cyclone in luchtinlaat
- Evo
- Berichten: 2237
- Lid geworden op: 25 okt 2005 12:59
- Mercedes-Benz: S212 E200, Ex; W211 E220cdi, W210 E200cdi, W124 E220, W202 C180, 4x W201 190e-190d
- Locatie: Drenthe
Dit ding zorgt voor weerstand in de aanzuigbuis.er treed echt geen versnelling op wanneer het rond draaid door de luchtstroom. Dit kan alleen wanneer er een schoep word aangedreve alla een turbine motor. Het heerlyke reinolds getal, 2300 zal hierby wel niet worden overtreft. Ofzo groeten wim
pedal to the metal
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
het 'ding' draait niet rond. Het is een statisch element wat vlak voor of in je inlaatspruitstuk wordt geplaatst. De bedoeling is dan dat er een (gecontroleerde) optimale luchtstroom ontstaat ( te vergelijken met een kurketrekker). Deze luchtstroom zou moeten leiden tot een betere en gelijkmatigere vulling van de cilinderkamer. Of dat allemaal ook zo is in de praktijk, de tijd zal het leren...
beter je geld zinvol besteden
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
aan een busje knipperlichtvloeistof of zo........mmarkk schreef:beter je geld zinvol besteden
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Herr Flick
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: 04 sep 2006 21:18
- Locatie: Arnhem
Knipperlichtjes gaan op gas mallert.silverstarw126 schreef:
aan een busje knipperlichtvloeistof of zo........
gr J
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Het heeft even geduurd, maar ik heb een antwoordt van TNO ontvangen op de vraag of er nu daadwerkelijk getest was:
Geachte heer Brouwer,
Allereerst wil ik mij excuseren voor de late reactie op uw vraag via de TNO website. U hebt Dhr. Groen een aantal vragen gesteld met betrekking tot testen die door TNO voor MBS-T zouden zijn uitgevoerd. Ik zal deze vragen beantwoorden in deze mail.
Wij hebben inderdaad testen uitgevoerd voor MBS-T aan een voertuig dat wat uitgerust met de Cyclone. De resultaten heeft MBS-T gepubliceerd op hun website. U kunt zien dat MBS-T de meetresultaten gebruikt om trendlijnen te schetsen en op basis daarvan conclusies trekken. TNO gaat niet akkoord met deze benaderingswijze van de resultaten. Het zijn dus ook geen TNO conclusies die op de website worden getoond, slechts de meetresultaten zijn gekopieerd uit het rapport. Op basis van de meetresultaten die zijn getoond in de tabellen op de website, kunt u concluderen dan de aangetoonde meetresultaten nihil zijn. Deze verschillen vallen binnen de meetnauwkeurigheid van de metingen.
Helaas kan ik het rapport niet vrijgeven, omdat dit eigendom is van MBS-T. MGS-T mag overigens ook niet de rapportage aan derden verstrekken zonder schriftelijke toestemming van TNO.
Mocht u meer informatie wensen, dan kunt u contact met mij opnemen. Ik hoop u naar wens te hebben geïnformeerd.
Bevestigd dus het vermoeden (roterende gebakken lucht........).
Frits
Geachte heer Brouwer,
Allereerst wil ik mij excuseren voor de late reactie op uw vraag via de TNO website. U hebt Dhr. Groen een aantal vragen gesteld met betrekking tot testen die door TNO voor MBS-T zouden zijn uitgevoerd. Ik zal deze vragen beantwoorden in deze mail.
Wij hebben inderdaad testen uitgevoerd voor MBS-T aan een voertuig dat wat uitgerust met de Cyclone. De resultaten heeft MBS-T gepubliceerd op hun website. U kunt zien dat MBS-T de meetresultaten gebruikt om trendlijnen te schetsen en op basis daarvan conclusies trekken. TNO gaat niet akkoord met deze benaderingswijze van de resultaten. Het zijn dus ook geen TNO conclusies die op de website worden getoond, slechts de meetresultaten zijn gekopieerd uit het rapport. Op basis van de meetresultaten die zijn getoond in de tabellen op de website, kunt u concluderen dan de aangetoonde meetresultaten nihil zijn. Deze verschillen vallen binnen de meetnauwkeurigheid van de metingen.
Helaas kan ik het rapport niet vrijgeven, omdat dit eigendom is van MBS-T. MGS-T mag overigens ook niet de rapportage aan derden verstrekken zonder schriftelijke toestemming van TNO.
