Vandaag nog wat onderdelen verwijderd
Cardanas is er onderuit
Handrem delen zijn onder los
Vin is er uit Helaas heeft deze ooit iets geraakt
Radiateur is er ook al uit
Ook gezien dat de achteras rubbers wel wat speling hebben terwijl de bouten goed vast zitten
W114 project
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
nog een filmpje van de m110 zonder uitlaat
Vandaag de motor verder los gekoppeld
Wel makkelijk dat alles zo los wil
Ook meteen de remklauwen van de vooras alvast een stukje lis gedraaid (nu hem ik de complete auto als reactie kracht )
Ook de stuurstang bijna los gehaald dezen vielen er ook zo uit
Meteen de voortrein bouten los vast gedraaid Helaas is er 1 bout die boven de moer verroest is dus deze zal gaan verliezen
Ook meteen de motor steun los gedraaid ik kon er via wielzijde mooi bij komen (in plaats van ergens onder de inlaat blind sleutelen )
Wel makkelijk dat alles zo los wil
Ook meteen de remklauwen van de vooras alvast een stukje lis gedraaid (nu hem ik de complete auto als reactie kracht )
Ook de stuurstang bijna los gehaald dezen vielen er ook zo uit
Meteen de voortrein bouten los vast gedraaid Helaas is er 1 bout die boven de moer verroest is dus deze zal gaan verliezen
Ook meteen de motor steun los gedraaid ik kon er via wielzijde mooi bij komen (in plaats van ergens onder de inlaat blind sleutelen )
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2848
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Lekker gestaag verder!
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag de m110 er uit gevist
Ging best 2 sprong achter vast gepakt en een ketting takel voor in
En dat alles in de boven loop kraan en ie gaat er perfect uit als je de baksteun los haalt
Ook zag ik dat ik een motor steun had dat tegen het rubber aan kon komen (idee had ik al eens omdat ie na een goede rit rammelde op klinkers ) en dat doordat deze in het verleden niet helemaal goed vast gezet was omdat hier het moertje uit het subframe miste
Ook zag ik dat deze zelfde motor steun meer ingezakt was dan z'n broertje die nog nooit bij mij vervangen is
Voortrein er onder uit gehaald
Helaas wouden 2 bouten niet los dus deze los geslepen
Draag armen er af gehaald was ff puzzelen om de veren te spannen (schijven zijn voor het mooie net te dik )
En de ramen er uit gehaald
Was ff puzzelen om de lijsten netjes los te nemen maar daarna mes in het rubber en los snijden
Toen het achterraam er uit was zag ik wel waarom ie zo slecht was achter was echt een Leerdammer kaas
Ook was het voorraam ook al aardig krokant aan het worden
Ging best 2 sprong achter vast gepakt en een ketting takel voor in
En dat alles in de boven loop kraan en ie gaat er perfect uit als je de baksteun los haalt
Ook zag ik dat ik een motor steun had dat tegen het rubber aan kon komen (idee had ik al eens omdat ie na een goede rit rammelde op klinkers ) en dat doordat deze in het verleden niet helemaal goed vast gezet was omdat hier het moertje uit het subframe miste
Ook zag ik dat deze zelfde motor steun meer ingezakt was dan z'n broertje die nog nooit bij mij vervangen is
Voortrein er onder uit gehaald
Helaas wouden 2 bouten niet los dus deze los geslepen
Draag armen er af gehaald was ff puzzelen om de veren te spannen (schijven zijn voor het mooie net te dik )
En de ramen er uit gehaald
Was ff puzzelen om de lijsten netjes los te nemen maar daarna mes in het rubber en los snijden
Toen het achterraam er uit was zag ik wel waarom ie zo slecht was achter was echt een Leerdammer kaas
Ook was het voorraam ook al aardig krokant aan het worden
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
De witte is dus echt “op”...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja nogalRené SLK230 schreef:De witte is dus echt “op”...
en dat alles van binnen uit door een gaatje onder een lijst verborgen zodat vocht (en gras ) er in konden komen en lekker inwendig begint te etteren
Als de balk onder het raam nog in goede staat was dan had er waarschijnlijk niks tot weinig aan de hand geweest
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Geitenkaas zou Cruijff zeggen
Ben superbenieuwd naar Daffy straks
Ben superbenieuwd naar Daffy straks
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag het dashboard er uit gehaald
Dit gaat 1000x beter zonder raam anders is het nagenoeg ook niet te doen (bij een sedan lukt het net en de coupé net niet )
Hoofd remcilinder en rembooster verwijderd
Wel mooi om te zien dat de veiligheidsvoorziening perfect werkt in het rem olie reservoir voorste kamer was leeg (door open voorste remleidingen) en achterste zat mooi vol
De ruitenwisser motor ook los gehaald
deze werkt nog goed en zag er goed uit dus maar over genomen
De stuurkolom ook verwijderd
Deze heb ik nodig vanwege de stuurschakeling
En ik snap niet wat sommige mensen hebben met silecone kit en /8 ook deze is geplakt
Dit gaat 1000x beter zonder raam anders is het nagenoeg ook niet te doen (bij een sedan lukt het net en de coupé net niet )
Hoofd remcilinder en rembooster verwijderd
Wel mooi om te zien dat de veiligheidsvoorziening perfect werkt in het rem olie reservoir voorste kamer was leeg (door open voorste remleidingen) en achterste zat mooi vol
De ruitenwisser motor ook los gehaald
deze werkt nog goed en zag er goed uit dus maar over genomen
De stuurkolom ook verwijderd
Deze heb ik nodig vanwege de stuurschakeling
En ik snap niet wat sommige mensen hebben met silecone kit en /8 ook deze is geplakt
