C218 CLS 63 AMG rem probleem

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
tcoree
Berichten: 318
Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
Locatie: Zwolle
Contacteer:

18 okt 2021 08:57

Goedemorgen allen,

Ik heb sinds een aantal maanden een CLS 63 AMG C218, fantastisch voertuig, met heerlijk opties waaronder keramische remmen.

Helaas ervaar ik tijdens het rijden in de regen ( of tijdens droog weer maar met de ruitenwissers aan ) dat de auto steeds een soort van ingrijpt/ remt.

Het is vergelijkbaar met Lane Assist en Pre Safe rem ingreep maar dan wat minder heftig, maar dan wel zonder dat hij een melding geeft in het scherm. Wat mij betreft erg oncomfortabel tijdens het rijden in de regen want het lijkt elke keer alsof de auto dus ingrijpt omdat je iets verkeerd doet.

Volgens Wensink is dit een product eigenschap. Want, zegt Wensink, dat doet de auto om de remmen droog te houden en te zorgen dat deze een betere remkracht hebben wanneer het nodig is. Ik vind het erg bijzonder en oncomfortabel, heb inmiddels al meerdere AMG's gehad en gereden ook met keramische remmen en heb dit nog nooit ervaren.

Is er iemand die hier iets over kan vertellen of een mening kan geven?

Wensink voegde er nog aan toe dat het natuurlijk wel een AMG is en dat sportieve karakter komt nou eenmaal met dit soort systemen. :? :?
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3196
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

18 okt 2021 10:02

Geen fijne product eigenschap, totdat je de oplossing hebt wellicht een RainX product op de voorruit zodat je minder vaak hoeft te wissen.
WillemH
Berichten: 5955
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

18 okt 2021 11:04

Wensink vind alles een product eigenschap...
Eens een second opinion bij een andere dealer nemen?
Gebruikersavatar
tcoree
Berichten: 318
Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
Locatie: Zwolle
Contacteer:

18 okt 2021 11:23

WillemH schreef: 18 okt 2021 11:04 Wensink vind alles een product eigenschap...
Eens een second opinion bij een andere dealer nemen?
Ja, daar zat ik ook al over na te denken. De vraag is even of er echte specialisten zijn op dit gebied. Dacht zelfs aan Peters in Itterbeck.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7560
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

18 okt 2021 11:35

Remmen laten controleren of de schijven en blokken wel goed/recht zijn? Dat zeer licht remmen om de remmen droger te houden in nat weer is zeker wel een systeem dat Mercedes op meerdere modellen heeft, maar dat hoor je amper/niet te merken.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
tcoree
Berichten: 318
Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
Locatie: Zwolle
Contacteer:

18 okt 2021 12:18

Helmy schreef: 18 okt 2021 11:35 Remmen laten controleren of de schijven en blokken wel goed/recht zijn? Dat zeer licht remmen om de remmen droger te houden in nat weer is zeker wel een systeem dat Mercedes op meerdere modellen heeft, maar dat hoor je amper/niet te merken.
Blokken zijn rondom vervangen zo'n 5000 km geleden. Deze hebben ze 3000 km geleden nog wel eens aan de zijkanten scheef afgeslepen om het piepen van de remmen tegen te gaan. Zou het daar iets mee te maken hebben?
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

19 okt 2021 16:22

Moet dat dan niet gecalibreerd worden?
Als je bij een 'gewone' w211 de blokken vervangt, moet je ook een procedure via Xentry doorlopen om ze eerst terug te stellen, en daarna weer terug op de schijven te stellen zodat je remsysteem de vrije slag goed kan bepalen. Bij uw veel jongere Cls zal die handeling ook wel moeten gebeuren.
Zou kunnen dat dat bij die van u dus niet gebeurd is, en de auto niet precies weet waar het aanlegmoment van de blokken zich bevindt.
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8355
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

19 okt 2021 18:00

Er merk er ook helemaal niets van ?

Vind het wel bijzonder .
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
tcoree
Berichten: 318
Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
Locatie: Zwolle
Contacteer:

20 okt 2021 13:56

ElGriffo schreef: 19 okt 2021 18:00 Er merk er ook helemaal niets van ?