Mocht u meer informatie wensen, dan kunt u contact met mij opnemen. Ik hoop u naar wens te hebben geïnformeerd.
Bevestigd dus het vermoeden (roterende gebakken lucht........).
Frits
- Silberdistelgrün
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
- Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
- Locatie: Drenthe
Frits:
Cor
Cor
- MBLe
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 21 mar 2007 13:21
- Mercedes-Benz: E270CDI -> BMW 218d -> EQB 250+ AMG
- Specialisatie: HP fibers
- Locatie: Gelderland
Heel goed werk Frits!
Het veroorzaakt dus met name een cycloon in de portemonnaie.
Het veroorzaakt dus met name een cycloon in de portemonnaie.
Ik denk dus ik Benz... [⸦⸝.::*::.⸜⸧]
Today is a gift, that is why it is called THE PRESENT!
Today is a gift, that is why it is called THE PRESENT!
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Doet me denken aan die keer dat er aandelen werden verkocht voor Fried Air. Hele volksstammen die er met 2 poten intrapten.
Goed dat dit even op deze manier in de aandacht komt dankzij Frits
Goed dat dit even op deze manier in de aandacht komt dankzij Frits
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Zeg nooit nooit, In de formule 1 maken ze ook gebruik van al dit soort technieken om de wagen betere te maken en de lucht beter en sneller over de wagen te krijgen!
iemand met een windtunnel kan het testen of de wind er idd zo uitkomt en of er mee door komt dan normaal
iemand met een windtunnel kan het testen of de wind er idd zo uitkomt en of er mee door komt dan normaal
*** ik ben verbannen ***
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
Gebruiken ze bij de F1 een cyclone in de lucht inlaat??bobracing schreef:Zeg nooit nooit, In de formule 1 maken ze ook gebruik van al dit soort technieken om de wagen betere te maken en de lucht beter en sneller over de wagen te krijgen!
iemand met een windtunnel kan het testen of de wind er idd zo uitkomt en of er mee door komt dan normaal
Bij welk team dan???
Ik heb wel gehoord dat ze bijvoorbeeld brake duks vergroten in Hongarije omdat het een stop and go circuit is, een cyclone zullen ze niet gebruiken.
Ik heb wel eens gehoord van een restrictor op de lucht inlaat om het vermogen te temperen!!!
Dit is klinkklare onzin, mocht je zo iets willen bereiken dan moet je toch naar een sportfilter cq een openlucht filter gaan en dan haal je hooguit een paar pk extra omdat hij meer lucht krijgt.
Niet intrappen en je geld niet aan verkwisten gooi het liever dan in de sloot of in de tank van je Benz!!!
Grtz
Alex
Ps. Just my 2 cents
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ja en daarom zit er een Airbox achter de coureur die wind vangt en geleid en daarmee er voor zorgt dat er (minimale) overdruk is - soort mini-turbo - waardoor er net iets meer door de restrictor wordt geperst. Maar dan praat je over snelheden die de gemiddelde auto niet eens kan rijden waarbij dat effect pas optreed.Xelaw210 schreef:Gebruiken ze bij de F1 een cyclone in de lucht inlaat??bobracing schreef:Zeg nooit nooit, In de formule 1 maken ze ook gebruik van al dit soort technieken om de wagen betere te maken en de lucht beter en sneller over de wagen te krijgen!
iemand met een windtunnel kan het testen of de wind er idd zo uitkomt en of er mee door komt dan normaal
Bij welk team dan???
Ik heb wel gehoord dat ze bijvoorbeeld brake duks vergroten in Hongarije omdat het een stop and go circuit is, een cyclone zullen ze niet gebruiken.
Ik heb wel eens gehoord van een restrictor op de lucht inlaat om het vermogen te temperen!!!
Dit is klinkklare onzin, mocht je zo iets willen bereiken dan moet je toch naar een sportfilter cq een openlucht filter gaan en dan haal je hooguit een paar pk extra omdat hij meer lucht krijgt.
Niet intrappen en je geld niet aan verkwisten gooi het liever dan in de sloot of in de tank van je Benz!!!
Grtz
Alex
Ps. Just my 2 cents
Al dat soort zaken met kreten als revolutionair, fantastisch, high tech etc zijn doorgaans bullsh@t en zonde van je geld. Dan kun je beter voor 2 euro een rubber dopje onder je gaspedaal plakken
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO