W202 C280 197 PK pas los bij 4.000 tpm??
- Stevo de superlativo
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 feb 2007 20:22
- Locatie: Venlo
Dag dag.. Is het normaal dat m'n C280 pas bij 4.000 tpm zijn vermogen afgeeft?? Tot die 4.000 toeren was m'n C220 even snel. Of zit er misschien ergens een klep of iets dergelijks wat dan pas open gaat?? Ik heb dan namelijk maar eventjes de tijd (t/m 6.000 tpm) om van het vermogen gebruik te maken. Wie weet wat ik er eventueel aan kan doen? Mvg, Stefan
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Dat is niet normaal.
Vanaf 2500 toeren hoort hij volaan te gaan en niet meer te stoppen (wanneer automaat)
Bij gas onderin hoor je vanuit stilstand gemakkelijk een handtekening te kunnen zetten.
Loopt hij wel op 6 cilinders als je hem start? Geen rare schokjes of plofjes te voelen/horen?
Aan de andere kant, een C220 is ook best vlot. Misschien verwacht je een groter verschil dan het werkelijk is?
Vanaf 2500 toeren hoort hij volaan te gaan en niet meer te stoppen (wanneer automaat)
Bij gas onderin hoor je vanuit stilstand gemakkelijk een handtekening te kunnen zetten.
Loopt hij wel op 6 cilinders als je hem start? Geen rare schokjes of plofjes te voelen/horen?
Aan de andere kant, een C220 is ook best vlot. Misschien verwacht je een groter verschil dan het werkelijk is?
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Stevo de superlativo
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 feb 2007 20:22
- Locatie: Venlo
Bedankt voor je reactie,
De motor loopt warm of koud echt perfect. vanaf dus de al aangegeven toeren krijg ik echt een royale powerboost!! Ik dacht dat er misschien een klep of zoiets open ging. Het is een handgeschakelde. Luchtinlaat??
De motor loopt warm of koud echt perfect. vanaf dus de al aangegeven toeren krijg ik echt een royale powerboost!! Ik dacht dat er misschien een klep of zoiets open ging. Het is een handgeschakelde. Luchtinlaat??
- MIKE C200
- Berichten: 7042
- Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
- Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
- Specialisatie: W202/208/210 Electra
- Locatie: limburg
- Contacteer:
geen ideedesmett schreef:Dacht dat de M104 nog niet voorzien was van variabele inlaatspruitstukken.
heeft wel een verstelbare inlaat nokkenas
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Wer sein Auto liebt der schiebt
Variabele inlaat is een inlaat met een klep. Als deze klep in de lage toerenstand staat wordt de lucht via een lange weg in de cilinders gezogen, dit werkt de mengselvorming en cilindervulling die bij lage toeren niet optimaal is beter in de hand, dus meer koppel in lage toeren beschikbaar. Bij hoge toeren gaat de klep de lucht via een korte weg richting cilinders sturen. Door het hoge luchtdebiet bij hoge toeren is de mengselvorming en cilindervulling sowieso al optimaler en de motor heeft dan sowieso een hoge en snelle behoefte aan lucht.
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
- Stevo de superlativo
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 feb 2007 20:22
- Locatie: Venlo
Maar is er dan niets aan te doen? Dat ik zoals Rainaldo eerder vermeld, over het vermogen al vanaf 2500 tmp kan beschikken?? Wel zo prettig.. Als je het vermogen hebt wil je het natuurlijk ook goed kunnen gebruiken, zonder dat ik hem telkens hoog in de toeren hoef te jagen.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Ik ben geen technisch persoon, maar terugdenkend aan mijn rij-ervaringen met een C280 W202 (wel al een paar jaar geleden) had die geen echte powerboost, maar gewoon mooi en snel oplopende toeren en snelheid.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Jodeci
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 11 feb 2007 23:31
- Mercedes-Benz: W116 450SEL & W124 320E & Cadillac STS 4.6 V8
- Specialisatie: Burning my Benz!
- Locatie: Zaandam
ligt het niet aan de verstuivers???
tis raar, want als ik mijn E220 CDI in trap, dan heeft ie een sec ofzo nodig om te reageren, dan pas zie je de toerenteller naar voren schieten en dan pas krijg je de kracht...
tis raar, want als ik mijn E220 CDI in trap, dan heeft ie een sec ofzo nodig om te reageren, dan pas zie je de toerenteller naar voren schieten en dan pas krijg je de kracht...
Burn out W210 E55 AMG
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
- Stevo de superlativo
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 feb 2007 20:22
- Locatie: Venlo
Ik ga wel eens richting dealer, misschien weten die het me te vertellen. Ik hou jullie op de hoogte Stefan.
Je haalt 2 zaken door elkaar, koppel en vermogen. Max vermogen ligt steeds iets onder het max toerental. Zowel bij diesel als benzine. Het toerental van max koppel is wel afhankelijk van zaken zoals brandstoftype, atmosferische of druk gevulde motor. Eerlijk gezegd lijkt het mij erg onlogisch dat een atmosferische benzine zoals jouw C280 zijn max koppel al afgeeft bij 2500 rpm.
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!