@scho2684, duidelijke uitleg, bedankt.
Da's de pest met dit soort auto's vol met electronica: vaak zijn er functies aanwezig of truukjes om speciale functies te activeren waar je totaal geen weet van hebt (denk alleen maar even aan de diverse programmeer mogelijkheden van de centrale vergrendeling en de el ramen) en zo zullen er nog veel meer zijn
Is me wel duidelijk dat deze functie(s) dus niets te maken hebben met het voor mij wat vreemde remgevoel, dat is dan misschien toch typisch voor dit brake-by-wire systeem..
W211 sbc pomp
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ja, zo kwam ik er bij mijn W210 na 10 jaar achter dat er een comfort sluiting op zat (nooit afgevraagd waarom die infrarood oogjes op mijn deurgrepen zaten....)E55amg schreef:@scho2684, duidelijke uitleg, bedankt.
Da's de pest met dit soort auto's vol met electronica: vaak zijn er functies aanwezig of truukjes om speciale functies te activeren waar je totaal geen weet van hebt (
Nog precies 1 jaar plezier van gehad
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
E55amg schreef:@scho2684, duidelijke uitleg, bedankt.
Da's de pest met dit soort auto's vol met electronica: vaak zijn er functies aanwezig of truukjes om speciale functies te activeren waar je totaal geen weet van hebt (denk alleen maar even aan de diverse programmeer mogelijkheden van de centrale vergrendeling en de el ramen) en zo zullen er nog veel meer zijn
(
Mee eens: het RTFM effect: Read-The-Fucking-Manual. Als je een nieuwe, serieuze Benz gekocht hebt, heb je al 12k afgeschreven eer je door die manual héén bent... Maar leuk is het wel..!
Geef mij maar mijn 'ouwe' W108... hoewel: velen weten ook niet dat daar standaard (!) al parkeerlicht links en rechts op zat. En 'electronische' injectie.(1972!) Psies: RTFM!
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Heb je nou daadwerkelijk een 5 jaar oud topic opgegraven om de afkorting RTFM een paar keer te kunnen typen?Foetske schreef:E55amg schreef:@scho2684, duidelijke uitleg, bedankt.
Da's de pest met dit soort auto's vol met electronica: vaak zijn er functies aanwezig of truukjes om speciale functies te activeren waar je totaal geen weet van hebt (denk alleen maar even aan de diverse programmeer mogelijkheden van de centrale vergrendeling en de el ramen) en zo zullen er nog veel meer zijn
(
Mee eens: het RTFM effect: Read-The-Fucking-Manual. Als je een nieuwe, serieuze Benz gekocht hebt, heb je al 12k afgeschreven eer je door die manual héén bent... Maar leuk is het wel..!
Geef mij maar mijn 'ouwe' W108... hoewel: velen weten ook niet dat daar standaard (!) al parkeerlicht links en rechts op zat. En 'electronische' injectie.(1972!) Psies: RTFM!
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Goede avond,
Even een vraagje over de sbc pomp,
Hoe kan ik weten of zien als ik al een nieuwe pomp heb of dat het nog een oude pomp is.
Heb deze MB nog maar 2 maanden en maak me wel een beetje zorgen door de verhalen van de sbc pomp. Is een MB e240 combi uit 2004 175000km
Even een vraagje over de sbc pomp,
Hoe kan ik weten of zien als ik al een nieuwe pomp heb of dat het nog een oude pomp is.
Heb deze MB nog maar 2 maanden en maak me wel een beetje zorgen door de verhalen van de sbc pomp. Is een MB e240 combi uit 2004 175000km
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Geen zorgen maken joh, verziekt alleen maar je rijplezier...Dilano schreef:Hoe kan ik weten of zien als ik al een nieuwe pomp heb of dat het nog een oude pomp is.
Heb deze MB nog maar 2 maanden en maak me wel een beetje zorgen door de verhalen van de sbc pomp. Is een MB e240 combi uit 2004 175000km
Bij mij kwam hij pas na 311.654km en nog niet eens omdat hij zijn maximaal aantal rem bewegingen gehaald zou hebben maar vanwege een elektrische storing, die bij nader inzien geheel ergens anders vandaan kwam.
Het is jammer dat Denniso alleen maar rond 10 oktober vorig jaar een paar dagen actief is geweest hier, had graag zijn verhaal gehoord...
Met die 240 van jou kun je in ieder geval nog een heel eind komen als je er een beetje normaal mee omspringt...
Ik zou zeggen: stel je hier even voor en plaats een paar pica's hier van je S211, ik ben tamelijk op eenzame hoogtes hier met ook een 240
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Uhm.....Marco schreef:ik ben tamelijk op eenzame hoogtes hier met ook een 240
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Estate...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Estate's zijn voor Ikea-fanboysMarco schreef:Estate...
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Dilano schreef:Goede avond,
Even een vraagje over de sbc pomp,
Hoe kan ik weten of zien als ik al een nieuwe pomp heb of dat het nog een oude pomp is.
Heb deze MB nog maar 2 maanden en maak me wel een beetje zorgen door de verhalen van de sbc pomp. Is een MB e240 combi uit 2004 175000km
Die van mij 590.000km met nog de eerste sbc pomp
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ja, je gaat echt lekker zomr. Michel schreef:Estate's zijn voor Ikea-fanboysMarco schreef:Estate...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
mr. Michel schreef:Estate's zijn voor Ikea-fanboysMarco schreef:Estate...
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Heb de indruk dat de SBC vaker mag voorkomen, maar het is natuurlijk niet standaard. Heb een paar W211 en S211 gereden. Beide veel kilometers en nooit hoeven vervangen.
Dat klopt denk ik ook wel maar leest er veel over en dan heb je zoiets van is dit standaard. Bij het ontgrendelen van de deur gaat de pomp ook brommen en schijnt normaal te zijn.Is het zelfde met luchtvering achter van de s211 hoor je ook veel problemen van.BenzMercedes schreef:Heb de indruk dat de SBC vaker mag voorkomen, maar het is natuurlijk niet standaard. Heb een paar W211 en S211 gereden. Beide veel kilometers en nooit hoeven vervangen.