Ik weet toevallig waar het gedaan is. Om te meten heb je een meter nodig.... Met andere woorden en is een geschikte meter geplaatste om de druk te controleren.
Ik denk dat wanneer je een systeem hebt dat met een druk werkt dat je die toch vrij in het begin van je diagnose moet controleren.
R230 SL55 2003 ABC probleem.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ja, dat is inderdaad een drukmeter die de pompdruk meet, dan sluit je alle defecte sensoren en verbindingen uit.droopy928gt schreef:
@Frits CL500
Jij schreef eerder over een mechanische drukmeting.
-Weet jij wat dat precies inhoud?
-Zetten ze dan soms een drukmeter tussen de pompt en het systeem?
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 jul 2008 18:03
- Mercedes-Benz: R230 SL55 AMG 2003
@Frits CL500
Bedankt Frits, ik waardeer je hulp en geduld.
@Raimon.
Jij schreef eerder dat er en regelventiel op de ABC/steering pomp zit. We hebben daar naar gekeken, maar niks gevonden. Er zit echter wel een regelventiel op het kleppenblok linksvoor, dezelfde waar ook de druk sensor op zit.
-Bedoelde je die soms?
In de tussentijd is ook met de auto gereden terwijl star diagnose was aangesloten, met als resultaat dat iedere keer tijdens starten de druk in luttele seconden op de 170/180 bar zit. Ook zijn we de fout uiteraard weer tegengekomen terwijl die aangesloten was, waar het probleem naar druk verwijst, terwijl de druk zelf goed is. Een GROOOOOT vraagteken tot nog toe dus.
In ieder geval, we hebben nu nogmaals een kleppenblok met sensor en ventiel besteld, en gaan dat nu proberen in de hoop dat dat de oplossing is. Druk sensor is schijnbaar niet meer los te krijgen, in het verleden wel. Nu moet je het volledige kleppenblok bestellen.
Als ik meer leer, of als de oplossing (ooit) gevonden is, laat ik het hier ook wel weten.
In de tussentijd, elke tip, aanwijzing of anders word zeer gewaardeerd.
Groeten,
Bedankt Frits, ik waardeer je hulp en geduld.
@Raimon.
Jij schreef eerder dat er en regelventiel op de ABC/steering pomp zit. We hebben daar naar gekeken, maar niks gevonden. Er zit echter wel een regelventiel op het kleppenblok linksvoor, dezelfde waar ook de druk sensor op zit.
-Bedoelde je die soms?
In de tussentijd is ook met de auto gereden terwijl star diagnose was aangesloten, met als resultaat dat iedere keer tijdens starten de druk in luttele seconden op de 170/180 bar zit. Ook zijn we de fout uiteraard weer tegengekomen terwijl die aangesloten was, waar het probleem naar druk verwijst, terwijl de druk zelf goed is. Een GROOOOOT vraagteken tot nog toe dus.
In ieder geval, we hebben nu nogmaals een kleppenblok met sensor en ventiel besteld, en gaan dat nu proberen in de hoop dat dat de oplossing is. Druk sensor is schijnbaar niet meer los te krijgen, in het verleden wel. Nu moet je het volledige kleppenblok bestellen.
Als ik meer leer, of als de oplossing (ooit) gevonden is, laat ik het hier ook wel weten.
In de tussentijd, elke tip, aanwijzing of anders word zeer gewaardeerd.
Groeten,
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 11 mei 2013 16:31
- Mercedes-Benz: cl600
Ha,
De druk moet als eerste tussen de 200 en 210 bar zijn en niet 170/180.
Ook een gereviseerde pomp moet meer dan 200 bar druk leveren anders kan je hem net zo goed terug brengen.
Ook de door ons gereviseerde pompen leveren >200bar.
Er zit inderdaad een regelklep op de pomp, die je eventueel los kan halen en met 12V kan nachecken of deze open of dichtgaat. Kan ook via Star diagnose.
Ik denk dat je ventielenblok er weinig mee te maken heeft. Als je er als test een ander in wilt stoppen, heb ik er wel wat liggen.
Ik kan zo ook niet zeggen wat het wel is, maar heb wel een idee. Als je bijvoorbeeld eens de foutmeldingen plaats van Star dan kunnnen we al wat meer zeggen.
