Geen walstroom Marco Polo 2017

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
FamMarcoPolo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2021 22:33
Mercedes-Benz: Marco Polo

01 aug 2021 22:50

Na een kortsluiting in de aanleverende kabel heeft onze Marco Polo uit 2017 geen walstroom meer: de vervangende kabel die (gecontroleerd met een stekker met een telefoon oplader) 220V levert aan de camper, levert geen spanning op het 220V stopcontact in de auto.
De aardlekschakelaar lijkt in orde: is in 'stand 1' conform de handleiding. Uit- en aanzetten heeft geen effect (en test knop indrukken doet de schakelaar NIET doorslaan).

Zelf doormeten gaat ons uiteraard niet zo snel lukken, iemand idee wat er waarschijnlijk aan de hand is?

Groet,
Roel
Gebruikersavatar
Wieger
Berichten: 727
Lid geworden op: 14 okt 2013 10:41
Mercedes-Benz: W169 A200; W906 313cdi; W906 314cdi; W639 113cdi; W639 cdi 3.0
Locatie: Westerkwartier (Gr.)

02 aug 2021 09:47

FamMarcoPolo schreef: 01 aug 2021 22:50De aardlekschakelaar lijkt in orde: is in 'stand 1' conform de handleiding. Uit- en aanzetten heeft geen effect (en test knop indrukken doet de schakelaar NIET doorslaan).
Zo'n aardlekschakelaar hoort toch uit te schakelen bij het indrukken van de testknop, dus die lijkt mij (als ik deze zin goed begrijp) niet in orde.
FamMarcoPolo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2021 22:33
Mercedes-Benz: Marco Polo

02 aug 2021 10:25

Dank voor de reactie.

Probleem is opgelost.
Lag toch buiten de camper.
[De camping eigenaar had bij vervangen van onze kortsluiting-veroorzakende-verlengsnoer de stekkers zo geplaatst dat onze 'eigen' stekker eerder in de keten werd gebruikt, voor het laatste stukje werd dan een stekker van de camping gebruikt. Alleen was deze dus haaks (met een extra ingang voor huis tuin en keuken stekker) waardoor deze dus niet diep genoeg de auto in kon]

We hebben het dus kunnen oplossen zonder kosten en zonder dat er een probleem met de camper zelf was. We moeten alleen op zoek naar een beter verlengsnoer voor buiten;-)

Mbt aardschakelaar: deze sloeg niet om met de test knop, omdat er dus geen stroom op stond. Is volgens mij conform specificaties.

Mvg,

Roel.
Plaats reactie