ik heb de clk pas en dacht besteed het weekend om wat olie lekken te fixen. En meteen groot onderhoud, dus kleppendeksel pakkingen, nieuwe bougies, nieuwe pakkingen oliefilter huis. En ook het expansie dekseltje, maar ook daar is die schroef doorheen. En voel het met de vinger niet, magneet op telescoop ook geen geluk.
Ik ga nog even met een endoscoop proberen, als ik die app aan de gang heb. Maar ben bang dat ik de oliepan eronder uit moet halen. En dat is een feestje zeg, op de rug onder dat kreng. Maar goed er zit niks onder de expansie deksel waar ik naar binnen kan, dus heb weinig keuze ben ik bang. Dan ook maar meteen een nieuwe olipomp, weet ik zeker dat ik alles heb gehad.
Ik laat weten wanneer het me gelukt is.
Schroef in oliefilter huis gevallen, help.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 15 aug 2021 01:58
- Mercedes-Benz: Clk cabrio V6 2.6 benzine 2003 w 209 Avantgarde automaat
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Mocht je t expansie deksel eraf halen, goed opletten hoe deze weer terug moet. Kan op meerdere manieren maar er is er maar 1 waarbij het deksel en de pakking afdichten. Succes met vinden van de bout/ schroef, wanneer deze 46mm lang is moet je em kunnen vinden lijkt me.
Nieuwe oliepomp monteren? Die dingen gaan niet heel vaak stuk, heb je aanwijzingen dat ie niet goed meer is?
Nieuwe oliepomp monteren? Die dingen gaan niet heel vaak stuk, heb je aanwijzingen dat ie niet goed meer is?
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Bij nader inzien had ik het idee dat het oliefilter van buiten naar binnen filtert. Dat zou dan betekenen dat het middelste kanaal niet naar de oliepomp gaat, maar het blok in. In dat geval zou het demonteren van de oliepomp dus ook niet helpen.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 15 aug 2021 01:58
- Mercedes-Benz: Clk cabrio V6 2.6 benzine 2003 w 209 Avantgarde automaat
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Ha Marco,
Nee nog niet, heb het even druk met de zaak. Maar ik zal zeker laten weten of het me gelukt is.
Kan niet echt een fatsoenlijke beschrijving vinden waar men de pan eraf haalt, ook zo iets raars kan nergens een papieren haynes werkboek van een clk vinden, jij een idee?
Nee nog niet, heb het even druk met de zaak. Maar ik zal zeker laten weten of het me gelukt is.
Kan niet echt een fatsoenlijke beschrijving vinden waar men de pan eraf haalt, ook zo iets raars kan nergens een papieren haynes werkboek van een clk vinden, jij een idee?
- VriendHuug
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 29 feb 2020 14:15
- Mercedes-Benz: W220 S500
Carterpan is er wel redelijk makkelijk af te halen. Olie aftappen, en de carterpan loswrikken: deze zit vastgekit. Aan de kant van de airco pomp (bestuurderszijde) zit een tab waar je een dikke schroevendraaier tussen kunt steken. Daarna zowel blok en carterpan goed schoonmaken op de pasvlakken (wasbenzine & scotchbrite) en weer terugplaatsen met vloeibare pakking. Is te doen met de auto op bokjes.
Stripverhaaltje hier : viewtopic.php?p=1041926#p1041926
Als de schroef echt in het carter ligt, is het mogelijk ook niet zo'n ramp. Hij zal er wel blijven liggen, en wordt niet direct vermalen of opgezogen, als je het mij vraagt.
Stripverhaaltje hier : viewtopic.php?p=1041926#p1041926
Als de schroef echt in het carter ligt, is het mogelijk ook niet zo'n ramp. Hij zal er wel blijven liggen, en wordt niet direct vermalen of opgezogen, als je het mij vraagt.
- online
- Berichten: 1176
- Lid geworden op: 16 jan 2011 17:48
- Mercedes-Benz: W124 500e 1992
- Locatie: Zweden
Mag toch aannemen dat hij niet alleen gekit is maar ook met flink wat bouten.VriendHuug schreef: ↑27 aug 2021 20:34 Carterpan is er wel redelijk makkelijk af te halen. Olie aftappen, en de carterpan loswrikken: deze zit vastgekit. Aan de kant van de airco pomp (bestuurderszijde) zit een tab waar je een dikke schroevendraaier tussen kunt steken. Daarna zowel blok en carterpan goed schoonmaken op de pasvlakken (wasbenzine & scotchbrite) en weer terugplaatsen met vloeibare pakking. Is te doen met de auto op bokjes.
Stripverhaaltje hier : viewtopic.php?p=1041926#p1041926
Als de schroef echt in het carter ligt, is het mogelijk ook niet zo'n ramp. Hij zal er wel blijven liggen, en wordt niet direct vermalen of opgezogen, als je het mij vraagt.
Opletten met monteren voor het juiste aanhaalmoment. Wordt vaak te vast gedraait en dan gaan ze ldkken.
Marco
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Zo hoort het wel te gaan ja, maar vaak zitten stuur- of spoorstangen, dwarsdragers of ander tuig in de weg.. Meestal moet de pan onder de oliepomp weg gedraaid worden, heb je wel ruimte voor nodig.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Waarbij de vraag blijft staan hoe een schroef van 4 cm vanuit het oliefilterhuis in de pan kan geraken. Ofwel hij valt richting de aanvoer en blijft hangen achter de terugslagklep boven de oliepomp, ofwel hij zit in de hoofddrukleiding die zich door het blok vertakt tot steeds kleinere kanaaltjes. Maar goed.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
- Bijlagen
-
- 0EECB820-9E45-498C-8055-28E27A3F47E7.jpeg (128.12 KiB) 616 keer bekeken
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Zo te zien wel ja, van de binnenkant uit gefotografeerd.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"