Als je meer advies wilt, stuur even een PM, en dan breng ik je in contact met een specialist op het gebied van ABC.
Lukraak onderdelen vervangen is leuk maar niet de slimste oplossing
suc6!
De druk moet als eerste tussen de 200 en 210 bar zijn en niet 170/180.
Ook een gereviseerde pomp moet meer dan 200 bar druk leveren anders kan je hem net zo goed terug brengen.
Ook de door ons gereviseerde pompen leveren >200bar.
Er zit inderdaad een regelklep op de pomp, die je eventueel los kan halen en met 12V kan nachecken of deze open of dichtgaat. Kan ook via Star diagnose.
Ik denk dat je ventielenblok er weinig mee te maken heeft. Als je er als test een ander in wilt stoppen, heb ik er wel wat liggen.
Ik kan zo ook niet zeggen wat het wel is, maar heb wel een idee. Als je bijvoorbeeld eens de foutmeldingen plaats van Star dan kunnnen we al wat meer zeggen.
Als je meer advies wilt, stuur even een PM, en dan breng ik je in contact met een specialist op het gebied van ABC.
Lukraak onderdelen vervangen is leuk maar niet de slimste oplossing
suc6!
Bij het lezen van dit probleem was ik benieuwd of dit inmiddels is opgelost of dat er nog steeds problemen zijn met het ABC ?
Heb je al eens overwogen om naar MBenzNL te gaan met je auto, weet bijna zeker dat hij de oplossing heeft en weet waar het vandaan komt.
neem eens contact met hem op, of via hier ( hij is moderator ) of via zijn facebookprofiel, http://www.facebook.nl/MBenzNL
ben benieuwd naar dit vervolg
gr Jeff
Heb je al eens overwogen om naar MBenzNL te gaan met je auto, weet bijna zeker dat hij de oplossing heeft en weet waar het vandaan komt.
neem eens contact met hem op, of via hier ( hij is moderator ) of via zijn facebookprofiel, http://www.facebook.nl/MBenzNL
ben benieuwd naar dit vervolg
gr Jeff
MB G500 Wagon
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 jul 2008 18:03
- Mercedes-Benz: R230 SL55 AMG 2003
@Jeff263
Sorry voor de late reaktie, en bedankt voor de tip. Het probleem is echter nog steeds niet opgelost. MATELOOS irritant. Hij is net weer weg gebracht voor hetzelfde euvel.
Voor zover ik weet echter doet MBenzNL geen reparaties. Hij is gespecialiseerd in het wereldwijd achteraf installeren van accessoires in Mercedes modellen, en/of paketten om het zelf achteraf te doen. Degene in Alphen a/d Rijn die voor mij het onderhoud doet kent hem wel.
Echter MBenzNL, mocht je dit lezen, ik houd me aanbevolen voor elke tip.
Goeten,
Sorry voor de late reaktie, en bedankt voor de tip. Het probleem is echter nog steeds niet opgelost. MATELOOS irritant. Hij is net weer weg gebracht voor hetzelfde euvel.
Voor zover ik weet echter doet MBenzNL geen reparaties. Hij is gespecialiseerd in het wereldwijd achteraf installeren van accessoires in Mercedes modellen, en/of paketten om het zelf achteraf te doen. Degene in Alphen a/d Rijn die voor mij het onderhoud doet kent hem wel.
Echter MBenzNL, mocht je dit lezen, ik houd me aanbevolen voor elke tip.
Goeten,
Ik had hetzelfd probleem....dus had.
Opeens ABC storing ( in het geel ) en auto kwam net als een dwijl over de weg.
Storing uitgelezen :
C1553-001 Fehler Y86/1 Saugdrosselventil
C1526-016 Druckversorgung gestört
Uiteindelijk een ,,nieuwe" ( überholte) ABC pomp besteld bij de firma exclusiv automobile de
Dus nieuwe Pomp en Saugdrosselventil geïnstalleerd en wat denk je ......... dezelfde storing
Ga dus maar zoeken
Toen heeft Exclusiv Automobile weer een nieuw Saugdrosselventil gestuurd want dat was volgens hen het probleem.....alweer
Dit allemaal door Steve laten doen en uiteindelijk.....hetzelde probleem
Nu begon iedereen een beetje moedeloos te worden
Foutmeldingen waren nog steeds dezelfde dus dat maakte het er ook niet gemakkelijker op
Uiteindelijk ook nog nieuwe ,,drukbollen"onder de auto laten monteren en .....nog steeds hetzelde
Toen was Steve het helemaal zat en heeft tot diep in de nacht ( eerder had ie geen tijd ) eens even gegoogled
Daar kwamen om het maar netjes te zeggen niet echt goede referenties tevoorschijn over de leverancier van de pomp
Uiteindelijk werde er aangeraden om een nieuwe Origineele pomp van Mercedes te monteren
Dit na overleg laten doen en wat denk je.............OPGELOST !!
De Firma Exclusiv automobile DE is opeens niet meer thuis voor comentaar of om een oplossing te bieden
Maar gelukkig hebben we daar PayPal nog.......die had een volle 5 minuten nodig om mij in het gelijk te stellen nadat Exclusiv...shit... mijn klacht had opgewaardeerd tot claim
Nu hebben we allemaal een hele hoop ellende gehad , zeker Steve die daar uren en uren mee bezig is geweest ....nog mijn dank hiervoor
Nu blijkt maar weer ( mijn zelf aangeleverde ,,goedkopere Pomp ).......goedkoop werd dus duurkoop
Opeens ABC storing ( in het geel ) en auto kwam net als een dwijl over de weg.
Storing uitgelezen :
C1553-001 Fehler Y86/1 Saugdrosselventil
C1526-016 Druckversorgung gestört
Uiteindelijk een ,,nieuwe" ( überholte) ABC pomp besteld bij de firma exclusiv automobile de
Dus nieuwe Pomp en Saugdrosselventil geïnstalleerd en wat denk je ......... dezelfde storing
Ga dus maar zoeken
Toen heeft Exclusiv Automobile weer een nieuw Saugdrosselventil gestuurd want dat was volgens hen het probleem.....alweer
Dit allemaal door Steve laten doen en uiteindelijk.....hetzelde probleem
Nu begon iedereen een beetje moedeloos te worden
Foutmeldingen waren nog steeds dezelfde dus dat maakte het er ook niet gemakkelijker op
Uiteindelijk ook nog nieuwe ,,drukbollen"onder de auto laten monteren en .....nog steeds hetzelde
Toen was Steve het helemaal zat en heeft tot diep in de nacht ( eerder had ie geen tijd ) eens even gegoogled
Daar kwamen om het maar netjes te zeggen niet echt goede referenties tevoorschijn over de leverancier van de pomp
Uiteindelijk werde er aangeraden om een nieuwe Origineele pomp van Mercedes te monteren
Dit na overleg laten doen en wat denk je.............OPGELOST !!
De Firma Exclusiv automobile DE is opeens niet meer thuis voor comentaar of om een oplossing te bieden
Maar gelukkig hebben we daar PayPal nog.......die had een volle 5 minuten nodig om mij in het gelijk te stellen nadat Exclusiv...shit... mijn klacht had opgewaardeerd tot claim
Nu hebben we allemaal een hele hoop ellende gehad , zeker Steve die daar uren en uren mee bezig is geweest ....nog mijn dank hiervoor
Nu blijkt maar weer ( mijn zelf aangeleverde ,,goedkopere Pomp ).......goedkoop werd dus duurkoop
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ik heb de zelfde ervaring met deze firma......
Ik ben er zelfs geweest voor de revisie van een ABC pomp en ventielblokken voor de CL500 die ik had.
Qua bedrijfsvoering ziet het er allemaal best goed en deskundig uit, en ze zijn niet onaardig.
Toen mijn gereviseerde pomp na 1 week de geest gaf gaven ze niet thuis, geen enkele reactie.
Nadat er bij de dealer een nieuwe pomp gemonteerd was werkte alles weer als vanouds.
En die rekeningen, Pffff tja, ik rij nu een W207 zonder ABC systeem (ook prima hoor).
Ik had de revisiekosten ter plekke gepind, en was alles dus kwijt
Frits
Ik ben er zelfs geweest voor de revisie van een ABC pomp en ventielblokken voor de CL500 die ik had.
Qua bedrijfsvoering ziet het er allemaal best goed en deskundig uit, en ze zijn niet onaardig.
Toen mijn gereviseerde pomp na 1 week de geest gaf gaven ze niet thuis, geen enkele reactie.
