Hallo ik ben nieuw hier
Ik heb sinds kort een mercedes w203 uit 2002 gekocht.
Het is me helaas overkomen moest uitwijken voor een idioot die met een scooter zonder belichting overstak.
Het scheelde echt maar een haar en het was raak.
Gelukig voor hem kon ik optijd uitwijken.
Helaas voor mij heb ik behoorlijke schade opgelopen
Ben over de middenberm heen geknalled.
En mijn velg is behoorlijk ingedeukt. En ook zijn all mijn banden lek.
De voorvelgen hebben de klap het hardst opgenomen.
En ook staat mij stuur behoorlijk krom nieuwe bandjes op gezet. Rijd wel maar het stuur staat behoorlijk scheef.
Ga er zaterdag mee naar de garage.
Geen zichtbare schade als ik naar de draag armen kijk en er is ook niks afgebroken of zichtbaar krom.
Waar kan ik mij nu mentaal op voorbereiden de een zegt.
Paar nieuwe onderdelen uitlijnen en hij is weer helemaal de oude. De ander zegt total los. Hoe groot is de kans dat de auto niet meer voor een redelijke prijs te fixen is ?. Of daadwerkelijk total los is ?
W203 Stoeprand geraakt met 60
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 okt 2021 20:24
- Mercedes-Benz: W203
Foto's van het gebeuren
- Bijlagen
-
- IMG-20211020-WA0006.jpg (112.13 KiB) 826 keer bekeken
-
- IMG-20211020-WA0007.jpg (83.58 KiB) 826 keer bekeken
Lullig voor je.
heb het zelf een paar keer gezien en ik vermoed dat je 2 situaties kan verwachten:
1. uitlijning lukt om de ophanging/stuurinrichting binnen de uiterste waarden voor je auto te krijgen; tussen de min-max waarden van je auto voor uitlijning
je stuur staat dan ook weer recht.
2. uitlijning lukt niet om de waardes tussen de min-max waardes te krijgen en delen van je ophanging/stuurinrichting moeten vernieuwd worden; dit hoeft niet duur te zijn als je hetzelf kan doen (via autodoc bestellen en de video's op youtube bekijken) of bij een DHZ garage laten doen, dan mag je vaak ook zelf de onderdelen online kopen en door hen laten monteren.
Zou wel laten uitlijnen bij een echte Mercedes/Taxi expert die dit dagelijks vele malen doen; deze experts kunnen je ook precies vertellen welke onderdelen je eventueel moet vervangen, zodat je niet een trial & error situatie krijgt wat duur zou kunnen worden.
Weet er 1 in Amsterdam west, kost dacht ik onder de 50 euro en doen tientallen taxis per week, maar mss heb je iets dichtbij huis want ik weet niet waar je vandaan komt.
succes!
heb het zelf een paar keer gezien en ik vermoed dat je 2 situaties kan verwachten:
1. uitlijning lukt om de ophanging/stuurinrichting binnen de uiterste waarden voor je auto te krijgen; tussen de min-max waarden van je auto voor uitlijning
je stuur staat dan ook weer recht.
2. uitlijning lukt niet om de waardes tussen de min-max waardes te krijgen en delen van je ophanging/stuurinrichting moeten vernieuwd worden; dit hoeft niet duur te zijn als je hetzelf kan doen (via autodoc bestellen en de video's op youtube bekijken) of bij een DHZ garage laten doen, dan mag je vaak ook zelf de onderdelen online kopen en door hen laten monteren.
Zou wel laten uitlijnen bij een echte Mercedes/Taxi expert die dit dagelijks vele malen doen; deze experts kunnen je ook precies vertellen welke onderdelen je eventueel moet vervangen, zodat je niet een trial & error situatie krijgt wat duur zou kunnen worden.
Weet er 1 in Amsterdam west, kost dacht ik onder de 50 euro en doen tientallen taxis per week, maar mss heb je iets dichtbij huis want ik weet niet waar je vandaan komt.
succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 okt 2021 20:24
- Mercedes-Benz: W203
Dankjewel super informatief heb nu donderdag een afspraak bij een garage voor het uitlijnen en eventueel nieuwe draag armen etc ben benieuwd ik laat wel weten hoe het afloopt.c1k320 schreef: ↑21 okt 2021 13:25 Lullig voor je.
heb het zelf een paar keer gezien en ik vermoed dat je 2 situaties kan verwachten:
1. uitlijning lukt om de ophanging/stuurinrichting binnen de uiterste waarden voor je auto te krijgen; tussen de min-max waarden van je auto voor uitlijning
je stuur staat dan ook weer recht.
2. uitlijning lukt niet om de waardes tussen de min-max waardes te krijgen en delen van je ophanging/stuurinrichting moeten vernieuwd worden; dit hoeft niet duur te zijn als je hetzelf kan doen (via autodoc bestellen en de video's op youtube bekijken) of bij een DHZ garage laten doen, dan mag je vaak ook zelf de onderdelen online kopen en door hen laten monteren.
Zou wel laten uitlijnen bij een echte Mercedes/Taxi expert die dit dagelijks vele malen doen; deze experts kunnen je ook precies vertellen welke onderdelen je eventueel moet vervangen, zodat je niet een trial & error situatie krijgt wat duur zou kunnen worden.
Weet er 1 in Amsterdam west, kost dacht ik onder de 50 euro en doen tientallen taxis per week, maar mss heb je iets dichtbij huis want ik weet niet waar je vandaan komt.
succes!