Hi!
Wij hebben een ML w164 uit 2006.
Alles werkt prima muv luchtvering voor. In normale stand zakt deze binnen 1 dag volledig door.
MAAR als we de ML op hoogste stand zetten zakt hij niet, ook niet na een paar dagen.
Luchtvering is doorgemeten en gecheckt door garage, geen fouten, ook niet nav uitlezen systeem.
Waar kan het aan liggen? Compressor werkt dus wel, luchtvering ook…
Zakken na hoge stand doet de ML overigens netjes wanneer we op de knop hiervoor duwen. Maar dat doet hij pas nadat ik de deur 2x open en dicht heb gedaan
W164 ML Luchtvering zakt door... behalve in de hoogste stand
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
zakt hij op alle hoeken door? Als een kant is dan zitten er kleine droogtescheurtjes op de luchtballen die in de hoogste stand relatied dicht gaan zitten. Uiteindelijk gaat hij daar ook wel doorheen zakken
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Hij zakt door op beide kanten aan voorkant. (Achter is vorig jaar vervangen)
Goeie! Wbt hoogste stand, dat kan het indd zijn. Dankjewel
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Ik zou eerst de perskleppen in de compressor checken. Hoe, staat op YouTube.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Op beide kanten, dan ga ik in 1e instantie toch voor het kleppenblok, die verdenk ik. Oxidatie op de zittingen van de ventielen. Dat is wat lastig te meten/te vinden. Lekkages vindt je nog steeds makkelijk met zeepsop, maar de retourlucht/afblaaslucht vanaf het kleppenblok terug de vrije wereld in, gaat door de aanzuigbehuizing van de compressor. Je zou hem op kunnen pompen, de persleiding naar de kleppenblok los maken, en dan zeepsop er op.