Nadat er bij de dealer een nieuwe pomp gemonteerd was werkte alles weer als vanouds.
En die rekeningen, Pffff tja, ik rij nu een W207 zonder ABC systeem (ook prima hoor).
Ik had de revisiekosten ter plekke gepind, en was alles dus kwijt
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
de gereviseerde pomp heeft het precies 1 hele dag probleemloos gedaan (maar wat is 1 dag...25 testkilometers)RuudR230 schreef:Dus nieuwe Pomp en Saugdrosselventil geïnstalleerd en wat denk je ......... dezelfde storing
Uiteindelijk werde er aangeraden om een nieuwe Origineele pomp van Mercedes te monteren
Nu blijkt maar weer ( mijn zelf aangeleverde ,,goedkopere Pomp ).......goedkoop werd dus duurkoop
en die aangeraden nieuwe originele pomp was niet uiteindelijk maar was eigenlijk meteen al
greetingz,
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Wat was er mis met de oude pomp als ik vragen mag, gaf deze niet voldoende druk meer? of was deze lek?
Ik ben in die zin benieuwd omdat mijn ABC systeem ook nog steeds niet 100% in orde is, als ik de sportknop uit zet dan dweilt mn auto ook over de weg mn een beetje zijwind.
Verder geeft het systeem geen storing door aan de boordcomputer.
Ik ben in die zin benieuwd omdat mijn ABC systeem ook nog steeds niet 100% in orde is, als ik de sportknop uit zet dan dweilt mn auto ook over de weg mn een beetje zijwind.
Verder geeft het systeem geen storing door aan de boordcomputer.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Na een revisie pomp of revisie kleppen blok die dan weer snel stuk gingen
is er dan ook duidelijk geworden wat er stuk ging ?
Ben daar daar wel benieuwd naar omdat ik nu een pomp aan het reviseren ben dan kan ik mijn aandacht daar extra op richten
is er dan ook duidelijk geworden wat er stuk ging ?
Ben daar daar wel benieuwd naar omdat ik nu een pomp aan het reviseren ben dan kan ik mijn aandacht daar extra op richten
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
het saugdrosselventiel functioneerde niet goed meer en die is niet los te koop (bij mercedes) omdat men daar de opvatting heeft dat als dat ventiel versleten is - de pomp ook (spoedig) aan vervanging toe isIvoB schreef:Wat was er mis met de oude pomp als ik vragen mag, gaf deze niet voldoende druk meer? of was deze lek?
in het verleden bood mercedes zelf ook ruilpompen aan maar daar zijn ze mee gestopt (mischien hadden ze zelf ook te veel problemen met de gereviseerde pompen?)...het schijnt dat "revisie" door het soort bedrijven waar de hier genoemde pompen vandaan kwamen niet veel meer voorstelt dan het vervangen van O-ringen en pakkingen zonder verder daadwerkelijk iets mechanisch te vervangen (wat ik niet zeker weet en ook alleen maar herhaal omdat ik dat op het WWW heb gelezen)
greetingz,
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Oke, dank je wel.
Volgende week gaat de wagen weer naar de dealer voor verdere diagnose, het onderstel kraakt ook bij het inveren (langzaam over klinkers of vluchtheuvel) dit is overigens alleen met het raam open te horen. vermoedelijk dat dit ook de oozaak zal zijn betreft de koersvastheid van de auto momenteel. Ik hoop dat het geluid bij de fuseekogels/draagarmen vandaan komt en niet vanuit de ABC dempers.
Wel heb ik nog steeds last van een doorlatend ABC ventiel, hierdoor zakt de auto rechtsvoor geduurende dag iets nadat deze geparkeert staat.
Volgende week gaat de wagen weer naar de dealer voor verdere diagnose, het onderstel kraakt ook bij het inveren (langzaam over klinkers of vluchtheuvel) dit is overigens alleen met het raam open te horen. vermoedelijk dat dit ook de oozaak zal zijn betreft de koersvastheid van de auto momenteel. Ik hoop dat het geluid bij de fuseekogels/draagarmen vandaan komt en niet vanuit de ABC dempers.
Wel heb ik nog steeds last van een doorlatend ABC ventiel, hierdoor zakt de auto rechtsvoor geduurende dag iets nadat deze geparkeert staat.