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Silicone kit is prima voor toepassing op sanitair in het toilet en de badkamer...... helaas
denken veel klussers daar anders over
Je bent niet de enige die het zooi vindt
denken veel klussers daar anders over
Je bent niet de enige die het zooi vindt
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Tja het zou verboden moeten worden bij alles behalve badkamers /sanitaire locatiesCornelis schreef:Silicone kit is prima voor toepassing op sanitair in het toilet en de badkamer...... helaas
denken veel klussers daar anders over
Je bent niet de enige die het zooi vindt
Maar goed wat doe je er aan
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Precies de reden waarom iedere /8 die er van de buitenkant wel aardig uitziet, en bijvoorbeeld aangeprezen wordt als "gerestoreerd" in een advertentie, met gezond wantrouwen tegemoet getreden dient te worden en een nadere inspectie geen overbodige luxe ispascalvd schreef:Toen het achterraam er uit was zag ik wel waarom ie zo slecht was achter was echt een Leerdammer kaas
Ook was het voorraam ook al aardig krokant aan het worden
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Jep je zecht het nadat ik de kachelunit en de ventilator verwijderd had kwam ik nog een stukje tegen wat redelijk /8 normaal is en je moet weten dat het een risico stukje isSK schreef:Precies de reden waarom iedere /8 die er van de buitenkant wel aardig uitziet, en bijvoorbeeld aangeprezen wordt als "gerestoreerd" in een advertentie, met gezond wantrouwen tegemoet getreden dient te worden en een nadere inspectie geen overbodige luxe ispascalvd schreef:Toen het achterraam er uit was zag ik wel waarom ie zo slecht was achter was echt een Leerdammer kaas
Ook was het voorraam ook al aardig krokant aan het worden
Maar geen kit in de buurt
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag de achteras verwijderd
Opzich geen bijzonder klusje veren los nemen, bouten los nemen (de bouten van het differentieel rubbers niet vergeten ) en de auto op tillen dan zie je pas hoeveel leven er nog in de carrosserie zit De ondsteking , stuurolie reservoir, lucht kanalen, ruitenwisser mechaniek overgezet
En daarna nog wat knippen en scheren in de bekabeling om weer wat orde te scheppen en de stekkers los te kunnen solderen zodat deze straks misschien weer gebruikt kunnen worden.
Opzich geen bijzonder klusje veren los nemen, bouten los nemen (de bouten van het differentieel rubbers niet vergeten ) en de auto op tillen dan zie je pas hoeveel leven er nog in de carrosserie zit De ondsteking , stuurolie reservoir, lucht kanalen, ruitenwisser mechaniek overgezet
En daarna nog wat knippen en scheren in de bekabeling om weer wat orde te scheppen en de stekkers los te kunnen solderen zodat deze straks misschien weer gebruikt kunnen worden.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag de LPG tank er uit gehaald
Niet heel bijzonder banden los, aansluitingen los en dan de tank er uit draaien
De trekhaak verwijderd
Ook niet bijzonder bouten los en daar was ie
Brandstof tank verwijderd
Eerst de brandstof verwijderd door de auto wat hoger te hangen liep het er zo via de leidingen er voor uit hier vaatjes er onder gezet en zo was de tank leeg genoeg om deze er onder uit te halen
Dakje verwijderd
Aangezien ik nog een aandenken wou heb ik het dakje er uit gehaald om deze later eens aan een muur te hangen
En het was makkelijker om de auto op te tillen
Handrem pedaal verwijderd
Helaas zaten de moertjes zo ver verstopt in de roest maar voor de optie slijpen gekozen en dan kijken wat er van te maken is maar helaas waren de boutjes ver heen dat ze nagenoeg niet her te gebruiken was dus maar ff op zolder gekeken en daar een goede vervanger gevonden
Daarna de laatste delen uit/van de auto verwijderd
En de resterende/overige staal delen er in gegooid en de auto gewogen de auto weegt dan/nu 500kg auto is compleet +- 1500kg
Daarna de auto's om gewisseld zodat Daffy morgen zo naar de andere kant kan
Niet heel bijzonder banden los, aansluitingen los en dan de tank er uit draaien
De trekhaak verwijderd
Ook niet bijzonder bouten los en daar was ie
Brandstof tank verwijderd
Eerst de brandstof verwijderd door de auto wat hoger te hangen liep het er zo via de leidingen er voor uit hier vaatjes er onder gezet en zo was de tank leeg genoeg om deze er onder uit te halen
Dakje verwijderd
Aangezien ik nog een aandenken wou heb ik het dakje er uit gehaald om deze later eens aan een muur te hangen
En het was makkelijker om de auto op te tillen
Handrem pedaal verwijderd
Helaas zaten de moertjes zo ver verstopt in de roest maar voor de optie slijpen gekozen en dan kijken wat er van te maken is maar helaas waren de boutjes ver heen dat ze nagenoeg niet her te gebruiken was dus maar ff op zolder gekeken en daar een goede vervanger gevonden
Daarna de laatste delen uit/van de auto verwijderd
En de resterende/overige staal delen er in gegooid en de auto gewogen de auto weegt dan/nu 500kg auto is compleet +- 1500kg
Daarna de auto's om gewisseld zodat Daffy morgen zo naar de andere kant kan
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Leuk dat je op t idee komt van dat wegen
Snij je er nog evt later bruikbare delen plaatwerk uit, of is dat als je het onverhoopt ns nodig zou hebben nog goed te krijgen?
Snij je er nog evt later bruikbare delen plaatwerk uit, of is dat als je het onverhoopt ns nodig zou hebben nog goed te krijgen?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings