cyclone in luchtinlaat

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Evo
Berichten: 2237
Lid geworden op: 25 okt 2005 12:59
Mercedes-Benz: S212 E200, Ex; W211 E220cdi, W210 E200cdi, W124 E220, W202 C180, 4x W201 190e-190d
Locatie: Drenthe

23 feb 2008 00:12

Dit ding zorgt voor weerstand in de aanzuigbuis.er treed echt geen versnelling op wanneer het rond draaid door de luchtstroom. Dit kan alleen wanneer er een schoep word aangedreve alla een turbine motor. Het heerlyke reinolds getal, 2300 zal hierby wel niet worden overtreft. Ofzo groeten wim
pedal to the metal
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

23 feb 2008 12:17

het 'ding' draait niet rond. Het is een statisch element wat vlak voor of in je inlaatspruitstuk wordt geplaatst. De bedoeling is dan dat er een (gecontroleerde) optimale luchtstroom ontstaat ( te vergelijken met een kurketrekker). Deze luchtstroom zou moeten leiden tot een betere en gelijkmatigere vulling van de cilinderkamer. Of dat allemaal ook zo is in de praktijk, de tijd zal het leren...
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
mmarkk
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2008 12:32
Contacteer:

23 feb 2008 13:32

beter je geld zinvol besteden :)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

23 feb 2008 18:38

mmarkk schreef:beter je geld zinvol besteden :)
aan een busje knipperlichtvloeistof of zo........

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Herr Flick
Berichten: 2634
Lid geworden op: 04 sep 2006 21:18
Locatie: Arnhem

23 feb 2008 18:41

silverstarw126 schreef:
aan een busje knipperlichtvloeistof of zo........

gr J
Knipperlichtjes gaan op gas mallert.
Dit forum is ONBETAALBAAR! Oftoch niet?
Sparen jullie ook airmiles voor stichting aap?
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3809
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

25 mar 2008 10:37

Het heeft even geduurd, maar ik heb een antwoordt van TNO ontvangen op de vraag of er nu daadwerkelijk getest was:

Geachte heer Brouwer,

Allereerst wil ik mij excuseren voor de late reactie op uw vraag via de TNO website. U hebt Dhr. Groen een aantal vragen gesteld met betrekking tot testen die door TNO voor MBS-T zouden zijn uitgevoerd. Ik zal deze vragen beantwoorden in deze mail.

Wij hebben inderdaad testen uitgevoerd voor MBS-T aan een voertuig dat wat uitgerust met de Cyclone. De resultaten heeft MBS-T gepubliceerd op hun website. U kunt zien dat MBS-T de meetresultaten gebruikt om trendlijnen te schetsen en op basis daarvan conclusies trekken. TNO gaat niet akkoord met deze benaderingswijze van de resultaten. Het zijn dus ook geen TNO conclusies die op de website worden getoond, slechts de meetresultaten zijn gekopieerd uit het rapport. Op basis van de meetresultaten die zijn getoond in de tabellen op de website, kunt u concluderen dan de aangetoonde meetresultaten nihil zijn. Deze verschillen vallen binnen de meetnauwkeurigheid van de metingen.

Helaas kan ik het rapport niet vrijgeven, omdat dit eigendom is van MBS-T. MGS-T mag overigens ook niet de rapportage aan derden verstrekken zonder schriftelijke toestemming van TNO.

Mocht u meer informatie wensen, dan kunt u contact met mij opnemen. Ik hoop u naar wens te hebben geïnformeerd.


Bevestigd dus het vermoeden (roterende gebakken lucht........). :lol:

Frits
Gebruikersavatar
Silberdistelgrün
Berichten: 1655
Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
Locatie: Drenthe

25 mar 2008 12:43

Frits: :goedzo:

Cor
Gebruikersavatar
MBLe
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:21
Mercedes-Benz: E270CDI -> BMW 218d -> EQB 250+ AMG
Specialisatie: HP fibers
Locatie: Gelderland

25 mar 2008 14:10

Heel goed werk Frits!
Het veroorzaakt dus met name een cycloon in de portemonnaie.
Ik denk dus ik Benz... 8-) [⸦⸝.::*::.⸜⸧]
Today is a gift, that is why it is called THE PRESENT!
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

25 mar 2008 14:34

Doet me denken aan die keer dat er aandelen werden verkocht voor Fried Air. Hele volksstammen die er met 2 poten intrapten.

Goed dat dit even op deze manier in de aandacht komt dankzij Frits :applaus:
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Ollie190D
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:22
Locatie: Simpelveld

25 mar 2008 19:26

Zie ook:
www.turbonator.com

Net zo'n onzin....
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

25 mar 2008 19:35

Zeg nooit nooit, In de formule 1 maken ze ook gebruik van al dit soort technieken om de wagen betere te maken en de lucht beter en sneller over de wagen te krijgen!
iemand met een windtunnel kan het testen of de wind er idd zo uitkomt en of er mee door komt dan normaal :P
*** ik ben verbannen ***
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

26 mar 2008 02:58

bobracing schreef:Zeg nooit nooit, In de formule 1 maken ze ook gebruik van al dit soort technieken om de wagen betere te maken en de lucht beter en sneller over de wagen te krijgen!
iemand met een windtunnel kan het testen of de wind er idd zo uitkomt en of er mee door komt dan normaal :P
Gebruiken ze bij de F1 een cyclone in de lucht inlaat??
Bij welk team dan???

Ik heb wel gehoord dat ze bijvoorbeeld brake duks vergroten in Hongarije omdat het een stop and go circuit is, een cyclone zullen ze niet gebruiken.

Ik heb wel eens gehoord van een restrictor op de lucht inlaat om het vermogen te temperen!!!

Dit is klinkklare onzin, mocht je zo iets willen bereiken dan moet je toch naar een sportfilter cq een openlucht filter gaan en dan haal je hooguit een paar pk extra omdat hij meer lucht krijgt.

Niet intrappen en je geld niet aan verkwisten gooi het liever dan in de sloot of in de tank van je Benz!!!

Grtz
Alex
Ps. Just my 2 cents
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

26 mar 2008 09:29

Xelaw210 schreef:
bobracing schreef:Zeg nooit nooit, In de formule 1 maken ze ook gebruik van al dit soort technieken om de wagen betere te maken en de lucht beter en sneller over de wagen te krijgen!
iemand met een windtunnel kan het testen of de wind er idd zo uitkomt en of er mee door komt dan normaal :P
Gebruiken ze bij de F1 een cyclone in de lucht inlaat??
Bij welk team dan???

Ik heb wel gehoord dat ze bijvoorbeeld brake duks vergroten in Hongarije omdat het een stop and go circuit is, een cyclone zullen ze niet gebruiken.

Ik heb wel eens gehoord van een restrictor op de lucht inlaat om het vermogen te temperen!!!

Dit is klinkklare onzin, mocht je zo iets willen bereiken dan moet je toch naar een sportfilter cq een openlucht filter gaan en dan haal je hooguit een paar pk extra omdat hij meer lucht krijgt.

Niet intrappen en je geld niet aan verkwisten gooi het liever dan in de sloot of in de tank van je Benz!!!

Grtz
Alex
Ps. Just my 2 cents
Ja en daarom zit er een Airbox achter de coureur die wind vangt en geleid en daarmee er voor zorgt dat er (minimale) overdruk is - soort mini-turbo - waardoor er net iets meer door de restrictor wordt geperst. Maar dan praat je over snelheden die de gemiddelde auto niet eens kan rijden waarbij dat effect pas optreed.

Al dat soort zaken met kreten als revolutionair, fantastisch, high tech etc zijn doorgaans bullsh@t en zonde van je geld. Dan kun je beter voor 2 euro een rubber dopje onder je gaspedaal plakken :lol:
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Evo
Berichten: 2237
Lid geworden op: 25 okt 2005 12:59
Mercedes-Benz: S212 E200, Ex; W211 E220cdi, W210 E200cdi, W124 E220, W202 C180, 4x W201 190e-190d
Locatie: Drenthe

26 mar 2008 09:30

had niet anders verwacht....
pedal to the metal
Gebruikersavatar
A-drie
Berichten: 7403
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
Mercedes-Benz: Toyota Prius
Specialisatie: Algemeen
Locatie: kaatsheuvel
Contacteer:

26 mar 2008 10:13

we hebben wel veel "deskundigen"op het forum........
Plaats reactie