Goedenavond forumleden,
Ik kom zojuist terug van Dhr Vierke in Bottrop. Automaatbak gespoeld via Tim Eckart methode, pakkingen en filter verangen en een magneet in de plaatbak gelegd. Mocht allemaal helaas niets helpen... Auto schokt nog steeds en vibreert nog steeds bij 80 en 120 km/u. Ik hoop dat het na een tijde minder zal worden zoals hierboven staat beschreven maar ik ben bang van niet. Volgens heer Vierke betreft het een mechanisch probleem alleen hij weet even niet waar. Maandag hoopt hij meer te weten omdat ie dan even rond gaat bellen. Na 23 jaar aan mercedessen gesleuteld te hebben is dit de eerste keer dat ie zoiets mee maakt. Automaatbak is ook uitgelezen zonder resultaat. Koppelomvormer in orde en schakelunit ook.
Ik weet het zelf nu ook niet meer dus maar even afwachten tot maandag...
Gr,
Willem
Automaat spoeling Tim Eckart methode een groot succes!
- ben benz
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12 feb 2007 17:10
- Mercedes-Benz: mercedes 300ce
- Specialisatie: blond zijn
- Locatie: lelystad
ik kan meschien een loodsje huren in zeewolde
EN KUNNEN WE DAAR MESCHIEN EEN PAAR een paar auto's doen ???
Als daar animo voor is ???
want ik wil mn automaat ook wel laten doen
Want als mn auto ( w124 3.0 24v ) moet schakelen doet ie dat niet dan hapert die
en dan gaat ie pas veder schakelen
Ben ook bezig met een andere automaat . maar als dit ook kan
ja dan schrijf ik me er ook voor in
EN KUNNEN WE DAAR MESCHIEN EEN PAAR een paar auto's doen ???
Als daar animo voor is ???
want ik wil mn automaat ook wel laten doen
Want als mn auto ( w124 3.0 24v ) moet schakelen doet ie dat niet dan hapert die
en dan gaat ie pas veder schakelen
Ben ook bezig met een andere automaat . maar als dit ook kan
ja dan schrijf ik me er ook voor in
ben benz is ook lid van de grootste FAMILIE !!! van de club
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Hallo,
Ik heb vanmnorgen even kontakt gehad met Hanstrich8 die samen met danker een hobby-werkplaats in Zutphen "draait", zie eerder bericht open dag hobbywerkplaats Zutphen
Ik heb hem voorgesteld of hij het zag zitten om in een weekend en Tim over de vloer te hebben en forumleden die aldaar hun bak willen verversen, en dit leek hem een goed plan. Ik ga dit aan Tim voorstellen en hoop binnenkort met een konkreet voorstel hiertoe te komen.
We kunnen er dan een gezellige/leerzame en vooral nuttige sleuteldag voor maken.
Om even een beeld te krijgen hoeveel interesse er voor bestaat, laat me dit even per PB weten, dan zal ik dit in de openingspost verwerken.
Grtz,
Ingmar
Ik heb vanmnorgen even kontakt gehad met Hanstrich8 die samen met danker een hobby-werkplaats in Zutphen "draait", zie eerder bericht open dag hobbywerkplaats Zutphen
Ik heb hem voorgesteld of hij het zag zitten om in een weekend en Tim over de vloer te hebben en forumleden die aldaar hun bak willen verversen, en dit leek hem een goed plan. Ik ga dit aan Tim voorstellen en hoop binnenkort met een konkreet voorstel hiertoe te komen.
We kunnen er dan een gezellige/leerzame en vooral nuttige sleuteldag voor maken.
Om even een beeld te krijgen hoeveel interesse er voor bestaat, laat me dit even per PB weten, dan zal ik dit in de openingspost verwerken.
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
timeckart schreef:Leider verstehe ich kein holländisch, deshalb der Hinweis: Gespült wird erst ab dem Getriebe 722.6 (NAG1). Für Getriebe 722.3 + 722.4 + 722.5 ist keine Spülung notwendig und wird auch nicht empfohlen! Tim Eckart
Dus als ik het goed begrijp heeft het voor de W124 (en waarschijnlijk W201,126) geen zin om te laten spoelen en wordt het niet aanbevolen?
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Zo heb ik het ook vertaaldFuseekogel schreef:timeckart schreef:Leider verstehe ich kein holländisch, deshalb der Hinweis: Gespült wird erst ab dem Getriebe 722.6 (NAG1). Für Getriebe 722.3 + 722.4 + 722.5 ist keine Spülung notwendig und wird auch nicht empfohlen! Tim Eckart
Dus als ik het goed begrijp heeft het voor de W124 (en waarschijnlijk W201,126) geen zin om te laten spoelen en wordt het niet aanbevolen?
#doeslief
- hvhsolutions
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 21 feb 2008 13:22
- Mercedes-Benz: S 211 - E320 - avantgarde
- Locatie: 078
- Contacteer:
Hey Willem,william67 schreef:Goedenavond forumleden,
Ik kom zojuist terug van Dhr Vierke in Bottrop. Automaatbak gespoeld via Tim Eckart methode, pakkingen en filter verangen en een magneet in de plaatbak gelegd. Mocht allemaal helaas niets helpen... Auto schokt nog steeds en vibreert nog steeds bij 80 en 120 km/u. Ik hoop dat het na een tijde minder zal worden zoals hierboven staat beschreven maar ik ben bang van niet. Volgens heer Vierke betreft het een mechanisch probleem alleen hij weet even niet waar. Maandag hoopt hij meer te weten omdat ie dan even rond gaat bellen. Na 23 jaar aan mercedessen gesleuteld te hebben is dit de eerste keer dat ie zoiets mee maakt. Automaatbak is ook uitgelezen zonder resultaat. Koppelomvormer in orde en schakelunit ook.
Ik weet het zelf nu ook niet meer dus maar even afwachten tot maandag...
Gr,
Willem
Ben je nog met Vierke in contact geweest m.b.t. aanvullend werk van hem? Hoe schakelt je automaat nu, is het nog beter geworden?
vr.gr. Hans
My first Kombi S211 - E 320T
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
Fuseekogel schreef:timeckart schreef:Leider verstehe ich kein holländisch, deshalb der Hinweis: Gespült wird erst ab dem Getriebe 722.6 (NAG1). Für Getriebe 722.3 + 722.4 + 722.5 ist keine Spülung notwendig und wird auch nicht empfohlen! Tim Eckart
Dus als ik het goed begrijp heeft het voor de W124 (en waarschijnlijk W201,126) geen zin om te laten spoelen en wordt het niet aanbevolen?
aangezien je daar gewoon de koppelomvormer van af kunt tappen en zo dus echt alle olie eruit laat heeft het spoelen geen zin
gewoon verversen incl de koppelomvormer is dan voldoende
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- william67
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 18 jul 2008 15:26
- Mercedes-Benz: w203 uit 2000
- Locatie: Rijswijk
hvhsolutions schreef:Hey Willem,william67 schreef:Goedenavond forumleden,
Ik kom zojuist terug van Dhr Vierke in Bottrop. Automaatbak gespoeld via Tim Eckart methode, pakkingen en filter verangen en een magneet in de plaatbak gelegd. Mocht allemaal helaas niets helpen... Auto schokt nog steeds en vibreert nog steeds bij 80 en 120 km/u. Ik hoop dat het na een tijde minder zal worden zoals hierboven staat beschreven maar ik ben bang van niet. Volgens heer Vierke betreft het een mechanisch probleem alleen hij weet even niet waar. Maandag hoopt hij meer te weten omdat ie dan even rond gaat bellen. Na 23 jaar aan mercedessen gesleuteld te hebben is dit de eerste keer dat ie zoiets mee maakt. Automaatbak is ook uitgelezen zonder resultaat. Koppelomvormer in orde en schakelunit ook.
Ik weet het zelf nu ook niet meer dus maar even afwachten tot maandag...
Gr,
Willem
Ben je nog met Vierke in contact geweest m.b.t. aanvullend werk van hem? Hoe schakelt je automaat nu, is het nog beter geworden?
vr.gr. Hans
Hey Hans,
Bedankt voor je interesse... Doet me goed...
Het verhaal wordt eigenlijk alleen maar dramatischer. Afgelopen zaterdag daar geweest en geen resultaat. Heer Vierke heeft vier en een half uur arbeid verricht en heeft daar geen enkele euro voor gerekend. Magneetschakelaar in het electro-hydraulische systeem gewisseld; niets. Stuureenheid voor de automatenbak gewisseld; niets. Werkplaatschef van Mercedes Benz in Essen is langsgeweest en ook hij weet het niet. Hij gaat op zijn beurt nu weer te rade bij een zgn Getriebespezialist van MB. Alle electra in de auto is goed zo lijkt het maar Heer Vierke heeft geadviseerd de auto een week in Bottrop te laten staan. Dan gaat de hele bak er onder uit en wordt gekeken of er een teflon afdichting boven in de bak voor de eerste en tweede versnelling lekt. Ik ben de auto een week kwijt en ik mag zijn E serie meenemen en weer terugbrengen als ik de auto kom halen. Het is mij echt werkelijk nog steeds een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb echt respect voor de man uit Duitsland die al 23 niets anders doet dan Mercedes repareren. Gewoon helemaal niets rekenen. Hij vindt het ook lullig voor mij dat er geen oplossing lijkt te zijn voor mijn probleem. Maargoed, ik heb nog steeds hoop dat ik op een dag storingsvrij kan rijden. De week dáárvoor was ik er ook al om een oliespoeling te laten doen en een B Assyst. Totaalprijs Eur. 380,- Tweehonderd voor de spoeling en honderdtachtig voor de beurt. Ik hoop dat de prijs voor het repareren van de bak ook een beetje meevalt maar dat kan ie pas zien als de bak open ligt.
Verder wil ik nog melden dat je in Bottrop bij Heer Vierke een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebt. Ik ga in ieder geval niet snel meer ergens anders heen...
Ik hou je op de hoogte maar moet eerst nog een afspraak maken en dat wordt waarschijnlijk na de paasdagen.
Gr,Willem
- hvhsolutions
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 21 feb 2008 13:22
- Mercedes-Benz: S 211 - E320 - avantgarde
- Locatie: 078
- Contacteer:
Hoi Willem,
Ja, mijn ervaring met Vierke is ook geweldig! Hij is zeer deskundig en laat zich kennelijk ook niet snel uit het veld slaan. Ook zijn aanbod om de auto te "ruilen" voor een weekje is toch wel service.
Kennelijk heeft hij ook de beschikking over goede informatie bronnen, nu maar even afwachten of deze ook tot de oplossing kunnen komen. Je treft het niet met de auto en ik bewonder je doorzettingsvermogen!
Het zijn heerlijke auto's, dus als alles straks weer in orde is, dan kun je er weer jaren tegenaan!
Sterkte ermee en ik hoop met je op een goede afloop!
vr.gr.
Hans
Ja, mijn ervaring met Vierke is ook geweldig! Hij is zeer deskundig en laat zich kennelijk ook niet snel uit het veld slaan. Ook zijn aanbod om de auto te "ruilen" voor een weekje is toch wel service.
Kennelijk heeft hij ook de beschikking over goede informatie bronnen, nu maar even afwachten of deze ook tot de oplossing kunnen komen. Je treft het niet met de auto en ik bewonder je doorzettingsvermogen!
Het zijn heerlijke auto's, dus als alles straks weer in orde is, dan kun je er weer jaren tegenaan!
Sterkte ermee en ik hoop met je op een goede afloop!
vr.gr.
Hans
My first Kombi S211 - E 320T
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 27 okt 2007 13:59
- Mercedes-Benz: 202 C230K Combi Aut. : 722605........
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat een service (E uit Duitsland meegeven voor een week), heb ik bij mij in de buurt nog niet meegemaakt.
ik kon bij de dealer een A, huren voor een paar dagen.
Je hebt wel pech Willem, maar jou geluk bij een ongeluk is Dhr. Vierke.
Ik ben wel benieuwd war er echt defect is.
Coll. forumleden is er iemand al achtergekomen of deze oliebehandeling ook in Nederland wordt gedaan ?
Mijn 722.6 Automaat is aan een olieverversing toe. Ik wil eerst info hebben of er in Ned. iemand/dealer is die dit doet, voordat ik helemaal vanuit de Haarlemmermeer naar Duitsland gaat.
Ik heb ook begrepen dat er eventueel met een aantal forumleden, de gang naar Duitsland gemaakt zou kunnen worden (korting).
Wat is hiervan de uitkomst ?
Gr. Alsam.
ik kon bij de dealer een A, huren voor een paar dagen.
Je hebt wel pech Willem, maar jou geluk bij een ongeluk is Dhr. Vierke.
Ik ben wel benieuwd war er echt defect is.
Coll. forumleden is er iemand al achtergekomen of deze oliebehandeling ook in Nederland wordt gedaan ?
Mijn 722.6 Automaat is aan een olieverversing toe. Ik wil eerst info hebben of er in Ned. iemand/dealer is die dit doet, voordat ik helemaal vanuit de Haarlemmermeer naar Duitsland gaat.
Ik heb ook begrepen dat er eventueel met een aantal forumleden, de gang naar Duitsland gemaakt zou kunnen worden (korting).
Wat is hiervan de uitkomst ?
Gr. Alsam.
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
positief verhaal over Vierke!william67 schreef:hvhsolutions schreef:Hey Willem,william67 schreef:Goedenavond forumleden,
Ik kom zojuist terug van Dhr Vierke in Bottrop. Automaatbak gespoeld via Tim Eckart methode, pakkingen en filter verangen en een magneet in de plaatbak gelegd. Mocht allemaal helaas niets helpen... Auto schokt nog steeds en vibreert nog steeds bij 80 en 120 km/u. Ik hoop dat het na een tijde minder zal worden zoals hierboven staat beschreven maar ik ben bang van niet. Volgens heer Vierke betreft het een mechanisch probleem alleen hij weet even niet waar. Maandag hoopt hij meer te weten omdat ie dan even rond gaat bellen. Na 23 jaar aan mercedessen gesleuteld te hebben is dit de eerste keer dat ie zoiets mee maakt. Automaatbak is ook uitgelezen zonder resultaat. Koppelomvormer in orde en schakelunit ook.
Ik weet het zelf nu ook niet meer dus maar even afwachten tot maandag...
Gr,
Willem
Ben je nog met Vierke in contact geweest m.b.t. aanvullend werk van hem? Hoe schakelt je automaat nu, is het nog beter geworden?
vr.gr. Hans
Hey Hans,
Bedankt voor je interesse... Doet me goed...
