Duiventiel zit tegen het expansievat.
Ik heb ook een probleem met verwarming.
Oude waterpomp lek(Mercedes c200 compressor w203) bj 2001
Vernieuwd en gelijk een nieuwe thermostaat ..
Werd met oude waterpomp en thermostaat nog wel gewoon warm... na plaatsen van de nieuwe pomp en thermostaat niet meer...lauw of koud bij een motortemparatuur van 85/90 graden... snap er geen bal.meer van...Oude thermostaat teruggeplaatst.. zelfde verhaal...lauw of koude lucht..
Iemand een idee ????