Wat is de methode om een S/W205 automaat in neutraal te houden met uitgeschakeld contact?
Het betreft een mopf, maar pre mopf zal misschien wel hetzelfde zijn.
Dit is vooral bedoeld om de wagen mobiel te houden in de werkplaats / op de hefbrug.
Heel onhandig als deze geblokkeerd komt te staan op de 2-palenbrug.
De enige methode die ik tot nu toe gevonden heb is contact in de eerste stand en de bestuurdersdeur niet in het slot.
Van zodra de deur dicht gaat wordt de parkeerrem aangetrokken en naar P stand.
Bij langere werkzaamheden nefast voor de accu.
Plus hef ik de auto liever met alle deuren dicht.
De parkeerrem kan je met een eenvoudig trucje laten afstaan.
Contact uitschakelen in N stand niet.
Alvast bedankt.
S/W205 in neutraal houden met uitgeschakeld contact.
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1355
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Goede vraag...geen idee.
Bij mn Volvo was er een geheim slotje achter het dashboard waarmee je altijd naar vrij kon schakelen.
Bij mn Volvo was er een geheim slotje achter het dashboard waarmee je altijd naar vrij kon schakelen.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Als je het contact uitzet met de deur open en hij staat in N blijft hij normaal in N zolang je de sleutel er niet uit haalt. Dan kan je de deur dicht doen. Wel laat ik altijd het raam open staan
- buuntje
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
In N kan je het contact niet volledig uitzetten.benzkepower schreef: ↑02 nov 2021 19:46 Als je het contact uitzet met de deur open en hij staat in N blijft hij normaal in N zolang je de sleutel er niet uit haalt. Dan kan je de deur dicht doen.
Je bedoeld vermoedelijk sleutel uit het contact.zolang je de sleutel er niet uit haalt.
Het is een keyless.
Pre facelift heeft een uitneembare startknop, facelift model niet meer.
Doe ik ook steeds maar alsnog is het een gesukkel om de wagen vrij te zetten als deze tussen de palen staat.Wel laat ik altijd het raam open staan
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1355
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Een dealer medewerker zou dit toch moeten weten?
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Sleutel in de wagen laten en externe stroomverzorging aansluiten? Dan blijft bak in N en loopt toch de accu niet leeg.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat is leuk bij auto's waar je "even" aan moet werken maar daar heb je niets aan bij auto's met schade of met momenteel veel voorkomende waterschade...dan zit je constant met auto's waar je niets mee kunt omdat er geen wiel meer rond draait...je moet als garagebedrijf tegenwoordig al haast standaard een verreiker of heftruck hebben om binnengebrachte auto's af te kunnen laden
greetingz,
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230
In de handleiding van de pre mopf staat het volgende:
Als de automatische transmissie in de neutraalstand moet blijven staan, bijvoorbeeld bij het wassen van de auto in wasstraten met automatische doorvoer:
- Auto's met KEYLESS-GO of KEYLESS-GO-startfunctie: De start-stoptoets uit het contactslot trekken.
- De sleutel in het contactslot steken.
- Alle auto's: Het contact inschakelen.
- Het rempedaal indrukken en ingedrukt houden.
- De neutraalstand inschakelen.
- Het rempedaal loslaten.
- De elektrische parkeerrem vrijzetten.
- Het contact afzetten en de sleutel in het contactslot laten zitten.
Als de automatische transmissie in de neutraalstand moet blijven staan, bijvoorbeeld bij het wassen van de auto in wasstraten met automatische doorvoer:
- Auto's met KEYLESS-GO of KEYLESS-GO-startfunctie: De start-stoptoets uit het contactslot trekken.
- De sleutel in het contactslot steken.
- Alle auto's: Het contact inschakelen.
- Het rempedaal indrukken en ingedrukt houden.
- De neutraalstand inschakelen.
- Het rempedaal loslaten.
- De elektrische parkeerrem vrijzetten.
- Het contact afzetten en de sleutel in het contactslot laten zitten.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik vraag me af voor welke werkzaamheden dit lastig zou zijn op een brug? Alle vier de wielen draaien namelijk gewoon vrij rond als je een automaat op de brug zet in P en zonder handrem.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Behalve als je de optie "differentieel" hebt aangekruist (zoals bij de meeste mensen het geval). Dan kun je alle wielen draaien maar gaat het andere aangedreven wiel de andere kant op. De parkeerpal zit in de bak, niet op de wielen.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"