Valt best mee de bodemplaat zit er nog onderplorie schreef:Waarom steekt die slang zo ver uit? Dat is vragen om problemen...
W114 project
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dan nog, hij is langer dan nodig, en lussen kunnen rommel opvangen. De slang daarnaast zit wel mooi strak tegen de carrosserie.
Logboek S500.
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
pascalvd schreef:De brandstof slang was in 2012 (toen ik de auto kocht en op een Hef plateau had staan) nog een beetje vergeelde doorzichtige canvas slang (wat je ook wel eens als luchtslang hebt) verder nog nooit hoeven te vervangenDennis combi schreef:die "benzineslang" lijkt mij gewoon een stuk tuinslang ??
mooie warmtebeeld camera hebben jullie , wat voor merk is dat en wat mag zoiets kosten ?
De warmte beeld camera is van de brandweer en is het type flirr k55 prijs zou ik echt niet weten maar ze zijn volgens mij wel aan de prijs
ik dacht dat een snap-on warmtebeeld camera al duur was , maar het type wat jullie gebruiken is nog veel duurder
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Om toch nog even te kunnen genieten heb ik een garmin uit het jaar 0 geplaats (deze hadden we thuis nog compleet liggen de anderen waren wat meer verspreid in onderdelen )
Km teller kabel is persoonlijk net wat te veel werk om er voor 1a2 maand in te zetten
Maar dit overkomt dat ik met minder dan 5l gas resterend ga tanken en dat door woon werk verkeer en een eigenzinnig tankstation (voorheen kon je 24h 7 dagen lpg tanken ook als de shop dicht was maar nu het een onbemand station geworden is kan alleen tijdens shop openingstijden(welke zeer k*t zijn voor werkende mensen) lpg getankt worden ) waardoor je dus de snelweg op moet om lpg te tanken
Nu kan ik de kms weer in de gaten houden zodat ik rond de 300/350km kan kijken om lpg te tanken
En nu ook weer een idee van de snelheid rijd toch ff fijner
Km teller kabel is persoonlijk net wat te veel werk om er voor 1a2 maand in te zetten
Maar dit overkomt dat ik met minder dan 5l gas resterend ga tanken en dat door woon werk verkeer en een eigenzinnig tankstation (voorheen kon je 24h 7 dagen lpg tanken ook als de shop dicht was maar nu het een onbemand station geworden is kan alleen tijdens shop openingstijden(welke zeer k*t zijn voor werkende mensen) lpg getankt worden ) waardoor je dus de snelweg op moet om lpg te tanken
Nu kan ik de kms weer in de gaten houden zodat ik rond de 300/350km kan kijken om lpg te tanken
En nu ook weer een idee van de snelheid rijd toch ff fijner
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
zondag 09-12-2018
laatste ritje is een feit omdat de apk deze week afgelopen was en er van de week totaal geen tijd is maar besloten om hem zondag maar binnen te zetten
ach ja het leverde nog een paar leuke filmpjes op
begint het nu toch wat te komen maar na bijna 7 jaar heel veel plezier gehad te hebben is het dan toch bijna over
waar heel veel mensen zeiden dat wordt niks dat is een gebed zonder eind
heb ik gewoon mn kop in de wind gegooid en toch vaak vol goede moed de auto rijden hebben te houden met de ervaring van 3 motoren mag ie nooit klagen de inzet van zn baasje was er altijd al wel
blij dat ik hier mn /8 ervaring en kennis in op heb kunnen doen
als ik nu kijk met de ervaring die ik nu heb was het van af het begin toch nagenoeg gedoemd te mislukken dat deeltje wat toen der tijd al slecht was heeft hem uit eindelijk de nek om gedaan
maar de beste onderdelen kunnen hun leven voort zetten in Daffy
laatste ritje is een feit omdat de apk deze week afgelopen was en er van de week totaal geen tijd is maar besloten om hem zondag maar binnen te zetten
ach ja het leverde nog een paar leuke filmpjes op
begint het nu toch wat te komen maar na bijna 7 jaar heel veel plezier gehad te hebben is het dan toch bijna over
waar heel veel mensen zeiden dat wordt niks dat is een gebed zonder eind
heb ik gewoon mn kop in de wind gegooid en toch vaak vol goede moed de auto rijden hebben te houden met de ervaring van 3 motoren mag ie nooit klagen de inzet van zn baasje was er altijd al wel
blij dat ik hier mn /8 ervaring en kennis in op heb kunnen doen
als ik nu kijk met de ervaring die ik nu heb was het van af het begin toch nagenoeg gedoemd te mislukken dat deeltje wat toen der tijd al slecht was heeft hem uit eindelijk de nek om gedaan
maar de beste onderdelen kunnen hun leven voort zetten in Daffy
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2848
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Nice Pascal!