Het verhaal wordt eigenlijk alleen maar dramatischer. Afgelopen zaterdag daar geweest en geen resultaat. Heer Vierke heeft vier en een half uur arbeid verricht en heeft daar geen enkele euro voor gerekend. Magneetschakelaar in het electro-hydraulische systeem gewisseld; niets. Stuureenheid voor de automatenbak gewisseld; niets. Werkplaatschef van Mercedes Benz in Essen is langsgeweest en ook hij weet het niet. Hij gaat op zijn beurt nu weer te rade bij een zgn Getriebespezialist van MB. Alle electra in de auto is goed zo lijkt het maar Heer Vierke heeft geadviseerd de auto een week in Bottrop te laten staan. Dan gaat de hele bak er onder uit en wordt gekeken of er een teflon afdichting boven in de bak voor de eerste en tweede versnelling lekt. Ik ben de auto een week kwijt en ik mag zijn E serie meenemen en weer terugbrengen als ik de auto kom halen. Het is mij echt werkelijk nog steeds een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb echt respect voor de man uit Duitsland die al 23 niets anders doet dan Mercedes repareren. Gewoon helemaal niets rekenen. Hij vindt het ook lullig voor mij dat er geen oplossing lijkt te zijn voor mijn probleem. Maargoed, ik heb nog steeds hoop dat ik op een dag storingsvrij kan rijden. De week dáárvoor was ik er ook al om een oliespoeling te laten doen en een B Assyst. Totaalprijs Eur. 380,- Tweehonderd voor de spoeling en honderdtachtig voor de beurt. Ik hoop dat de prijs voor het repareren van de bak ook een beetje meevalt maar dat kan ie pas zien als de bak open ligt.
Verder wil ik nog melden dat je in Bottrop bij Heer Vierke een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebt. Ik ga in ieder geval niet snel meer ergens anders heen...
Ik hou je op de hoogte maar moet eerst nog een afspraak maken en dat wordt waarschijnlijk na de paasdagen.
Gr,Willem
Let op! Je kunt niet zomaar met een Duitse auto in Nederland rijden. Als NL inwoner ben je verplicht MRB en BPM te betalen! Je kunt daar twee weken vrijstelling voor aanvragen:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-52.html
Ik zou dat zeker doen. Als je aangehouden wordt ben je de l*l
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Alsam,Alsam schreef: Coll. forumleden is er iemand al achtergekomen of deze oliebehandeling ook in Nederland wordt gedaan ?
Mijn 722.6 Automaat is aan een olieverversing toe. Ik wil eerst info hebben of er in Ned. iemand/dealer is die dit doet, voordat ik helemaal vanuit de Haarlemmermeer naar Duitsland gaat.
Ik heb ook begrepen dat er eventueel met een aantal forumleden, de gang naar Duitsland gemaakt zou kunnen worden (korting).
Wat is hiervan de uitkomst ?
Gr. Alsam.
Ben bezig een spoelmeeting te organisaren, zie topic: Transmissie-spoeling meeting met Tim Eckart
Als je interesse hebt. laat het dan daar weten.
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 27 okt 2007 13:59
- Mercedes-Benz: 202 C230K Combi Aut. : 722605........
- Locatie: Haarlemmermeer
Ingmar,
ik heb zeker interesse.
Ik moet i.v.m. mijn werk, de datum en tijd wel ruim van tevoren weten (verlof, of ruilen van dienst).
(S202 C230Kompressor, 722.6 Aut. 182000km op de teller)
Gr. Alsam.
ik heb zeker interesse.
Ik moet i.v.m. mijn werk, de datum en tijd wel ruim van tevoren weten (verlof, of ruilen van dienst).
(S202 C230Kompressor, 722.6 Aut. 182000km op de teller)
Gr. Alsam.
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Alsam,
Ik noteeer je alvast onder voorbehoud van datum, ik hoop vanavond de data te kunnen aangeven.
Grtz,
Ingmar
Ik noteeer je alvast onder voorbehoud van datum, ik hoop vanavond de data te kunnen aangeven.
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Als je aangehouden wordt krijg je een infosheet, maar dan zal je inderdaad wel alsnog bpm en mrb moeten dokken. Veel zal het niet zijn, maar het is natuurlijk wel een hoop onnodig gedoe.Lecram schreef:Let op! Je kunt niet zomaar met een Duitse auto in Nederland rijden. Als NL inwoner ben je verplicht MRB en BPM te betalen! Je kunt daar twee weken vrijstelling voor aanvragen:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-52.html
Ik zou dat zeker doen. Als je aangehouden wordt ben je de l*l