Heb een mooie witte 500 SL uit 1984 en kwam er pas achter dat deze ooit uit de fabriek gerold is met de kleur blauw.
Zou origineel kleur meerwaarde geven voor de echte verzamelaar.
Wat zou het kosten plaatje zijn om gehele auto incl hardtop in originele fabriekskleur te spuiten (904 DUNKELBLAU). Iemand hier recente ervaring mee met kostenplaatje
MB 500 SL in originele fabriekskleur spuiten.
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Ik denk dat het nogal wat uitmaakt hoe het ooit wit over gespoten is, en dat je het beste met de auto erbij een prijsopgave kunt vragen.
Ook maakt het wel iets uit wat momenteel de gegevens op kenteken aangeven.
Blauw is wel mooi natuurlijk ...
Ook maakt het wel iets uit wat momenteel de gegevens op kenteken aangeven.
Blauw is wel mooi natuurlijk ...
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Spuitkosten zijn vooral afhankelijk van de staat en de behandelen schades. Dat kun je het beste laten beoordelen door degene die het moet gaan doen. Maar ik verwacht niet dat de waardestijging meer gaat zijn dan het geld wat je erin moet steken.
Logboek S500.
- online
- Berichten: 1176
- Lid geworden op: 16 jan 2011 17:48
- Mercedes-Benz: W124 500e 1992
- Locatie: Zweden
Voor de puristen zal hij idd meer waard zijn. En nog meer wanneer hij nooit omgepoten is geweest.
Vraag is of hij zoveel meer waard zal zijn als de kosten van een goede omlak, dat denk ik niet.
Belangrijkste is wat je zelf mooi vind.
Marco
Vraag is of hij zoveel meer waard zal zijn als de kosten van een goede omlak, dat denk ik niet.
Belangrijkste is wat je zelf mooi vind.
Marco
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Denk dat er van de R107 SL zo wie zo veel te veel van gemaakt zijn om echt een verzamelaars waarde te krijgen. En de auto’s die waardevol worden dat zijn de super originele auto’s met lage km standen waarvan de historie bekend is enz. Nu nog weer van kleur veranderen is veel werk; deursponningen, binnenkanten van de deuren, onderkant motorkap, motorruimte enz. Vooral het op en afbouwen en goed voorbewerken kost heel veel tijd en er is ongetwijfeld veel nodig op het gebied van klemmetjes en rubbers en zo. Ik vraag me af of je het voor 10k euro red.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Ik heb ooit mijn 190D over laten spuiten. Dezelfde kleur overigens, dus niet een totaal andere.
Het plamuren/spuiten heeft me toen €2500,- gekost zonder bon. Ik heb zelf alles gedemonteerd en daarna weer gemonteerd. Daar gingen al flink wat uren inzitten en bij mij zijn motor/bak/aandrijving blijven zitten.
Als je alles laat doen dan is 10K een koopje.
Het plamuren/spuiten heeft me toen €2500,- gekost zonder bon. Ik heb zelf alles gedemonteerd en daarna weer gemonteerd. Daar gingen al flink wat uren inzitten en bij mij zijn motor/bak/aandrijving blijven zitten.
Als je alles laat doen dan is 10K een koopje.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
Voor €2500 zou ik het zeker interessant vinden maar 10k of meer ga ik er nooit uit halen.ruub-sterw201 schreef: ↑23 okt 2021 20:14 Ik heb ooit mijn 190D over laten spuiten. Dezelfde kleur overigens, dus niet een totaal andere.
Het plamuren/spuiten heeft me toen €2500,- gekost zonder bon. Ik heb zelf alles gedemonteerd en daarna weer gemonteerd. Daar gingen al flink wat uren inzitten en bij mij zijn motor/bak/aandrijving blijven zitten.
Als je alles laat doen dan is 10K een koopje.
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
De kwaliteit zit hem niet in het spuiten maar in de voorbewerking ..
Hoeveel tijd gaat er zitten in het goed en vakkundig de- en monteren van alle delen, lijsten, ramen., deuren etc. etc.
Hoeveel tijd is er nodig voor het voorbewerken van de oude lak ? , deuken, roest en oneffenheden
En hoe hoog wil je de kwaliteit, hoe ver wil je gaan ? de grondverf ook nog voorbewerkt voordat de originele kleur er over gaat .
Helaas zijn alle rubbers en kunststof delen 40 jaar oud en vergaan .. met demonteren is de kans groot dat het er niet meer uit ziet of niet meer bruikbaar is .
Je komt ook vaak voor beslissingen te staan dat onderdelen niet mooi genoeg zijn om terug te plaatsen . Denk lampunits, chrome lijsten etc. etc. en de kans is groot dat je op een punt komt dat je niet meer terug kunt
Ik reken voor zo'n hele operatie minimaal rond de € 10.000 a € 15.000
Hoeveel tijd gaat er zitten in het goed en vakkundig de- en monteren van alle delen, lijsten, ramen., deuren etc. etc.
Hoeveel tijd is er nodig voor het voorbewerken van de oude lak ? , deuken, roest en oneffenheden
En hoe hoog wil je de kwaliteit, hoe ver wil je gaan ? de grondverf ook nog voorbewerkt voordat de originele kleur er over gaat .
Helaas zijn alle rubbers en kunststof delen 40 jaar oud en vergaan .. met demonteren is de kans groot dat het er niet meer uit ziet of niet meer bruikbaar is .
Je komt ook vaak voor beslissingen te staan dat onderdelen niet mooi genoeg zijn om terug te plaatsen . Denk lampunits, chrome lijsten etc. etc. en de kans is groot dat je op een punt komt dat je niet meer terug kunt
Ik reken voor zo'n hele operatie minimaal rond de € 10.000 a € 15.000
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Bedankt voor de reacties sommige roepen bedragen die bijna hoger zijn dan de waarde van de 500 SL. Zal er is over nadenken en contact opnemen met een Spuiterij over verschil zelfde kleur en fabriekskleur.
Ga auto nu eerst even klaar maken voor RDW keuring want begin november staat de RDW geplant. Had dan ook gelijk de kleur aan willen passen maar daar heb ik helaas meer tijd voor nodig.
Kan misschien achteraf ook nog moet ik mij even in verdiepen
Ga auto nu eerst even klaar maken voor RDW keuring want begin november staat de RDW geplant. Had dan ook gelijk de kleur aan willen passen maar daar heb ik helaas meer tijd voor nodig.
Kan misschien achteraf ook nog moet ik mij even in verdiepen
- JR-mercedes
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 20 sep 2010 10:51
- Mercedes-Benz: E63 AMG gehad nu Mercedes 500 SL en een V klasse
Dit is gecheckt en er is een history bij de auto die dit ook aan toont. Originele autokaart heb ik ook en deze geeft kleur code 9040 of 904U aan Dunkelblau - Inilack lak 1 en Lak 2 Code 904 interieur 254 Leder Dattel
- JR-mercedes
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 20 sep 2010 10:51
- Mercedes-Benz: E63 AMG gehad nu Mercedes 500 SL en een V klasse
Mijn eerste indruk is dat alles klopt met opties en de motorruimte(binnenkant) geeft ook nog de oude kleur aan. Ook zit het chassisnummer en optienummers nog op de auto dan zou dit er ook nog is erna op gemonteerd moeten zijn. Alles lijkt op eerste oog te kloppen