En nu weer terug naar af
De beginvraag was: is het definitief uitschakelbaar?
Blijkens een reactie van Raimon kennelijk wel zonder andere systemen te saboteren en gewoon in de MB werkplaats .
Hij zou het aan z'n baas vragen maar ik denk dat die met handen en voeten gebonden zit aan milieu en andere regels.
Maar het kan dus kennelijk wel zonder bijwerkingen. Waarschijnlijk heel heel heel stilletjes vragen en vooral niet melden op het forum waar het kan. Gewoon dealtje sluiten met je dealer en vooral niet aan de grote klok hangen
S204 (mj2012) start/stop definitef uitschakelen
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Ja !Cornelis69 schreef:En nu weer terug naar af
De beginvraag was: is het definitief uitschakelbaar? :
Zelfs deze regel had je al niet hoeven plaatsenCornelis69 schreef: Waarschijnlijk heel heel heel stilletjes vragen en vooral niet melden op het forum waar het kan. Gewoon dealtje sluiten met je dealer en vooral niet aan de grote klok hangen
(Succes er verder mee)
Laatst gewijzigd door Mercedist op 19 jun 2012 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Allen bedankt voor de -soms fanatieke- discussie. Dat zo iets te tongen los maakt, had ik niet verwacht.
Het antwoord is 'ja', en daarmee zal ik naar Wensink Zwolle gaan bij de volgende beurt (over 10d KM).
Mod, hier kan wel een slotje op.
Het antwoord is 'ja', en daarmee zal ik naar Wensink Zwolle gaan bij de volgende beurt (over 10d KM).
Mod, hier kan wel een slotje op.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Nog even voordat het op slot zit:vos00819 schreef: Het antwoord is 'ja', en daarmee zal ik naar Wensink Zwolle gaan bij de volgende beurt (over 10d KM).
Mod, hier kan wel een slotje op.
Alles is te omzeilen maar de kans dat je dealer er aan mee werkt is heeeeeel erg gering. Deze mag het simpelweg niet.
Jouw auto heeft zijn type goedkeuring gekregen op basis van een bepaalde uitstoot die mede behaald wordt door o.a. een start/stop systeem. "Groene" banden zijn daar ook een voorbeeld van, en ook een radiateur waarvan de lammellen kunnen sluiten t.b.v. een lagere luchtweerstand. Allemaal kleine beetjes die eraan helpen om een auto in een bepaalde bijtellings categorie te krijgen.
Wanneer je dus zo'n systeem onklaar maakt voldoet je auto in feite niet meer aan z'n type goedkeuring. Het zelfde geldt bv voor een set 17'' wielen achteraf monteren. In de basis net zo strafbaar maar inderdaad, daar hoor je niemand over...
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
"Ik vind wijzen naar een ander die 'het erger doet' wel erg makkelijk."mr. Michel schreef:Dat klopt, in 1 liter brandstof zit X-gram CO2scho2684 schreef:OK, nu ben ik vrijwel een leek als het gaat om auto techniek, dus ik zal hier wel de plank mis slaan;
CO uitstoot en brandstofverbruik staan toch onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld?
Ik vind wijzen naar een ander die 'het erger doet' wel erg makkelijk. Zo komt iedereen er onderuit en wordt er nooit ergens een begin gemaakt met een verandering.Anton33 schreef:Mijn mening over het start/stop gebeuren......de grootste onzin die er bestaat. Komen ze aanzetten omtrent het milieu en nog meer van dat soort onzin. Begin maar eerst naar de rest van de wereld te kijken.
Een van mijn auto's beschikt ook over dit achterlijke systeem. Het eerste wat ik doe als ik instap is dit systeem uitzetten.
Het is prima permanent te omzeilen zonder software aanpassingen.
Maar jij betaalt dus graag een paar duizend euro meer bij aanschaf van een auto of wilt graag de hoogste bijtelling ? Omdat de grondslag van de BPM/CO2 taks (noem het maar aanschaf belasting) inmiddels grotendeels gekoppeld is aan de CO2 uitstoot van een model betekent gelijk dokken. Ter info: per extra gram CO2 per kilometer betaal je (afhankelijk van de klasse waarin je zit) € 94 tot € 654 (!) per gram meer.
