W221 Automaat/Koppelomvormer , ABC

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
kareltje1984
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jan 2012 01:55
Mercedes-Benz: W220 S320 1999 / W220 S350 2004 / W221 S500 2006
Locatie: Deurne Noord-Brabant NL

21 okt 2021 02:34

Beste Forumleden,

Kan iemand mij wat meer informatie geven betreffende het volgende:


AUTOMAAT

Mijn W221 schakelt niet erg mooi.
Geen foutcodes op de aandrijflijn en er zit ook genoeg olie in de bak.

Auto heeft pas 150.000km op de teller staan

De 1ste x toen ik de bak heb laten spoelen zat er geen vuiligheid op de magneetjes onder in de deksel
De laatste keert toen ik bij ATR ben geweest wel.
hier zat maar een tijdsbestek van enkele maanden tussen.

Zou het kunnen zijn dat de koppelomvormer stuk aan het gaan is?
Waar kan ik dit aan merken?

dit kwam ik tezen op de site van ganzeboom transmissies vandaar mijn vraag over de koppelomvormer.

Het is belangrijk op de conditie te letten van Mercedes koppelomvormers om vroegtijdige problemen te voorkomen. De drukreguleringsklep, TCC/klep en smeerklep zijn aan slijtage onderhevig. Over het algemeen valt het aan te raden het kleppenhuis te reviseren na 100.000 km of meer. Gebruik hiervoor de juiste transmissieolie: MB 236.14. Reset de transmissieomvormers met diagnostiekgereedschap. Voer aanpassingen uit met het diagnostiekgereedschap, zoals de OEM-scanner van Ganzeboom Transmissies.

Of zou het toch kunnen dat er iets met de automaatbak niet goed zal zijn?


VERING

De vering lijkt vast te staan.(niet te functioneren)
Ik krijg geen foutmeldingen in mijn dashboard.
Rodeotest gedaan ook hier geen foutmeldingen en pompdruk is goed.
Geen lekkages

Dus mijn vragen:

Wanneer schakelt het ABC systeem zichzelf uit?
Hoe kan het dat er op 1 veerpoot 60 bar druk staat en op de andere 3 90 bar?
Is de veerpoot kapot ( als die lek zou zijn zou die toch geen druk kunnen hebben?)

ik persoonlijk denk dat het iets met sensoren te maken heeft maar ik ben geen autotechnicus dus zeker weten doe ik het ook niet..

Iemand suggesties?

Alvast bedankt voor het meedenken.. :goedzo: :goedzo: :goedzo:

Vriendelijke groet,

Carlo
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

21 okt 2021 10:41

Wat merk je met schakelen?
kareltje1984
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jan 2012 01:55
Mercedes-Benz: W220 S320 1999 / W220 S350 2004 / W221 S500 2006
Locatie: Deurne Noord-Brabant NL

22 okt 2021 00:44

WillemH schreef: 21 okt 2021 10:41 Wat merk je met schakelen?
Hij bonkt de versnelling in.
Vaak als ik dan net wat meer gas geef lijkt het niet te gebeuren.
Ook met terugschakelen gaat niet altijd soepel.
JantjeV8
Berichten: 2172
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

22 okt 2021 08:01

Ergens een vacuumlekkage? Hoeft niet eens in het circuit van de automaat te zijn.
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

22 okt 2021 11:53

Waar zouden er vacuum leidingen bij een M273 moeten zitten? Zou die zelf ook graag keer controlleren en hoe je dat beste?
kareltje1984
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jan 2012 01:55
Mercedes-Benz: W220 S320 1999 / W220 S350 2004 / W221 S500 2006
Locatie: Deurne Noord-Brabant NL

27 okt 2021 19:16

Maar wat merk je dat als je koppelomvormer kapot is?
kevin1990
Donateur
Berichten: 2523
Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
Locatie: Dordrecht

27 okt 2021 19:22

Zou je niet terug gaan naar ATR?
Zij zullen vast diagnose kunnen stellen. Zelf geen ervaring met de partij maar Ik lees genoeg op het forum.
Volgens mij heeft een koppelomvormer meerdere symptomen. Ik weet bij mijn w211 5traps automaat een schommelend toerental maar zullen zeker meer klachten zijn
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
kareltje1984
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jan 2012 01:55
Mercedes-Benz: W220 S320 1999 / W220 S350 2004 / W221 S500 2006
Locatie: Deurne Noord-Brabant NL

19 nov 2021 03:02

kevin1990 schreef: 27 okt 2021 19:22 Zou je niet terug gaan naar ATR?
Zij zullen vast diagnose kunnen stellen. Zelf geen ervaring met de partij maar Ik lees genoeg op het forum.
Volgens mij heeft een koppelomvormer meerdere symptomen. Ik weet bij mijn w211 5traps automaat een schommelend toerental maar zullen zeker meer klachten zijn
Nee ik denk niet dat ik nog eens naar ATR ga, ik denk dat ik het wat dichter bij huis ga zoeken bij van ganzenboom.
Ben in totaal al dik 1000€ kwijt voor me automaatbak en er is nog steeds niks gemaakt.
Zo ook met me ABC vering ook al dik 1000€ in gestopt en nog steeds problemen.
En je verwacht als je naar dergelijke bedrijven gaat dat die weten wat ze doen maar je krijgt elke keer een leuke rekening en er is niks verholpen, of goede diagnose gesteld.


Maar wil eerst de problemen met de abc oplossen en dan verder kijken.


groetjessss
Plaats reactie