Hallo,
nog maar 1 dag op dit forum en direct een technische vraag.
Onze 190 1.8 '90 rijdt geweldig, maar blijft (soms) slecht stationair lopen.
De auto hebben we overgenomen van een oudere heer en deze heeft waarschijnlijk lang niet gereden (of alleen korte afstanden).
Vervangen zijn: bougies, verdeelkap/rotor (was echt nodig), accu.
Gereinigd: carburateur en stappenmotor (kwam echt vieze drap uit), vlgs forumtips. CO is bij de garage afgesteld.
De auto start goed, rijdt goed, maar als de motor warm is dreigt deze af te slaan, of doet dit ook. Er zit geen toerenteller in, maar heb de toeren iets verhoogd dmv de gaskabelschroef. Deze lange kunststof schroef is trouwens gebroken.
Alle tips zijn welkom.
Bvd,
M&m.
(Marion en Marcel).
W201 Stationair
- wallietax
- Berichten: 6395
- Lid geworden op: 04 jul 2005 22:42
- Mercedes-Benz: W211 E270 CDI
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
heb je de microswitch ook al eens schoongemaakt of op werking getest?
vul als zoeksleutel maar eens microswitch in
baat het niet schaadt het niet
of mischien is er een (vacuum)slang lek of gescheurd
het kan natuurlijk ook dat de stappenmotor gewoon kapot is
succes!!!
gr.wallietax
vul als zoeksleutel maar eens microswitch in
baat het niet schaadt het niet
of mischien is er een (vacuum)slang lek of gescheurd
het kan natuurlijk ook dat de stappenmotor gewoon kapot is
succes!!!
gr.wallietax
Gr.wallietax
Ehm,
Bij een 190 1.8 uit 1990 de carburateur gereinigd?
Gefeliciteerd, want hij heeft toch echt geen carburateur
Waarschijnlijk zit het probleem in vervuilde injectoren.
Bij een 190 1.8 uit 1990 de carburateur gereinigd?
Gefeliciteerd, want hij heeft toch echt geen carburateur
Waarschijnlijk zit het probleem in vervuilde injectoren.
Technisch specialist en lid adviesraad Mercedes-Benz S-Klasse Club e.V. Duitsland.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Of de rubbers om de injectoren, [How to]W201 Benzine injectoren vervangen, dan bedoel ik alleen de rubbers, ook tegelijkertijd even schoon (laten) maken, zelf herken ik dit probleem ook doordat er scheurtjes in de vacuumslangen zitten, check ook even het vaccumslangetje bij de koplampen (hoogteverstelling).Vlim schreef:.... probleem in vervuilde injectoren.
#doeslief
Kan een kapotte/slecht werkende stappenmotor en/of een kapotte microswitch en/of een vacuumlek ook zorgen voor een abnormaal hoog verbruik?
Ik moet bij mijn 190E 1.8 eens dringend al deze dingen checken, want hij verbruikt zeer veel, draait onregelmatig op stationair toerental ('bouncing rpm').
Ook, soms, als je gas lost tijdens het rijden in versnelling, dan is er precies een seconde of 2 vertraging. Dus pas na die twee seconden gaat de auto vertragen.
Als ik de motor koud start, dan schiet deze direct naar 2000 toeren. als ik dan wegrijdt, en ik ontkoppel terug (dus nog tijdens het bollen), dan schiet het toerental terug naar die 2000 toeren. Zeer irritant, en zeer abnormaal.
Iemand nog suggesties of antwoorden?
thx!
Ik moet bij mijn 190E 1.8 eens dringend al deze dingen checken, want hij verbruikt zeer veel, draait onregelmatig op stationair toerental ('bouncing rpm').
Ook, soms, als je gas lost tijdens het rijden in versnelling, dan is er precies een seconde of 2 vertraging. Dus pas na die twee seconden gaat de auto vertragen.
Als ik de motor koud start, dan schiet deze direct naar 2000 toeren. als ik dan wegrijdt, en ik ontkoppel terug (dus nog tijdens het bollen), dan schiet het toerental terug naar die 2000 toeren. Zeer irritant, en zeer abnormaal.
Iemand nog suggesties of antwoorden?
thx!
1990 300TE
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Zowiezo eerst [How to] W201 / W124 / ? Stappenmotor reiningen of even van een ander proberen, als je in de buurt zou wonen, dan mag je mijn reserve altijd wel even proberenmatteus schreef:...Als ik de motor koud start, dan schiet deze direct naar 2000 toeren. als ik dan wegrijdt, en ik ontkoppel terug (dus nog tijdens het bollen), dan schiet het toerental terug naar die 2000 toeren. Zeer irritant, en zeer abnormaal. .....
#doeslief
Peter schreef:Zowiezo eerst [How to] W201 / W124 / ? Stappenmotor reiningen of even van een ander proberen, als je in de buurt zou wonen, dan mag je mijn reserve altijd wel even proberenmatteus schreef:...Als ik de motor koud start, dan schiet deze direct naar 2000 toeren. als ik dan wegrijdt, en ik ontkoppel terug (dus nog tijdens het bollen), dan schiet het toerental terug naar die 2000 toeren. Zeer irritant, en zeer abnormaal. .....
Jup kga idd eerst en vooral de stappenmotor schoonmaken.
Met WD40, lukt dat? Of carbu-reiniger ofzo?
1990 300TE
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
- harley2001
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:18
- Locatie: Almere
Dank, voor de tips.
De vacuumslangen heb ik vandaag gecontroleerd. Tussen de papieren vond ik een rekening, van een mercedes garage, van maand 9 2006, waarop vermeld staat dat, na een lektest, 4 injectors zijn vervangen.
De motor kan zo enkele minuten probleemloos stationair lopen, maar ook na rijden en stoppen, na 2 seconden afslaan.
De stappenmotor heb ik 2 uur laten weken in carburateurreiniger, misschien is dit te kort en heb de stappenmotor nu voor een nachtje in de week gezet.
CO iets ruimer afstellen? Hoeveel ruimer? 1/4 slag? Heb gehoord dat dit heel nauw luistert.
De vacuumslangen heb ik vandaag gecontroleerd. Tussen de papieren vond ik een rekening, van een mercedes garage, van maand 9 2006, waarop vermeld staat dat, na een lektest, 4 injectors zijn vervangen.
De motor kan zo enkele minuten probleemloos stationair lopen, maar ook na rijden en stoppen, na 2 seconden afslaan.
De stappenmotor heb ik 2 uur laten weken in carburateurreiniger, misschien is dit te kort en heb de stappenmotor nu voor een nachtje in de week gezet.
CO iets ruimer afstellen? Hoeveel ruimer? 1/4 slag? Heb gehoord dat dit heel nauw luistert.
CO-afstelling zou ik niet teveel aan veranderen. Eens die goed staat, staat die goed. En tenslotte moet deze binnen bepaalde grenzen liggen voor de technische controle.
Bij mij is de stappenmotor nu ook aan het weken, in benzine.
Ik heb hier ook de microswitch liggen. Om 'uit te meten', is het voldoende dat de multimeter een verschil aangeeft (in de diode-stand) tussen niet- en wel-ingedrukt?
Bij mij is de stappenmotor nu ook aan het weken, in benzine.
Ik heb hier ook de microswitch liggen. Om 'uit te meten', is het voldoende dat de multimeter een verschil aangeeft (in de diode-stand) tussen niet- en wel-ingedrukt?
1990 300TE
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
- harley2001
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:18
- Locatie: Almere
Stappenmotor goed gereinigd.
Stationairprobleem nog niet opgelost.
CO iets ruimer, maakt ook geen verschil.
Van de week maar voor een diagnose naar van Kooij
Stationairprobleem nog niet opgelost.
CO iets ruimer, maakt ook geen verschil.
Van de week maar voor een diagnose naar van Kooij
Ik ben een half jaar geleden ook een 'analyse' en offerte gaan laten maken bij m'n plaatselijk mercedes dealer.
Volgens hun zou de mengselregelaar kapot zijn (uiteraard 'onder voorbehoud'), en dat spelleke zou mij 2700 euro kosten om te laten herstellen.
Jeah... right.
Volgens hun zou de mengselregelaar kapot zijn (uiteraard 'onder voorbehoud'), en dat spelleke zou mij 2700 euro kosten om te laten herstellen.
Jeah... right.
1990 300TE
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
- harley2001
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:18
- Locatie: Almere
Almere-Lelystad heen en weer geweest, afwisselend 100, 140, rijdt geweldig.
Na het parkeren vd auto is het na 2 sec terug in toeren en afslaan.
Als je daarna weer start, blijft de motor gewoon lopen. Het is dus de
overgang van rijden naar stilstand. Misschien toch de stappenmotor kaduuk?
Na het parkeren vd auto is het na 2 sec terug in toeren en afslaan.
Als je daarna weer start, blijft de motor gewoon lopen. Het is dus de
overgang van rijden naar stilstand. Misschien toch de stappenmotor kaduuk?
Bij mij lijkt inderdaad ook de overgang van rijden naar stilstand (zoals jij het noemt) het 'struikelmoment'.
Bij mij blijkt het de stappenmotor althans niet te zijn, ik voel geen enkel verschil tussen voor en na de reiniging.
Microswitch lijkt (?) goed.
Geen vindbare vacuumlek aan het systeem van de hoogteregeling van de lichten.
Geen idee waar ik nog moet zoeken...
Bij mij blijkt het de stappenmotor althans niet te zijn, ik voel geen enkel verschil tussen voor en na de reiniging.
Microswitch lijkt (?) goed.
Geen vindbare vacuumlek aan het systeem van de hoogteregeling van de lichten.
Geen idee waar ik nog moet zoeken...
1990 300TE
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
1985 190E 2.3 AMG Mosselman