W164 ML Luchtvering zakt door... behalve in de hoogste stand

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
MLw164
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2021 09:38

15 sep 2021 09:49

Hi!
Wij hebben een ML w164 uit 2006.

Alles werkt prima muv luchtvering voor. In normale stand zakt deze binnen 1 dag volledig door.
MAAR als we de ML op hoogste stand zetten zakt hij niet, ook niet na een paar dagen.
Luchtvering is doorgemeten en gecheckt door garage, geen fouten, ook niet nav uitlezen systeem.

Waar kan het aan liggen? Compressor werkt dus wel, luchtvering ook…

Zakken na hoge stand doet de ML overigens netjes wanneer we op de knop hiervoor duwen. Maar dat doet hij pas nadat ik de deur 2x open en dicht heb gedaan 🙃
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1583
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

17 sep 2021 10:16

zakt hij op alle hoeken door? Als een kant is dan zitten er kleine droogtescheurtjes op de luchtballen die in de hoogste stand relatied dicht gaan zitten. Uiteindelijk gaat hij daar ook wel doorheen zakken
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
MLw164
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2021 09:38

28 sep 2021 21:36

Minne schreef: 17 sep 2021 10:16 zakt hij op alle hoeken door? Als een kant is dan zitten er kleine droogtescheurtjes op de luchtballen die in de hoogste stand relatied dicht gaan zitten. Uiteindelijk gaat hij daar ook wel doorheen zakken
Hij zakt door op beide kanten aan voorkant. (Achter is vorig jaar vervangen)

Goeie! Wbt hoogste stand, dat kan het indd zijn. Dankjewel
Foetske
Berichten: 903
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

29 sep 2021 00:42

Ik zou eerst de perskleppen in de compressor checken. Hoe, staat op YouTube.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
JantjeV8
Berichten: 2216
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

29 sep 2021 07:40

Op beide kanten, dan ga ik in 1e instantie toch voor het kleppenblok, die verdenk ik. Oxidatie op de zittingen van de ventielen. Dat is wat lastig te meten/te vinden. Lekkages vindt je nog steeds makkelijk met zeepsop, maar de retourlucht/afblaaslucht vanaf het kleppenblok terug de vrije wereld in, gaat door de aanzuigbehuizing van de compressor. Je zou hem op kunnen pompen, de persleiding naar de kleppenblok los maken, en dan zeepsop er op.
Plaats reactie