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Intussen tussen de bedrijven door begonnen met het ontmantelen van de w114
Eerst alle chrome delen verwijderen
Ook de lampen verwijderd Helaas moest voor de kenteken lampjes meer ruimte gemaakt moeten worden omdat deze klem zaten maar wel goed geconserveerd was (dat stukje dan wel weer )
Helaas wou mijn moestuintje niet echt groeien in de kofferbak
Eerst alle chrome delen verwijderen
Ook de lampen verwijderd Helaas moest voor de kenteken lampjes meer ruimte gemaakt moeten worden omdat deze klem zaten maar wel goed geconserveerd was (dat stukje dan wel weer )
Helaas wou mijn moestuintje niet echt groeien in de kofferbak
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
De meeste chrome delen zijn er intussen af de laatse delen die nu nog vast zitten zitten zo gemonteerd dat dezen beter later los kunnen bijv. De chrome lijsten van de ramen zitten samen met het raam rubber vast de lijsten langs de deur/zij ramen zitten achter het rubber vast
Ook even naar de plamuur dikte gekeken zo ver ik het zie is 1cm plamuur toch wel de Max geweest
Ook even naar de plamuur dikte gekeken zo ver ik het zie is 1cm plamuur toch wel de Max geweest
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ahhhh
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
Man man man, 1 cm plamuur... Had je die breder gemaakt Pascal, voor een betere wegligging, of hadden de vorige eigenaars geen uitdeuksetjes???
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Frank DP schreef:Man man man, 1 cm plamuur... Had je die breder gemaakt Pascal, voor een betere wegligging, of hadden de vorige eigenaars geen uitdeuksetjes???
Nee hoor gewoon wat las deuken/spanning opgevuld nadat ik ruimte gemaakt had voor de nieuwe dorpels en weer dicht hecht toen aangeboden bij apk resulterend in afkeur omdat het door gelast moest wezen dus in m'n kwade kop zo aan 1 stuk alles door gelast gevolg. 1 grote golf achter de deuren en dat geprobeerd weg te werken #les geldplorie schreef:Zeker van een stukadoor geweest
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
gisteren de uitlaat en voor bumper er af gehaald
Nou was het demonteren van de uitlaat niet heel moeilijk aangezien dat deze vaak genoeg los geweest is
Nou heeft de uitlaat wel weer goed vast gezeten gezien de vervorming van de voor de pijp
de auto klinkt het beste zonder eind demper zonder alle dempers klinkt het net als een Amerikaan
Nou was het demonteren van de uitlaat niet heel moeilijk aangezien dat deze vaak genoeg los geweest is
Nou heeft de uitlaat wel weer goed vast gezeten gezien de vervorming van de voor de pijp
de auto klinkt het beste zonder eind demper zonder alle dempers klinkt het net als een Amerikaan
Laatst gewijzigd door pascalvd op 20 dec 2018 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
De chrome delen van de linker zijde zijn nu ook verwijderd net zo als de ramen
De sierdelen langs de A en dakrand wouden makkelijker los dan die van een sedan deze niet je van de dak rand af motiveren en hier het rubber er uit en een stuk of wat schroeven los en dan is de hele lijst los
De sierdelen langs de A en dakrand wouden makkelijker los dan die van een sedan deze niet je van de dak rand af motiveren en hier het rubber er uit en een stuk of wat schroeven los en dan is de hele lijst los
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag toch weer heel wat weg weten te werken
interieur is er uit
het laatste zijpaneel is ook leeg wel mooi om te zien hoe ik ooit een houder voor het raam mechanisme gemaakt hebt
helaas breken er sommige delen zo spontaan uitelkaar zo ook de schuifdak schakelaar
ook zie ik dat het bij de vorige klusser toch te moeilijk was gezien diverse kit stukken en delen die aan elkaar geschroefd zijn
wist ik toendertijd maar wat ik nu wist
interieur is er uit
het laatste zijpaneel is ook leeg wel mooi om te zien hoe ik ooit een houder voor het raam mechanisme gemaakt hebt
helaas breken er sommige delen zo spontaan uitelkaar zo ook de schuifdak schakelaar
ook zie ik dat het bij de vorige klusser toch te moeilijk was gezien diverse kit stukken en delen die aan elkaar geschroefd zijn
wist ik toendertijd maar wat ik nu wist