W211 sbc pomp

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12 jan 2012 13:17

kickdownkiko schreef:betekend dit dan dat het 2006 model weer aardig overengineered is? of was dat het mooie verleden?
de 2006 modellen zijn goedkoper gemaakt tov de 2002 modellen...bij de 2009 modellen is dat dubbeltjes gedrag nog verder doorgetrokken bij mercedes op de 211ers

in 2002 heeft mercedes een mooi doordachte 211er op de markt gezet met wat software problemen (wat achteraf lang niet zo veel voorstelde als dat men toendertijd dacht) en in de loop van de 211 productie heeft mercedes allemaal onderdelen/features/finishing touches weggemopft om de auto goedkoper op de markt te kunnen zetten (zonder dat de verkoopprijs daar door beinvloed werd)

een SBC pomp is ook wel weer overheen te komen...als je niet het risico wilt lopen om af en toe gepeperde onderhoudsfacturen onder je neus gedrukt te krijgen moet je in een nieuwe kia of iets dergelijks gaan rijden...of nog beter, een dacia logan en als daar dan wat aan stuk gaat nadat de garantieperiode voorbij is gooi je die gewoon weg en koop je weer een nieuwe (aanschaf is tenslotte minder dan de gemiddelde afschrijving op een mercedes in 1 jaar).

greetingz,
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6051
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

12 jan 2012 15:32

Duidelijk antwoord Steve, wederom helemaal gelijk. Dus ik kan stiekem blijven kijken naar een mooie W211 ongeacht het bouwjaar.. SBC pomp of niet.. Nee een Kia gaat m niet worden, ben verziekt voor het leven.. Mercedes oder nichts..
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
Scryden
Berichten: 272
Lid geworden op: 25 jun 2009 22:40
Mercedes-Benz: W201 190E / W211 E320 Elegance
Specialisatie: IT

12 jan 2012 16:57

MBenzNL schreef: een SBC pomp is ook wel weer overheen te komen...als je niet het risico wilt lopen om af en toe gepeperde onderhoudsfacturen onder je neus gedrukt te krijgen moet je in een nieuwe kia of iets dergelijks gaan rijden...of nog beter, een dacia logan en als daar dan wat aan stuk gaat nadat de garantieperiode voorbij is gooi je die gewoon weg en koop je weer een nieuwe (aanschaf is tenslotte minder dan de gemiddelde afschrijving op een mercedes in 1 jaar).
Een Dacia Logan kost toch al gauw 11000 euro nieuw. Is dat niet een beetje aan de hoge kant voor 1 jaar afschrijving op een Mercedes?
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

12 jan 2012 17:04

op een nieuw schrijf je het makkelijk af!
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12 jan 2012 19:07

Scryden schreef:Een Dacia Logan kost toch al gauw 11000 euro nieuw. Is dat niet een beetje aan de hoge kant voor 1 jaar afschrijving op een Mercedes?
als je een beetje redelijke mercedes rijdt, red je het niet met 11.000 euro afschrijving in het eerste jaar

greetingz,
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

12 jan 2012 20:28

MBenzNL schreef:
Scryden schreef:Een Dacia Logan kost toch al gauw 11000 euro nieuw. Is dat niet een beetje aan de hoge kant voor 1 jaar afschrijving op een Mercedes?
als je een beetje redelijke mercedes rijdt, red je het niet met 11.000 euro afschrijving in het eerste jaar

greetingz,
Even aanhakend, wij hadden een w210 220cdi uit 99 (nieuw gekocht) die verkocht is na 11 maand en daar hebben we 39.000 gulden dus dik 17600 euro op afgeschreven!!
stond nog geen ton op de klok!

Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
ruub-sterw201
Berichten: 6355
Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
Mercedes-Benz: W201 + S203
Specialisatie: W201
Locatie: Sliedrecht

12 jan 2012 20:55

MBenzNL schreef: een SBC pomp is ook wel weer overheen te komen...als je niet het risico wilt lopen om af en toe gepeperde onderhoudsfacturen onder je neus gedrukt te krijgen moet je in een nieuwe kia of iets dergelijks gaan rijden...of nog beter, een dacia logan en als daar dan wat aan stuk gaat nadat de garantieperiode voorbij is gooi je die gewoon weg en koop je weer een nieuwe (aanschaf is tenslotte minder dan de gemiddelde afschrijving op een mercedes in 1 jaar).

greetingz,
Of je blijft je hele leven in een W201 rijden.

Opties zat dus.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1510
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

12 jan 2012 22:49

ruub-sterw201 schreef:
MBenzNL schreef: een SBC pomp is ook wel weer overheen te komen...als je niet het risico wilt lopen om af en toe gepeperde onderhoudsfacturen onder je neus gedrukt te krijgen moet je in een nieuwe kia of iets dergelijks gaan rijden...of nog beter, een dacia logan en als daar dan wat aan stuk gaat nadat de garantieperiode voorbij is gooi je die gewoon weg en koop je weer een nieuwe (aanschaf is tenslotte minder dan de gemiddelde afschrijving op een mercedes in 1 jaar).

greetingz,
Of je blijft je hele leven in een W201 rijden.

Opties zat dus.

passen geen 3 kinderzitjes achterin...... 8-)
larsson
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 apr 2010 18:59
Mercedes-Benz: W211 E240 2002

16 jan 2012 21:49

dus kortweg gezegt: als je sbc pomp kapot gaat kun je nog wel remmen maar niet meer zoals je gewend bent?
je remt dan voor je gevoel net alsof je gesleept word (door de anwb ofzoiets) met de motor uit dus zonder rembekrachtiger die werkt. toch?
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11520
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

16 jan 2012 22:58

Jep hij remt nog een klein beetje op de vooras. het is net genoeg voor de wettelijke vertraging. Maar geloof me als je iets anders verwacht is het best schrikken en de nare eigenschap van de mens is dat we de rem dan ff los laten.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

15 apr 2012 08:25

Wat is nu eigenlijk het kenmerk van een falende SBC pomp?
Het valt me bij mijn net aangeschafte E55 op dat dat:
- bij aan remmen het bijna een soort 2-traps gevoel is, voorbij een bepaald punt gaan de remmen merkbaar harder aanpakken
- bij loslaten van de rem er een bepaalde "vertraging" lijkt te zijn bij het echt lossen van de remmen, alsof ze een fractie van een seconde "na slepen"
Auto heeft 9 mnd/ 2000 Km geleden nog grote beurt + apk gehad en net 1 week geleden wegens aankoop nogmaals APK, alles bij de Mercedes dealer, dus ik verwacht eigenlijk niet dat er iets mis is, maar vind het remgevoel wat "vreemd" t.o. van al mijn voorgaande auto's
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

15 apr 2012 08:32

MBenzNL schreef:Hold is het vasthouden van de remmen wanneer je stil staat en het rempedaal een keer fors intrapt...dat zit op de 211 vanaf 03/2003.
Stop is het activeren van het automatisch remmen van de auto zodra je het gas los laat wat is bedoeld voor filerijden...je staat stil en drukt de tempomaat schakelaar naar boven om de Stop functie te activeren...de auto houdt de rem dan vast tot je gas geeft en begint vanzelf weer te remmen wanneer je het gas los laat (dit is alleen te gebruiken bij lage snelheden)...dit zat op de 211 van 03/2003 tot aan modeljaar 2005 en is er toen weer vanaf geknikkert omdat dat teveel remblokken verslond.
Kan je me misschien precies uitleggen hoe je deze "hold" functie activeert/deactiveert, want is me uit bovenstaande beschrijving niet helemaal duidelijk?
Je zegt: activeren dmv tempomaat schakelaar naar boven, en functioneert dan als je bij stilstand rem harder intrapt, snap ik het zo goed?
Maar hoe deactiveer deze functie je dan weer?
(vraag me nl. gezien het remgedrag dat ik in voorgaand bericht beschreef af, of deze "stop"functie misschien aan staat bij mijn auto en daarmee dat voor mij wat vreemde remgedrag verklaard wordt)

P.s. ik heb niet het gevoel dat bij langzaam rijden en gas los laten er automatisch geremd wordt..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

15 apr 2012 11:27

E55amg schreef:Wat is nu eigenlijk het kenmerk van een falende SBC pomp?
Een melding in je KI - brake visit workshop - of iets in die strekking ;)
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

16 apr 2012 13:16

MBenzNL schreef:Hold is het vasthouden van de remmen wanneer je stil staat en het rempedaal een keer fors intrapt...dat zit op de 211 vanaf 03/2003.
Kijk, zo leer je weer wat, wist ik niet, en ja ik vind het een prettige functie.

MBenzNL schreef:Stop is het activeren van het automatisch remmen van de auto zodra je het gas los laat wat is bedoeld voor filerijden...je staat stil en drukt de tempomaat schakelaar naar boven om de Stop functie te activeren...de auto houdt de rem dan vast tot je gas geeft en begint vanzelf weer te remmen wanneer je het gas los laat (dit is alleen te gebruiken bij lage snelheden)
Dit wist ik dus wel, echter denk ik eerder dat het bedoeld is voor in de bergen. In de file werkt het niet echt (vind ik) omdat bij de minste beweging van je voet (gas terug) gelijk die rem in werking komt. Als je op een steile helling staat werkt het veel beter; ondanks dat de automaat in D staat, kan de auto toch de neiging hebben om achteruit te rollen, en met de SBC voorkom je dat (soort automatishe handrem)
Laatst gewijzigd door Marco op 16 apr 2012 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

16 apr 2012 13:30

E55amg schreef:Kan je me misschien precies uitleggen hoe je deze "hold" functie activeert/deactiveert, want is me uit bovenstaande beschrijving niet helemaal duidelijk?
Simpel:
HOLD:
Je remt tot stilstand, dan trap je de rem iets door.
In je snelheidsmeter staat nu SBC H
Deze wordt gedeactiveert zodra je het gaspedaal bedient.

STOP:
Je remt tot stilstand, dan beweeg je de cruisecontrol hendel naar boven
In je snelheidsmeter staat nu SBC S
Met het bedienen van je gaspedaal wordt de rem los gelaten en gaat weer vast zodra je gas terug geeft.
Dit werkt tot 60 km/h
Deactiveren doe je door je cruisecontrol hendel naar voren te bewegen of harder te rijden dan 60 km/h

Als je de hold functie gebruik door je rem door te trappen, dan kun je deze door middel van je cruiscontrol hendel naar boven te bewegen, veranderen in een STOP functie.
Je ziet dan in je snelheidmeter SBC H veranderen in SBC S
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie