Afkeuring Apk bij haarscheurtje remleidingen
Oke maar waarom dan verschillende benaderingen? De een zegt dat ze wel moeten worden vervangen, maar pas als de bewapening zichtbaar is? Het zou dan een advies moeten zijn bijv. Voor volgend jaar. Toch? Apk keurmeesters geven aan dat dit geen gevaar opleverd voor de veiligheid, maar uiteraard is vervanging beter.
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Als het haar scheurtjes zijn zonder dat het canvas zichtbaar is of er een canvas breuk is (bobbel op de remslang) is dit geen afkeur. Echter zullen de scheurtjes niet kleiner worden en zal deze toch vervangen moeten worden. Dus ik had hem ook vervangen of het nou afkeur is of niet. De auto komt immers maar 1x per jaar voor apk en als het goed is niet heel veel vaker op de brug te staan voor onderhoud...
Er is geen advies voor dit op de APK advies lijst volgens mij. Het is of afkeur of goedkeur
Er is geen advies voor dit op de APK advies lijst volgens mij. Het is of afkeur of goedkeur
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
Ik ga ze zowiezo vervangen. Alle 4! Het is een hobby auto voor mij en verledenjaar heeft wensink hardewijk de achterbrug onder coulance vervangen . Was geheel doorgeroest en de onderkant en remleidingen voorzien van coating. Jaarlijks ging mijn auto naar Sterrencentrum Elburg, maar deze zaak is helaas failliet gegaan. De auto komt zeker vaak genoeg in de garage voor onderhoud, maar dit was nieuw voor mij. Ik dacht gewoon goedkeuren want ik zie geen bewapening. En uiteraard afspraak regelen voor herstel. dank voor je reactie!
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Zo duur zijn die slangen niet gelukkig en als er niets afbreekt, is het werk ook te overzien.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gelijk stalen remleidingen laten monteren, heb je gelijk een upgrade van je remvermogen.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Als je ze iets knikt .. zal het canvas wel zichtbaar zijn.
Als je bedenkt hoe lang deze er al onder zitten … zet dat weg tegen de kostprijs dan kun je daar niet over zeuren.
Gewoon vervangen en gelijk met verse remvloeistof dat wordt ook vaak onderschat
Als je bedenkt hoe lang deze er al onder zitten … zet dat weg tegen de kostprijs dan kun je daar niet over zeuren.
Gewoon vervangen en gelijk met verse remvloeistof dat wordt ook vaak onderschat
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Vervangen gebeurt ook heb alleen dubbele Apk kosten. Valt allemaal best mee maar gaat om principe. 2 remleidingen waren slecht volgens wensink en kost €200,00 en 1 band had iets minder profiel en zou dan volgend jaar aan de beurt zijn. Ik laat dus naast vier remleidingen (van ieder Wiel) vervangen en gelijk 2 nieuwe achterbanden plaatsen. Dan is alles weer Tip top voor elkaar. De reparaties worden niet door Wensink uitgevoerd omdat ik dat 2 x zoveel geld kwijt ben en natuurlijk dan bang ben dat wederom andere mankementen benoemd gaan worden Dde reparaties worden wel door een bedrijf gespecialiseerd in Mercedes uitgevoerd. Sterker nog… in vestigingen van Wensink Mercedes gaat men verschillend om met keuren en uitvoeren van reparaties. tenminste mijn ervaringen.
Dank jullie voor de reacties! Komt allemaal wel goed. Let wel.. het gaat mij niet om de reparaties maar over afkeuren. En natuurlijk als je de leidingen gaat buigen bij demontage zul je denk ik canvas zien. Andere keurmeester ( incl 1 van de RDW, was daar toevallig ivm herkeuring van andere auto)hebben echt kritisch gekeken en konden dit niet zien. Maar feit blijft wel dat de remleidingen alle 4 ,niet optimaal zijn gebleken. Het blijft gewoon vreemd dat goedkeuring Apk afhankelijk is van de keurmeester op de vestiging.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Het alternatief zou zijn: Verplicht 1 X per zeg 7 jaar te vervangen en bij wagens met vermogens boven de zeg 200 pk 1X / 5 jaar.jdr schreef: ↑18 sep 2021 00:35 Dank jullie voor de reacties! Komt allemaal wel goed. Let wel.. het gaat mij niet om de reparaties maar over afkeuren. En natuurlijk als je de leidingen gaat buigen bij demontage zul je denk ik canvas zien. Andere keurmeester ( incl 1 van de RDW, was daar toevallig ivm herkeuring van andere auto)hebben echt kritisch gekeken en konden dit niet zien. Maar feit blijft wel dat de remleidingen alle 4 ,niet optimaal zijn gebleken. Het blijft gewoon vreemd dat goedkeuring Apk afhankelijk is van de keurmeester op de vestiging.
