Ervaringen HVO/Renewable Diesel/Blauwe diesel
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Gisteren werd ik in een andere topic gewezen op blauwe diesel en ik heb inmiddels een adres in mijn omgeving gevonden. Omdat ik alg-groei had, ben ik nieuwsgierig hoe de blauwe diesel het in praktijk bevalt. Wat zijn de verschillen? En wat denken de kenners van het gebruik van blauwe diesel in een W201?
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
In de bootjeswereld zweren een hoop mensen erbij. Daar hebben ze ook vaak last van algengroei en verstopte filters.
Zelf heb ik er bij mijn schip geen last van, kan dus persoonlijk geen ervaringen vertellen. Lijkt
me vooral een kwestie van eens goed schoonmaken en meer rijden
Zelf heb ik er bij mijn schip geen last van, kan dus persoonlijk geen ervaringen vertellen. Lijkt
me vooral een kwestie van eens goed schoonmaken en meer rijden
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Super spul
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Vertel?
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Om 613 ondanks veel goed onderhoud altijd roken,
Blauwe diesel er in geen roet.
Litet blauwe diesel in fles cola gedaan,jaar lqten staan,geen alg.
Blauwe diesel in 320 cdi,trekken als een kanon en zelfde verbruik.
Vlekt niet,stinkt niet,volledig gerecicled.
Kortom,super spul
Blauwe diesel er in geen roet.
Litet blauwe diesel in fles cola gedaan,jaar lqten staan,geen alg.
Blauwe diesel in 320 cdi,trekken als een kanon en zelfde verbruik.
Vlekt niet,stinkt niet,volledig gerecicled.
Kortom,super spul
- doitashimashite
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 19 jan 2020 16:44
- Mercedes-Benz: T204 180 CDI
Kan een om651 overweg met renewable diesel? Bij mij in de buurt kan ik Neste MY tanken, maar ik wil wel eerst zeker weten of dat een goed idee is.
All work and no play makes Jack a dull boy
Hoi,
C200cdi om646.812
Toevallig vorige week een tank vol HVO van Neste gehaald.
Ik heb geen egr en dpf meer. Dus HVO getankt want deze maakt minder roet en nox. (Zegt de website??)
Vorige week is de auto gekeurd. Geen centje pijn.
Verder vindt ik dat de motor er een stuk mooier op draait. Rustiger of zo. En net zo vlot als anders.
Aantal km’s per liter weet ik niet.
Het is een stuk duurder dan gewone diesel dus ik beperk het tot af en toe.
Mercedes geeft geen instemming om op alternatieve diesel te rijden, maar dat is volgens mij omdat ze de motor er toentertijd niet op getest hebben. Dus hoeft ie ook niet per se stuk te gaan..
Zou mooi zijn als er een test gedaan wordt op de rollenbank qua vermogen, koppel, emisssies enzo.
Groetjes..
C200cdi om646.812
Toevallig vorige week een tank vol HVO van Neste gehaald.
Ik heb geen egr en dpf meer. Dus HVO getankt want deze maakt minder roet en nox. (Zegt de website??)
Vorige week is de auto gekeurd. Geen centje pijn.
Verder vindt ik dat de motor er een stuk mooier op draait. Rustiger of zo. En net zo vlot als anders.
Aantal km’s per liter weet ik niet.
Het is een stuk duurder dan gewone diesel dus ik beperk het tot af en toe.
Mercedes geeft geen instemming om op alternatieve diesel te rijden, maar dat is volgens mij omdat ze de motor er toentertijd niet op getest hebben. Dus hoeft ie ook niet per se stuk te gaan..
Zou mooi zijn als er een test gedaan wordt op de rollenbank qua vermogen, koppel, emisssies enzo.
Groetjes..
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Precies dat bart
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Heb nu 2 tankbeurten HVO100 getankt en bemerk geen verschil qua performance. Wel is het verbruik hoger. Althans, daar lijkt het op, want heel zeker is dat niet; het was immers een stuk kouder de afgelopen dagen.
Als je 60 ton achter je aansleept is dit wel merkbaar.BenzMercedes schreef: ↑04 dec 2021 17:25 Heb nu 2 tankbeurten HVO100 getankt en bemerk geen verschil qua performance. Wel is het verbruik hoger. Althans, daar lijkt het op, want heel zeker is dat niet; het was immers een stuk kouder de afgelopen dagen.
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Ja, zo kun je alles kapot beredeneren. Dat is absoluut geen afspiegeling van het gemiddelde. Sterker nog, een vrachtauto mag in NL 50 ton wegen, in bijna alle overige Europese landen 40 ton. Dus met 60 ton zit je al in de exceptioneel hoek met speciale vergunningen en veel knipperbollen op je auto.
Overigens is dat ook nog eens heel subjectief. Gooi je op een Opel Corsa 1.2 het luchtfilter open, klinkt het ook al heel woest. Meten is weten, voor de rest is dat allemaal gissen.
Ik denk, ook afgaande van de ervaring van een loonbedrijf hier uit de buurt, dat je geen vermogensverschil gaat merken.
Overigens is dat ook nog eens heel subjectief. Gooi je op een Opel Corsa 1.2 het luchtfilter open, klinkt het ook al heel woest. Meten is weten, voor de rest is dat allemaal gissen.
Ik denk, ook afgaande van de ervaring van een loonbedrijf hier uit de buurt, dat je geen vermogensverschil gaat merken.
- Sjefkew169
- Dit account is verbannen
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08 okt 2021 05:50
- Mercedes-Benz: W169
Klopt helemaal.JantjeV8 schreef: ↑05 dec 2021 11:21 Ja, zo kun je alles kapot beredeneren. Dat is absoluut geen afspiegeling van het gemiddelde. Sterker nog, een vrachtauto mag in NL 50 ton wegen, in bijna alle overige Europese landen 40 ton. Dus met 60 ton zit je al in de exceptioneel hoek met speciale vergunningen en veel knipperbollen op je auto.
Overigens is dat ook nog eens heel subjectief. Gooi je op een Opel Corsa 1.2 het luchtfilter open, klinkt het ook al heel woest. Meten is weten, voor de rest is dat allemaal gissen.
Ik denk, ook afgaande van de ervaring van een loonbedrijf hier uit de buurt, dat je geen vermogensverschil gaat merken.
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
JantjeV8 schreef: ↑05 dec 2021 11:21 Ja, zo kun je alles kapot beredeneren. Dat is absoluut geen afspiegeling van het gemiddelde. Sterker nog, een vrachtauto mag in NL 50 ton wegen, in bijna alle overige Europese landen 40 ton. Dus met 60 ton zit je al in de exceptioneel hoek met speciale vergunningen en veel knipperbollen op je auto.
Overigens is dat ook nog eens heel subjectief. Gooi je op een Opel Corsa 1.2 het luchtfilter open, klinkt het ook al heel woest. Meten is weten, voor de rest is dat allemaal gissen.
Ik denk, ook afgaande van de ervaring van een loonbedrijf hier uit de buurt, dat je geen vermogensverschil gaat merken.
Panieklampen heeft niks met gewicht te maken
greetings Evan