Nu ruim 5 jaar! Zonder problemen gereden met mijn 320cdi.afgelopen zomer roadtrip (oost)europa gemaakt (8000km) en na thuiskomst 400 ml olie bijgevuld en de hele auto goed schoongemaakt,inclusief de motor afgespoten omdat die aardig onder het stof zat.
Meteen na het starten merkte ik dat de auto niet meer het volle vermogen levert.
De garage waar ik ben geweest denkt dat de vacuumpomp defect is en vertelde me dat de turbo niet werkt...deze diagnose puur natte vingerwerk na eventjes wat slangetjes te hebben gecontroleerd.
Ik heb toen ik de auto pas had een soortgelijk probleem gehad en toen was een slang van de turbo gescheurd bleek na diepe diagnose door mercedes-specialist.niemand had tot dan toe het probleem kunnen vinden en ze begonnen al over turbo vervangen, egr klep,lmm etc etc.was gewoon een slangetje van 18 euro toen.....
Er brandt geen motormanagement lampje of een andere storingsmelding....nu 2 dagen verder en motor goed warm laten worden maar het vermogensverlies blijft helaas.
Het stekkertje aan de dikke luchtslang onder de luchtmassameter is wel erg nat (olie?) En verder ecu en zekeringenkastjes kurkdroog....
Wat kan het zijn en mocht ik het zelf niet kunnen oplossen;waar kan ik eventueel terecht om goed uit te laten lezen (niet de dealer)
Groetjes Tony
W210 diesel vermogen weg na afspuiten motor
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Naar Pul motorrevisie te Urk. Die vind die 6 cilinders gewoon gaaf en had "vroeger" diagnoseavonden. Kon je voor een paar tientjes of een dikke taart ff je storing vlug laten zien/uitleggen. keek ie ff. Ziet ie soms een losse stekker. Google naar die openingstijden, vast wel iets over te vinden op het w124 forum.
FREUND, dank voor reactie, ik hoopte iets dichter bij huis (zuid-holland) en wil toch sowiezo zelf eerst kijken...zit me niet lekker joh.is echt 100% door het afspuiten gebeurd.auto is verder echt motorisch/technisch in topstaat heb er in 5 jaar tijd 5 x de aankoopprijs in gestoken juist om hem gewoon door te kunnen blijven rijden....dank voor het advies iig.
Mvg Tony
Mvg Tony
- Jeroen
- Berichten: 25787
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Is dat stekkertje van de LMM? dan zou dat mijn eerste verdachte zijn. En als je 636 Nm kwijt bent, voel je dat wel denk ik.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Hi Jeroen,
636Nm was 5 auto's geledenmaar 470 merk je ook wel meteen als 't er nie meer is.
Maar goed, vandaag zou ik naar een specialist rijden om er naar te laten kijken en 5 km na het starten reed ie weer als vanouds! Denk dus idd ergens vocht gekomen en na 3 dagen pas opgedroogd/verdampt!
Dus nooit meteen aannemen wat de monteur zegt, turbo werkt niet en vacuumpomp kapot .....
Kan slotje op mensen dank voor meedenken en mvg tony
636Nm was 5 auto's geledenmaar 470 merk je ook wel meteen als 't er nie meer is.
Maar goed, vandaag zou ik naar een specialist rijden om er naar te laten kijken en 5 km na het starten reed ie weer als vanouds! Denk dus idd ergens vocht gekomen en na 3 dagen pas opgedroogd/verdampt!
Dus nooit meteen aannemen wat de monteur zegt, turbo werkt niet en vacuumpomp kapot .....
Kan slotje op mensen dank voor meedenken en mvg tony
- Jeroen
- Berichten: 25787
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik zou zelf toch nog eens kritisch naar de LMM kijken. Zeker als daar olie zit.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Zoek dit in de zwarte aanzuig potje aan turbo zijde.
Als het potje los haalt,en hij maakt geluid,is ie defect.
Staat de aanzuig filter omhoog?heeft ie water gehad en is dan overleden.
Precies wat je omschrijft heb ik zelf ook gehad.
Heel belangrijk is overigens,of hij vanaf starten al geen turbo druk meer heeft.
Als het potje los haalt,en hij maakt geluid,is ie defect.
Staat de aanzuig filter omhoog?heeft ie water gehad en is dan overleden.
Precies wat je omschrijft heb ik zelf ook gehad.
Heel belangrijk is overigens,of hij vanaf starten al geen turbo druk meer heeft.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Overigens,bij de ene 210 krijg je met deze storing wel een epc melding,bij de andere weer niet.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Intessant draadje deze,
Die storing komt 100% weer terug
Die storing komt 100% weer terug