Afkeuring Apk bij haarscheurtje remleidingen
Dank je raimond voor je duidelijke onderbouwde reactie. Dit is voor mij zeer duidelijk Louwman Mercedes: diagnose is ook niet van toepassing omdat ik de RDW diagnose niet in twijfel trek! Dank jullie allen die indeze case gereageerd hebben. Wat ik ook nog opmerkelijk vind. Is dat de auto tussen de apk controles 900 km heeft gelopen en altijd droog staat , en er geen advies heeft gestaan op het vorige Apk rapport. Maar ineens de remleidingen slecht zijn . Dit is een feit. Helaas kan de auto niet meer naar Sterrencentrum Elburg in verband met faillissement Want daar zaten echte betrouwbare monteurs en keurmeesters . Daar is mijn auto altijd in onderhoud geweest en altijd zijn onderhoud gekregen.
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Die remslangen (en veel andere rubber delen) zullen meer op hun donder krijgen van maar 900 Km tussen twee keuringen, dan van 9000.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Van droog staan droogt rubber ook in Olie en UV-licht zorgt echter voor de meeste slijtage op rubber.
Overigens grote kans dat de vorige apk het rubber nog zacht genoeg was en er weinig te zien was om het nader te inspecteren. De APK meester heeft dit keer het slangetje het gebogen en er daardoor haarscheurtjes zijn ontstaan/zichtbaar. Inderdaad geen canvas zichtbaar maar uiteindelijk moet ie toch eens vervangen worden. Soms heb je wat pech met een 'mierenn*ker' apk meester die de regels her en der erg nauw leest. Ik heb er wel eens een gehad die letterlijk 25 minuten lang een oude band heeft geïnspecteerd. Ding was zo droog als wat was, maar je echt geen canvas te zien kreeg. Volgens mij scheet hij in de broek voor een steekproef bij dat oude barrel. Natuurlijk heb ik de band na de keuring wel vervangen, maar aangezien het dubbellucht was durfde ik er wel even mee te rijden.
Niet te druk om maken en ook meteen maar een remolie vervangen.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Op 7 oktober zal ik vervolginfo geven. Het bleek om 1 remslang te gaan werd mij achteraf medegedeeld door mercedes, waarom de auto was afgekeurd. Herstel kon maar kost 200,00 euro. 0mdat ik aanwezig wad gedurende de keuring hebben ze mij nie dit fysiek laten zien en ook geen foto gemaakt, omdat dit ongebruikelijk is voor Mercedes Apeldoorn. Wil ik wel even zeggen dat Mercedes Apeldoorn de beste monteur heeft voor electronische problemen bij foutcodes. Dit staat echt in contrast met hun Apk keurmeester. Vervolg komt eraan …
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
wat heeft het aantal pk's van de auto met remslangen te makenRené SLK230 schreef: ↑18 sep 2021 01:48Het alternatief zou zijn: Verplicht 1 X per zeg 7 jaar te vervangen en bij wagens met vermogens boven de zeg 200 pk 1X / 5 jaar.jdr schreef: ↑18 sep 2021 00:35 Dank jullie voor de reacties! Komt allemaal wel goed. Let wel.. het gaat mij niet om de reparaties maar over afkeuren. En natuurlijk als je de leidingen gaat buigen bij demontage zul je denk ik canvas zien. Andere keurmeester ( incl 1 van de RDW, was daar toevallig ivm herkeuring van andere auto)hebben echt kritisch gekeken en konden dit niet zien. Maar feit blijft wel dat de remleidingen alle 4 ,niet optimaal zijn gebleken. Het blijft gewoon vreemd dat goedkeuring Apk afhankelijk is van de keurmeester op de vestiging.
Heb ik toch liever dat er een keurmeester met verstand naar kijkt.
ook met een auto met 120pk kun je 200km/h rijden
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Precies dat. Als je t niet aan de keurmeester overlaat en zou gaan vastleggen ontstaat er weer gedoe over díe regels.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Meteen schone remvloeistof. Kan je weer twee jaar vooruit.jdr schreef: ↑21 sep 2021 15:28 Op 7 oktober zal ik vervolginfo geven. Het bleek om 1 remslang te gaan werd mij achteraf medegedeeld door mercedes, waarom de auto was afgekeurd. Herstel kon maar kost 200,00 euro. 0mdat ik aanwezig wad gedurende de keuring hebben ze mij nie dit fysiek laten zien en ook geen foto gemaakt, omdat dit ongebruikelijk is voor Mercedes Apeldoorn. Wil ik wel even zeggen dat Mercedes Apeldoorn de beste monteur heeft voor electronische problemen bij foutcodes. Dit staat echt in contrast met hun Apk keurmeester. Vervolg komt eraan …
Groetjes
Olav
Olav
jdr schreef: ↑21 sep 2021 15:28 Op 7 oktober zal ik vervolginfo geven. Het bleek om 1 remslang te gaan werd mij achteraf medegedeeld door mercedes, waarom de auto was afgekeurd. Herstel kon maar kost 200,00 euro. 0mdat ik aanwezig was gedurende de keuring hebben ze mij niet dit fysiek laten zien en ook geen foto gemaakt, omdat dit ongebruikelijk is voor Mercedes Apeldoorn. Wil ik wel even zeggen dat Mercedes Apeldoorn de beste monteur heeft voor electronische problemen bij foutcodes. Dit staat echt in contrast met hun Apk keurmeester. Vervolg komt eraan …
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Als ze mijn auto goed zouden keuren met remslangen die er zo uit zouden zien dan zou ik boos worden.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Mijn remslangen zagen er substantieel beter uit dan die op de foto en werden hier afgekeurd wegens droogte/veroudering. Maar goed, Tüv is niet te vergelijken met Apk natuurlijk.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
De herkeuring is geweest en auto goedgekeurd! Was door Mercedes Apeldoorn Wensink onterecht afgekeurd. Foto’s volgen! Alle 4 de remslangen heb ik wel vervangen om discussie uit te sluiten maar hoefde zeker niet. Ook 2 nieuw achterbanden en olie incl filter en remolie en koelvloeistof vervangen en uitlijnen. De auto is weer tip top! Jammer dat ik na het faillissement van Sterrenservice Mercedes te Elburg op zoek moest naar een andere garage en gelijk afgetroefd ben door Wensink Apeldoorn.
Zie foto’s
- Bijlagen
-
- C848C553-34D9-476E-B3D6-81073C382605.jpeg (213.47 KiB) 254 keer bekeken
-
- 063CE70E-962D-4F5E-8ADC-68D945C477BF.jpeg (140.28 KiB) 254 keer bekeken
-
- AA4C980E-BE27-41C7-9318-B280C67B10DB.jpeg (118.88 KiB) 254 keer bekeken