W211 sbc pomp

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1510
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

11 jan 2012 20:58

tomH schreef:Die "Hold" functie is er bij de MoPf auto's nog steeds, dus daar zie je het niet aan. Alle 211's van voor de facelift hebben SBC. En met die facelift is er wel meer veranderd dan enkel de SBC pomp.

ahhh, ik dacht dat die hold functie automatisch betekende dat je SBC had....

Nou, dan mag iemand me eens uitleggen wat het verschil in remmerij is tussen de pre-mopf en de mopf en waarom men dat veranderd heeft, en wat ik liever zou willen hebben?
larsson
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 apr 2010 18:59
Mercedes-Benz: W211 E240 2002

11 jan 2012 20:58

MBenzNL schreef:
Raimon schreef:Ik denk dat je rond de 1500 euro uit kom
precies...wij vernieuwen SBC pompen doorgaans voor 1250 euro ex btw, incl. inbouw

greetingz,

1250 euro ex btw? in mijn offerte van de dealer staat dat alleen de sbc pomp al 1429,35 euro ex btw kost ,zonder inbouw. gebruiken jullie dan gereviseerde exemplaren of kunnen jullie ze zeer goedkoop inkopen?
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

11 jan 2012 21:10

Abr is volgens mij adaptive brake. De hold en stop zijn functies van de remsystemen.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Verwijderd13263
Berichten: 5521
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08

11 jan 2012 21:13

SBC Hold en Stop rules, geweldige systemen ik snap niet dat veel mensen niet op de hoogte zijn van die functies (A)
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1510
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

11 jan 2012 21:26

Verwijderd13263 schreef:SBC Hold en Stop rules, geweldige systemen ik snap niet dat veel mensen niet op de hoogte zijn van die functies (A)

hoho, ik ken die functies wel degelijk, maar ik dacht dat je dan automatisch over een SBC-pomp beschikte... Hold en Stop is toch hetzelfde of niet?? Dacht dat de term bij het ene type Hold was (bij mij bijv.) en bij een andere Stop... (of ben ik nou in de war en is Stop de file-functie)
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7278
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

11 jan 2012 21:28

Higgins schreef:
tomH schreef:Die "Hold" functie is er bij de MoPf auto's nog steeds, dus daar zie je het niet aan. Alle 211's van voor de facelift hebben SBC. En met die facelift is er wel meer veranderd dan enkel de SBC pomp.

ahhh, ik dacht dat die hold functie automatisch betekende dat je SBC had....

Nou, dan mag iemand me eens uitleggen wat het verschil in remmerij is tussen de pre-mopf en de mopf en waarom men dat veranderd heeft, en wat ik liever zou willen hebben?
Waarom dat veranderd is? Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er minder topics over verschijnen op de verschillende fora 8-) .
En wat je liever zou willen hebben? Als je dat nog moet vragen dan stuur maar eens een mailtje naar MB om te vragen hoeveel coulance aanvragen ze die lange tijd gehonoreerd hebben :D
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1510
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

11 jan 2012 21:31

tomH schreef:
Higgins schreef:
tomH schreef:Die "Hold" functie is er bij de MoPf auto's nog steeds, dus daar zie je het niet aan. Alle 211's van voor de facelift hebben SBC. En met die facelift is er wel meer veranderd dan enkel de SBC pomp.

ahhh, ik dacht dat die hold functie automatisch betekende dat je SBC had....

Nou, dan mag iemand me eens uitleggen wat het verschil in remmerij is tussen de pre-mopf en de mopf en waarom men dat veranderd heeft, en wat ik liever zou willen hebben?
Waarom dat veranderd is? Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er minder topics over verschijnen op de verschillende fora 8-) .
En wat je liever zou willen hebben? Als je dat nog moet vragen dan stuur maar eens een mailtje naar MB om te vragen hoeveel coulance aanvragen ze die lange tijd gehonoreerd hebben :D

sja, maar toch.... het lijkt me toch dat die SBC-pomp aan zich geen uitvinding is die nergens nut voor heeft. Dat het design wellicht niet zo solide is.... ok... maar de bedoeling erachter zal toch wel juist zijn.

Dat iets veranderd of weggeMOPF't is, wil niet autmatisch zeggen dat het beter geworden is. (heb ik van MBenz.nl begrepen) ;)
ahilst
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 dec 2010 20:58

11 jan 2012 21:32

Hier een site over de SBC van Bosch en waarom Mercedes er in 2005 afscheid van nam.
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=525
Groeten Fons :goedzo:
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

11 jan 2012 21:34

Hold is het vasthouden van de remmen wanneer je stil staat en het rempedaal een keer fors intrapt...dat zit op de 211 vanaf 03/2003.
Stop is het activeren van het automatisch remmen van de auto zodra je het gas los laat wat is bedoeld voor filerijden...je staat stil en drukt de tempomaat schakelaar naar boven om de Stop functie te activeren...de auto houdt de rem dan vast tot je gas geeft en begint vanzelf weer te remmen wanneer je het gas los laat (dit is alleen te gebruiken bij lage snelheden)...dit zat op de 211 van 03/2003 tot aan modeljaar 2005 en is er toen weer vanaf geknikkert omdat dat teveel remblokken verslond.

ABR is "beter" als SBC wat dan ook meteen de reden is waarom SBC is vervangen voor ABR...er zit qua remmen weinig verschil in maar ABR heeft geen last van de bedrijfsuren zoals SBC dat heeft...SBC is alleen (tijdelijk) gebruikt in de 211 E, de 219 CLS en de 230 SL.

@ larsson: wij gebruiken nieuwe originele SBC pompen van mercedes...in onze prijs zit het statiegeld verwerkt dat de dealer weerkrijgt van mercedes wanneer ze de oude SBC pomp inleveren (iets wat op jouw prijsopgave niet staat dus wat waarschijnlijk in de "zakken" van de dealer verdwijnt)

greetingz,
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

11 jan 2012 21:36

ahilst schreef:en waarom Mercedes er in 2005 afscheid van nam
2006 (modeljaar 2007 dus)...heel 2005 is nog een SBC jaar geweest

greetingz,
Gebruikersavatar
Gobert
Berichten: 505
Lid geworden op: 16 aug 2010 17:48
Mercedes-Benz: Na een SLK 320 en SLK 350 nu een Viano 3.0 Marco Polo
Locatie: Omgeving Arnhem

11 jan 2012 22:22

MBenzNL schreef:
ahilst schreef:en waarom Mercedes er in 2005 afscheid van nam
2006 (modeljaar 2007 dus)...heel 2005 is nog een SBC jaar geweest

greetingz,

Wat is dit voor een pomp? Dan begrijp ik het onderwerp iets beter.
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

11 jan 2012 22:37

@gobert

Sbc pomp is een abs pomp met meer functies. Het grootste kenmerk van de scb pomp is dat deze voor de remdruk zorg. Je trapt dus geen rem(olie)druk met je voet. Je bedien daar alleen een sensor en je vervorm voor het remgevoel een stukje rubber. Elke keer dat je rem zal een electromotor moeten zorgen dat er een voorraad druk is.

Abr pomp is ook een soort abs pomp met meer functies. Alleen hier wordt de electromotor gebruikt voor de comfort en veiligheid functies. Je trapt dus zelf met je voet rem(olie)druk.

@ts

Welke onderdeel nummers staan er op je offerte
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6055
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

12 jan 2012 10:33

Dus als ik het goed begrijp, kan je beter (als de portemonnee,vervelend woord om te schrijven, het toelaat) vanaf 2006 een W211 kopen, omdat je anders gegarandeerd vroeg of laat met een extra kostenpost komt van €1000,- plus?
En hoe lang gemiddeld kun je dan weer door?
Is het echt iets om te vermijden of meer iets om te accepteren? Net zoals bijv roest op een W210 :evil:

OFF TOPIC Bij het 2006 model had Mercedes aardig wat goed te maken dacht ik, betekend dit dan dat het 2006 model weer aardig overengineered is? of was dat het mooie verleden?
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Verwijderd13263
Berichten: 5521
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08

12 jan 2012 11:25

Tja, dat ligt eraan, als je het slim speelt kun je ze onder coulance laten vervangen en kost het je betrekkelijk weinig. En het Stop/Hold is leuk om te hebben.
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7278
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

12 jan 2012 11:31

Stop zit zoals Steve zegt maar op een beperkte serie. Hold zit er nog steeds op bij de 212.............
en hoe lang kun je door? Lastige vraag. De 211'ers die ik als taxi voorbij heb zien komen hadden dit probleem soms al binnen de 2 jaar! En als je ziet dat andere auto uit '02 het nu na 10 jaar pas hebben?
Plaats reactie