Ga eens uit dat jouw auto in de tussen klasse zit dan betaal je altijd nog € 280 per extra gram uitstoot
Is het nu nog steeds onzin ?
Bron
Kan wel zo zijn maar dat zijn wel de feiten of liegt het meerendeel van Nederland nu ineens?
Wat betreft de rest daar gaat het niet om. Prima dat er zo'n, in mijn ogen nutteloos, systeem wordt gemonteerd maar het gaat erom dat het gewoon permanent software- dan wel hardware matig uitgezet kan worden.
Wat dit met de bijtelling heeft te maken is mij een raadsel
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Anton33 schreef:
Wat dit met de bijtelling heeft te maken is mij een raadsel
Bijtelling is CO2 gerelateerd 0%/14%/20%/25%) en ik ga nu niet uitleggen hoe dat precies werkt maar in het algemeen geldt: hoe zuiniger, des te lager de bijtelling (voor mensen met een auto vd werkgever). Als het zonder meer permanent uitgezet kan worden dan is de uitstoot dus hoger = hogere bijtelling etc.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Carl Friedrich Gauss
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
- Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
- Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Toch nog effe een bijkomende vraag:
Kan een autotuning bedrijf ook je start-stop uitschekelen?
Die mannen kunnen u ECU mapping e.d. aanpassen dus dan zou ik ook aan de start-stop denken.
Ik zou dat eerder daarbij laten doen, kwestie dat het iets 'minder illegaal' is en je de dealer niet in problemen breng.
Kan een autotuning bedrijf ook je start-stop uitschekelen?
Die mannen kunnen u ECU mapping e.d. aanpassen dus dan zou ik ook aan de start-stop denken.
Ik zou dat eerder daarbij laten doen, kwestie dat het iets 'minder illegaal' is en je de dealer niet in problemen breng.
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
nou ja, als je iets aan je software gaat veranderen en je krijgt daarna problemen moet je wel beseffen dat garantie weg kan zijn.
En om opnieuw te gaan mappen bij zo'n zuinig ontwikkelde auto lijkt me ook niets. Zo verboden moeten worden bij lease-auto's in de lage bijtelling klasses.
En om opnieuw te gaan mappen bij zo'n zuinig ontwikkelde auto lijkt me ook niets. Zo verboden moeten worden bij lease-auto's in de lage bijtelling klasses.
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
Kortom wel genieten van een lagere bijtelling maar niet de lasten willen dragen?
Ik hoop dat zulke fraudeurs gepakt worden, het is eigenlijk een vorm van belastingfraude.
maar ik zou idd niet in een nieuwe auto willen rotzooien met de ECU of het motermanagement.
Ik ben benieuwd eigenlijk of een nieuwe MB ook kan draaien met een standalone ECU of dat de compliceert is??
Grtz
Ik hoop dat zulke fraudeurs gepakt worden, het is eigenlijk een vorm van belastingfraude.
maar ik zou idd niet in een nieuwe auto willen rotzooien met de ECU of het motermanagement.
Ik ben benieuwd eigenlijk of een nieuwe MB ook kan draaien met een standalone ECU of dat de compliceert is??
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
De belastingdienst pakt alleen de importeurs aan die via tuning de auto's zo oppeppen dat ze in een hogere uitstoot klasse komen.Xelaw210 schreef:Kortom wel genieten van een lagere bijtelling maar niet de lasten willen dragen?
Ik hoop dat zulke fraudeurs gepakt worden, het is eigenlijk een vorm van belastingfraude.
Grtz
Daar wordt wel tegen opgetreden.
Ze pakken individuele (lease)rijders niet aan, dat is namelijk onbegonnen werk.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Differentiatie in tarieven op basis van CO2 uitstoot is sowieso discutabel als je craddle to grave gaat kijken..........mijn CO2 uitstoot is 225 gr/km, maar vanwege het feit dat deze uitstoot afkomstig is uit een kort-cyclische CO2 kringloop (plantaardige olie) is hij netto lager als die van een Prius of wat voor andere vorm van hybride dan ook.
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
Ik weet dat het onbegonnen werk is en ik denk dat er ook een beerput losgetrokken wordt als men dit doetmr. Michel schreef:De belastingdienst pakt alleen de importeurs aan die via tuning de auto's zo oppeppen dat ze in een hogere uitstoot klasse komen.Xelaw210 schreef:Kortom wel genieten van een lagere bijtelling maar niet de lasten willen dragen?
Ik hoop dat zulke fraudeurs gepakt worden, het is eigenlijk een vorm van belastingfraude.
Grtz
Daar wordt wel tegen opgetreden.
Ze pakken individuele (lease)rijders niet aan, dat is namelijk onbegonnen werk.
Maar daarom ben ik nog wel van mening dat deze vorm van fraude aangepakt moet worden.
Andere mensen betalen de zogenaamde slurptax voor hun auto en de andere heeft een voordeel.
Ga je de auto aanpassen waarop voordeel rust moet je aangepakt worden.
Nogmaals dit is mijn mening.
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Welk systeem je ook pakt: alles is discutabel. Dan gaan praktische argumenten spelen (hoe eenvoudig is het systeem uit te voeren) want als je uitstoot gerelateerd gaat belasten moet je ergens een maatstaf/meetmethode bepalen. En hoe meer uitzonderingen, des te lastiger wordt de uitvoering.ingmar schreef:Differentiatie in tarieven op basis van CO2 uitstoot is sowieso discutabel als je craddle to grave gaat kijken..........mijn CO2 uitstoot is 225 gr/km, maar vanwege het feit dat deze uitstoot afkomstig is uit een kort-cyclische CO2 kringloop (plantaardige olie) is hij netto lager als die van een Prius of wat voor andere vorm van hybride dan ook.
Daarnaast spelen ook zaken als investeren in techniek een rol: een Prius geeft momenteel inderdaad een hogere (netto) milieubelasting dan een A-klasse. Maar zodra de (accu)techniek milieu vriendelijker wordt (en dat gaat lukken als ik de berichten volg over grafiet of grafeen accu's) dán is die techniek ineens wél beter voor het milieu.
Er moeten ontwikkelingen plaatsvinden om verder te komen lijkt mij.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Carl Friedrich Gauss
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
- Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
- Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Ik denk dat je niet te veel een 'milieu vriendelijk systeem' moet zoeken achter de belastingen op inschrijving/jaarlijkse wegentax/ belastingen op leasing. Men wil voornamelijk zoveel mogelijk geld binnen halen.
In België is de belasting bij leasing gekoppeld aan de nieuwprijs van de wagen. Wat voor een socialistische-jaloerse-mensen tax is dat?
En in plaats van jaren ecopremies te geven aan die stomme prius hadden ze beter wat meer in de wegen geïnvesteerd.
Een prius die dagelijks in de file staat stoot meer uit dan een 350 Mercedes motor die vlot autosnelweg doet.
jaarlijks wordt er in België meer dan 18 miljard euro opgehaald aan verkeersbelastingen en daarvan gaat er nog geen 2 miljard naar onderhoud/uitbouw van het wegennetwerk.
Maar om nu terug on topic te komen, is het nu technisch mogelijk om bij een onafhankelijk autotuning bedrijf de start-stop te laten uitschakelen?
In België is de belasting bij leasing gekoppeld aan de nieuwprijs van de wagen. Wat voor een socialistische-jaloerse-mensen tax is dat?
En in plaats van jaren ecopremies te geven aan die stomme prius hadden ze beter wat meer in de wegen geïnvesteerd.
Een prius die dagelijks in de file staat stoot meer uit dan een 350 Mercedes motor die vlot autosnelweg doet.
jaarlijks wordt er in België meer dan 18 miljard euro opgehaald aan verkeersbelastingen en daarvan gaat er nog geen 2 miljard naar onderhoud/uitbouw van het wegennetwerk.
Maar om nu terug on topic te komen, is het nu technisch mogelijk om bij een onafhankelijk autotuning bedrijf de start-stop te laten uitschakelen?
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to