W202 C280 197 PK pas los bij 4.000 tpm??

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stevo de superlativo
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 feb 2007 20:22
Locatie: Venlo

24 feb 2007 19:32

Dag dag.. Is het normaal dat m'n C280 pas bij 4.000 tpm zijn vermogen afgeeft?? Tot die 4.000 toeren was m'n C220 even snel. Of zit er misschien ergens een klep of iets dergelijks wat dan pas open gaat?? Ik heb dan namelijk maar eventjes de tijd (t/m 6.000 tpm) om van het vermogen gebruik te maken. Wie weet wat ik er eventueel aan kan doen? Mvg, Stefan
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

24 feb 2007 21:33

Dat is niet normaal.

Vanaf 2500 toeren hoort hij volaan te gaan en niet meer te stoppen (wanneer automaat) :twisted:

Bij gas onderin hoor je vanuit stilstand gemakkelijk een handtekening te kunnen zetten.

Loopt hij wel op 6 cilinders als je hem start? Geen rare schokjes of plofjes te voelen/horen?


Aan de andere kant, een C220 is ook best vlot. Misschien verwacht je een groter verschil dan het werkelijk is?
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
Stevo de superlativo
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 feb 2007 20:22
Locatie: Venlo

25 feb 2007 10:40

Bedankt voor je reactie,
De motor loopt warm of koud echt perfect. vanaf dus de al aangegeven toeren krijg ik echt een royale powerboost!! Ik dacht dat er misschien een klep of zoiets open ging. Het is een handgeschakelde. Luchtinlaat??
Gebruikersavatar
desmett
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 jan 2007 11:52
Locatie: Mechelen, België

25 feb 2007 14:48

Dacht dat de M104 nog niet voorzien was van variabele inlaatspruitstukken.
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
Gebruikersavatar
MIKE C200
Berichten: 7042
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
Specialisatie: W202/208/210 Electra
Locatie: limburg
Contacteer:

25 feb 2007 15:09

desmett schreef:Dacht dat de M104 nog niet voorzien was van variabele inlaatspruitstukken.
geen idee
heeft wel een verstelbare inlaat nokkenas ;)
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Gebruikersavatar
desmett
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 jan 2007 11:52
Locatie: Mechelen, België

25 feb 2007 15:19

Variabele inlaat is een inlaat met een klep. Als deze klep in de lage toerenstand staat wordt de lucht via een lange weg in de cilinders gezogen, dit werkt de mengselvorming en cilindervulling die bij lage toeren niet optimaal is beter in de hand, dus meer koppel in lage toeren beschikbaar. Bij hoge toeren gaat de klep de lucht via een korte weg richting cilinders sturen. Door het hoge luchtdebiet bij hoge toeren is de mengselvorming en cilindervulling sowieso al optimaler en de motor heeft dan sowieso een hoge en snelle behoefte aan lucht.
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
Gebruikersavatar
Stevo de superlativo
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 feb 2007 20:22
Locatie: Venlo

25 feb 2007 20:19

Maar is er dan niets aan te doen? Dat ik zoals Rainaldo eerder vermeld, over het vermogen al vanaf 2500 tmp kan beschikken?? Wel zo prettig.. Als je het vermogen hebt wil je het natuurlijk ook goed kunnen gebruiken, zonder dat ik hem telkens hoog in de toeren hoef te jagen.
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

25 feb 2007 21:36

Ik ben geen technisch persoon, maar terugdenkend aan mijn rij-ervaringen met een C280 W202 (wel al een paar jaar geleden) had die geen echte powerboost, maar gewoon mooi en snel oplopende toeren en snelheid.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
Jodeci
Berichten: 2024
Lid geworden op: 11 feb 2007 23:31
Mercedes-Benz: W116 450SEL & W124 320E & Cadillac STS 4.6 V8
Specialisatie: Burning my Benz!
Locatie: Zaandam

26 feb 2007 03:44

ligt het niet aan de verstuivers???
tis raar, want als ik mijn E220 CDI in trap, dan heeft ie een sec ofzo nodig om te reageren, dan pas zie je de toerenteller naar voren schieten en dan pas krijg je de kracht...
Burn out W210 E55 AMG
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
Gebruikersavatar
Stevo de superlativo
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 feb 2007 20:22
Locatie: Venlo

26 feb 2007 10:36

Ik ga wel eens richting dealer, misschien weten die het me te vertellen. Ik hou jullie op de hoogte :wink: Stefan.
Gebruikersavatar
desmett
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 jan 2007 11:52
Locatie: Mechelen, België

04 mar 2007 18:30

Je haalt 2 zaken door elkaar, koppel en vermogen. Max vermogen ligt steeds iets onder het max toerental. Zowel bij diesel als benzine. Het toerental van max koppel is wel afhankelijk van zaken zoals brandstoftype, atmosferische of druk gevulde motor. Eerlijk gezegd lijkt het mij erg onlogisch dat een atmosferische benzine zoals jouw C280 zijn max koppel al afgeeft bij 2500 rpm.
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
Gebruikersavatar
ben benz
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:10
Mercedes-Benz: mercedes 300ce
Specialisatie: blond zijn
Locatie: lelystad

04 mar 2007 18:50

8-) ik heb dan ook een c 280
maar hij doet het perfect leg een goede streep neer en rijdt goed door
ps ben 666
Gebruikersavatar
ben benz
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:10
Mercedes-Benz: mercedes 300ce
Specialisatie: blond zijn
Locatie: lelystad

04 mar 2007 18:50

meschien toch iets inwendig
om het maar niet erg te zeggen
Plaats reactie