W124 werking airco
- mercedes-w-all
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 16 dec 2006 01:52
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
De 2 buitenste wieltjes voor de temperatuur instelling.
De linker draaiknop voor de ventilatorstand.
De rechter draaiknop voor de richting van de luchtstroom.
Middelste 3 knopjes
Bovenste is recirculatiestand, buitenluchttoevoer wordt afgesloten (als het lampje brandt).
Middelste is aircokoeling aan/uit, afhankelijk van of er een origineel systeem in de auto zit is de knop indrukkan aan of uit.
Zo te zien een rood lampje? Dan is de knop indrukken (rood lampje aan) aircokoeling uitschakelen.
Onderste knop is voorruitontwaseming.
Wat lukte er eventueel niet?
De linker draaiknop voor de ventilatorstand.
De rechter draaiknop voor de richting van de luchtstroom.
Middelste 3 knopjes
Bovenste is recirculatiestand, buitenluchttoevoer wordt afgesloten (als het lampje brandt).
Middelste is aircokoeling aan/uit, afhankelijk van of er een origineel systeem in de auto zit is de knop indrukkan aan of uit.
Zo te zien een rood lampje? Dan is de knop indrukken (rood lampje aan) aircokoeling uitschakelen.
Onderste knop is voorruitontwaseming.
Wat lukte er eventueel niet?
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- mercedes-w-all
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 16 dec 2006 01:52
nou het middelste knop waar die mee aan en uit zou moeten zover ik weet is als ik hem indruk en het rode knop brandt dan zou die toch aan moeten staan ? je hoort wel een klik zegmaar als je hem indrukt want ik hoor hier steeds dus andersom juist? hoe kan ik achterhalen of het nou aan of uit is aangezien het nu vrij koud is en je weinig verschil merkt met de normale ventilatie?Rainaldo schreef:Middelste is aircokoeling aan/uit, afhankelijk van of er een origineel systeem in de auto zit is de knop indrukkan aan of uit.
Zo te zien een rood lampje? Dan is de knop indrukken (rood lampje aan) aircokoeling uitschakelen.
Onderste knop is voorruitontwaseming.
Wat lukte er eventueel niet?
thnx
W124 the Ultimate
-
- Berichten: 9695
- Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
- Mercedes-Benz: ---
- Specialisatie: Off topic
- Locatie: Eindhoven
Rode lichtje aan is airco uit!!! (Mercedes logica)
Groetjes, Rene.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
- mercedes-w-all
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 16 dec 2006 01:52
dus als ik het goed begrijp moet ik iedere keer bij starten dat knop indrukenSterretje1968 schreef:Rode lichtje aan is airco uit!!! (Mercedes logica)
en heb ik al 7 maanden met mijn airco aan gereden?
W124 the Ultimate
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Controleer of de pomp aanslaat als je de knop indrukt ( lampje aan of uit).
Laten draaien en kijk of je condensvorming ziet op de leidingen van de pomp ( thv het vulventiel), condens= werkt het systeem, geen condens= systeem leeg.
Af laten persen, vullen (inclusief contrastvloeistof), controleren op lekken.
Meestal is het systeem leeg ( gaat in de loop der tijd vanzelf..), een lekke radiateur komt ook regelmatig voor. ( dan wens ik je vast sterkte )
Laten draaien en kijk of je condensvorming ziet op de leidingen van de pomp ( thv het vulventiel), condens= werkt het systeem, geen condens= systeem leeg.
Af laten persen, vullen (inclusief contrastvloeistof), controleren op lekken.
Meestal is het systeem leeg ( gaat in de loop der tijd vanzelf..), een lekke radiateur komt ook regelmatig voor. ( dan wens ik je vast sterkte )
- mercedes-w-all
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 16 dec 2006 01:52
was vandaag bij dealer en die bevestigde het verhaal van indrukken is uit, maar tot mijn verbazing als ik middleste knop indruk dan komt er ineens koude lucht uit de bestuurder en passagier ventialtie roosters terwijl de temperatuur op 26 staat snap er niks meer van.
W124 the Ultimate
- dpj
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 16 jul 2005 12:50
- Mercedes-Benz: W203 C280 4MATIC - Daarvoor: W124 300E - W126 280 SE - W126 300 SE - W140 600SEL - W202 180C - W211 E 320
Met de huidige buitentemperaturen kun je hem niet testen door te kijken of er koude lucht uit je roosters komt, het is al snel koud met dit weer.
Wat je wel kunt doen is hem op de ontwasemstand (onderste knop) zetten en kijken of je compressor aanslaat. Op de ontwasemstand draait je airco ook zonder dat ie de boel verder koud maakt om het vocht uit de lucht te halen.
vr.gr. Daan
Wat je wel kunt doen is hem op de ontwasemstand (onderste knop) zetten en kijken of je compressor aanslaat. Op de ontwasemstand draait je airco ook zonder dat ie de boel verder koud maakt om het vocht uit de lucht te halen.
vr.gr. Daan
-
- Berichten: 9695
- Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
- Mercedes-Benz: ---
- Specialisatie: Off topic
- Locatie: Eindhoven
Ik neem aan dat je de knop maar 1x hoeft in te drukken en dat die stand onthouden wordt.mercedes-w-all schreef:dus als ik het goed begrijp moet ik iedere keer bij starten dat knop indrukenSterretje1968 schreef:Rode lichtje aan is airco uit!!! (Mercedes logica)
en heb ik al 7 maanden met mijn airco aan gereden?
Groetjes, Rene.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Helemaal waar bij originele airco's, maar als het een achteraf gebouwd systeemkan het weer andersom zijnSterretje1968 schreef:Rode lichtje aan is airco uit!!! (Mercedes logica)
Chech even bij de Russen (Full version aanklikken) of er van fabriek afaan een airco in zit.
Bij het inschakelen van de pomp kun je het relais vaak horen schakelen.
#doeslief
- mercedes-w-all
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 16 dec 2006 01:52
heb ik gedaan indd maar zie nergens airco bij staan, maar het ziet er op zich allemaal wel origineel uit.Peter schreef:Helemaal waar bij originele airco's, maar als het een achteraf gebouwd systeemkan het weer andersom zijnSterretje1968 schreef:Rode lichtje aan is airco uit!!! (Mercedes logica)
Chech even bij de Russen (Full version aanklikken) of er van fabriek afaan een airco in zit.
Bij het inschakelen van de pomp kun je het relais vaak horen schakelen.
maar als dat er niet bij staat dat zou het betekenen dat indrukken tog aan is?
W124 the Ultimate
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Als de airco achteraf ingebouwd is, dan is de kans groot dat de airco AAN staat als het lampje brandt...
Anders even spanning op de aircopomp meten, dan weet je het zeker
Anders even spanning op de aircopomp meten, dan weet je het zeker
#doeslief