Heb ik toch liever dat er een keurmeester met verstand naar kijkt.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Volgens mij zou het alternatief zijn keurmeesters beter opleiden.René SLK230 schreef: ↑18 sep 2021 01:48Het alternatief zou zijn: Verplicht 1 X per zeg 7 jaar te vervangen en bij wagens met vermogens boven de zeg 200 pk 1X / 5 jaar.jdr schreef: ↑18 sep 2021 00:35 Dank jullie voor de reacties! Komt allemaal wel goed. Let wel.. het gaat mij niet om de reparaties maar over afkeuren. En natuurlijk als je de leidingen gaat buigen bij demontage zul je denk ik canvas zien. Andere keurmeester ( incl 1 van de RDW, was daar toevallig ivm herkeuring van andere auto)hebben echt kritisch gekeken en konden dit niet zien. Maar feit blijft wel dat de remleidingen alle 4 ,niet optimaal zijn gebleken. Het blijft gewoon vreemd dat goedkeuring Apk afhankelijk is van de keurmeester op de vestiging.
Heb ik toch liever dat er een keurmeester met verstand naar kijkt.
Goed is goed en afkeur is afkeur bij alle keurmeesters
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Of de regels beter schrijven.
Ik zou hem goedkeuren indien met buigen het canvas niet zichtbaar is. soms zijn er tegenstrijdige regels.
1 zegt dat er geen beschadigingen mogen zijn. Scheuren is een beschadiging. Dus afkeur
Verderop staat dat het weer dat het mag dus goedkeur.
Ik zou hem goedkeuren indien met buigen het canvas niet zichtbaar is. soms zijn er tegenstrijdige regels.
1 zegt dat er geen beschadigingen mogen zijn. Scheuren is een beschadiging. Dus afkeur
Verderop staat dat het weer dat het mag dus goedkeur.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het een beetje hoever de keurmeester leest. Je komt eerst tegen dat er geen beschadigingen mogen zijn. Lees je verder dan staat er duidelijk dat het mag.
Zo zijn er vele voorbeelden die je op meerdere manieren kan beoordelen.
Het is wel interessant om te kijken wat het afkeurpunt op het rapport is. Ook heb je nog een beetje te maken met de vertaling van monteur > receptie > klant.
Ik kan me voorstellen dat de monteur opschrijft dat te remslangen slecht zijn (dat zijn ze ook). En dat de receptionist belt met het verhaal “Tijdens het keuren hebben we gezien dat de remslangen slecht zijn en dat die eigenlijk vervangen moeten worden”.
De meeste auto’s die gebracht worden moeten ook gemaakt worden.
Wij proberen in deze situatie even naar het OH te kijken. Stel er zit een beurt aan te komen met remvloeistof verversen dan schuiven we het even door.
Nogmaals dat is alleen wanneer er geen canvas zichtbaar is en dat kan je bij deze foto niet zien.
Zo zijn er vele voorbeelden die je op meerdere manieren kan beoordelen.
Het is wel interessant om te kijken wat het afkeurpunt op het rapport is. Ook heb je nog een beetje te maken met de vertaling van monteur > receptie > klant.
Ik kan me voorstellen dat de monteur opschrijft dat te remslangen slecht zijn (dat zijn ze ook). En dat de receptionist belt met het verhaal “Tijdens het keuren hebben we gezien dat de remslangen slecht zijn en dat die eigenlijk vervangen moeten worden”.
De meeste auto’s die gebracht worden moeten ook gemaakt worden.
Wij proberen in deze situatie even naar het OH te kijken. Stel er zit een beurt aan te komen met remvloeistof verversen dan schuiven we het even door.
Nogmaals dat is alleen wanneer er geen canvas zichtbaar is en dat kan je bij deze foto niet zien.