Vind het wel bijzonder .
Wat bedoel je? Dat jij er bij jouw E55 niks van merkt?
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8355
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

20 okt 2021 22:58

Dat ie de remmen aanlegt om te drogen , niet dat ie hapt of iets dergelijks
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
tcoree
Berichten: 318
Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
Locatie: Zwolle
Contacteer:

24 okt 2021 12:37

ElGriffo schreef: 20 okt 2021 22:58 Dat ie de remmen aanlegt om te drogen , niet dat ie hapt of iets dergelijks
De beste omschrijving is dat het voelt alsof de auto een lichte rem actie zoals bij pre safe of lane assist.

Niemand een idee? Dan ga ik richting een Duitse dealer met hopelijk meer verstand.
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

25 okt 2021 07:33

JantjeV8 schreef: 19 okt 2021 16:22 Moet dat dan niet gecalibreerd worden?
Als je bij een 'gewone' w211 de blokken vervangt, moet je ook een procedure via Xentry doorlopen om ze eerst terug te stellen, en daarna weer terug op de schijven te stellen zodat je remsysteem de vrije slag goed kan bepalen. Bij uw veel jongere Cls zal die handeling ook wel moeten gebeuren.
Zou kunnen dat dat bij die van u dus niet gebeurd is, en de auto niet precies weet waar het aanlegmoment van de blokken zich bevindt.
Er zijn u suggesties gegeven die u niet beantwoord heeft.
Gebruikersavatar
tcoree
Berichten: 318
Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
Locatie: Zwolle
Contacteer:

16 nov 2021 18:06

JantjeV8 schreef: 25 okt 2021 07:33
JantjeV8 schreef: 19 okt 2021 16:22 Moet dat dan niet gecalibreerd worden?
Als je bij een 'gewone' w211 de blokken vervangt, moet je ook een procedure via Xentry doorlopen om ze eerst terug te stellen, en daarna weer terug op de schijven te stellen zodat je remsysteem de vrije slag goed kan bepalen. Bij uw veel jongere Cls zal die handeling ook wel moeten gebeuren.
Zou kunnen dat dat bij die van u dus niet gebeurd is, en de auto niet precies weet waar het aanlegmoment van de blokken zich bevindt.
Er zijn u suggesties gegeven die u niet beantwoord heeft.
En dat heeft ermee te maken met dat ik zoveel mogelijk suggesties wilde verzamelen om het alles in 1 keer aan te kunnen bieden. Iets wat gisteren is gebeurt. Het Xentry verhaal is bij deze CLS niet van toepassing volgens Wensink.

Wensink blijft erbij dat het "normaal" is en dus een producteigenschap. Het is het aanleggen van de blokken tegen de keramische schijven om ze droog te remmen. Maar volgens een MB product expert zou dit zeker weten niet merkbaar mogen zijn. Iets wat bij mij wel degelijk het geval is. Ik voel namelijk, en de chef werkplaats Wensink ook, om de 50 meter een zachte remming.

Er wordt nog uitgezocht of er de juiste blokken onder gekomen zijn aan de hand van de onderdeelnummers.

Oftewel het probleem is nog steeds aanwezig en Wensink is niet van plan er iets aan te doen :evil:
Gebruikersavatar
tcoree
Berichten: 318
Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
Locatie: Zwolle
Contacteer:

16 dec 2021 11:28

Inmiddels een advocaat ingeschakeld. CLS staat inmiddels bij Peters in Itterbeck. Na overleg met MB Duitsland zou het vermoedelijk kunnen liggen aan;

Ruitenwisser aansturing.
ESP aansturingsapparaat
Sam unit die dit aanstuurt.

Het heeft er dus mee te maken met dat het voertuig de remmen "droog" remt voor maximale remkracht in de regen, echter gebeurt dit te fors waardoor het erg irritant en duidelijk voelbaar is.

Ze weten niet welk van de bovenstaande opties het probleem zou oplossen en ze zijn enorm kostbaar, dus wordt vervolgd.

Mocht er iemand nog ideeën oid hebben dan hoor ik het graag.
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

16 dec 2021 17:00

Nou, ideeen niet. Maar wel belangstelling in de afloop hiervan... Remprobleem, dan ruitenwisseraansturing in de war.. Heel apart. Sowieso trouwens, uw probleem is ook heel apart..

Een willekeurige redenatie:
Is de esp, of de sam voor de ruitenwisser in uw cls amg heel erg anders dan die in een gewone cls? Dan moet een beetje dealer of MB-specialist bij machte zijn om een uitwisselunit te plaatsen.
Plaats reactie