SLK 170 motor loopt slecht met koude motor maar loopt goed met warme motor

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

31 jul 2021 13:22

Beste mensen,
Na het verkopen van mn W210 dacht ik er aan om weer een SLK te nemen.
Nu kan ik een goedkope nemen maar diegene zegt dat de motor slecht loopt bij het starten en inhoudt,maar met warme motor wel goedloopt.Is dat herkenbaar of een groot probleem dat ik weg moet blijven van deze auto?
Ook wil de dak weleens haperen,dus half open of half dicht en soms helemaal niet open of dichklappen.
Zegt dit iemand iets?
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

31 jul 2021 22:52

Hoi, welk motortype is het?
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

01 aug 2021 08:14

c1k320 schreef: 31 jul 2021 22:52 Hoi, welk motortype is het?
Hallo c1k320,
Stom van me,vergeten het erbij te zetten.Gaat om een slk 200 zonder compressor uit 1999
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

02 aug 2021 10:31

Heb niet zoveel ervaring met het M111 blok, staan wel erg goed bekend als betrouwbaar en goedkoop in onderhoud.
Zelf 2 x een koppakking van dit type vervangen maar geloof niet dat een lekke koppakking het door jou beschreven gedrag kan veroorzaken.
Misschien vacuum/lucht lekkage wat minder wordt bij warme motor omdat alles dan wat uitzet minder lucht lekt?
Bij BMW heb je vaak haarscheurtjes in de rubberen leiding van de MAF naar blok omdat die gekromd is met plooien waardoor de scheurtjes niet opvallen; heb je wel hetzelfde motorgedrag: onrustig bij koude start/motor en (bijna) geen probleem bij warme motor.
Lijkt me niet iets om de slk voor te laten staan; alle rubberen slangen vervangen door oem slangen, kost je de kop niet.
Al geprobeerd om met remmenreiniger op de slangen te spuiten?
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

05 aug 2021 00:21

Hallo C1k320,
Bedankt voor je advies maar uiteindelijk is de koop niet doorgegaan.De auto staat nu nog op mktplaats te koop voor 1250 euro.

De verkoper vertelde me dat de dak de ene keer wel open en dichtklapte en de andere keer weer niet.Dat maakte mij toch zorgen plus dat het een slk 200 zonder compressor was heb ik de autk niet genomen.
Maar heb vandaag een andere slk gekocht,een 230 compressor op gas.
Ben compleet nieuw met gas dus zal het even een paar dagen aankijken.
Nogmaals bedankt voor je tip👍
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

05 aug 2021 18:28

Hoi, gefeliciteerd met je SLK!
Mijn neef had er eentje op LPG voor zijn dochter, was de 200 versie zonder compressor of vermogen ;-)
Reed fantastisch!
Dakproblemen zijn niet zo moeilijk op te lossen, samen met mijn neef ook problemen bij die van zijn dochter opgelost.
Is jouw CLK ongeveer 2 a 3 jaar geleden LPG ingebouwd?
Succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

27 aug 2021 22:50

c1k320 schreef: 05 aug 2021 18:28 Hoi, gefeliciteerd met je SLK!
Mijn neef had er eentje op LPG voor zijn dochter, was de 200 versie zonder compressor of vermogen ;-)
Reed fantastisch!
Dakproblemen zijn niet zo moeilijk op te lossen, samen met mijn neef ook problemen bij die van zijn dochter opgelost.
Is jouw CLK ongeveer 2 a 3 jaar geleden LPG ingebouwd?
Succes!
Hallo c1k320,
Heb die met dakproblemen toch niet gekocht.Heb nu een andere waar de lpg in zat gebouwd.Ik durf niet te zeggen hoelang geleden de lpg tank is ingebouwd,maar volgens de oude eigenaar misschien wel 10 jaar geleden.
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
Zenobie
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
Locatie: Belgie

02 sep 2021 15:59

Ik rij een SLK 180 compressor sinds 7 jaar op lpg, werkt nog altijd prima. Vind zelf beter op lpg dan op benzine. Ik liet de lpg installatie die uit mijn vorige wagen kwam overbouwen , nou ja tegen dat alles aangepast was aan de merc schoot er van de oude installatie eigenlijk alleen de tank en de injectoren over. Toen had de Merc 82000 km ondertussen heeft hij er 135000km dus eigenlijk weinig km om op lpg te rijden.
Enige wat ondertussen vervangen is aan de lpg is de tank vulslang ( wettelijk verplicht in Belgie na x aantal jaar ) en 1 injector die lekte..
Als de 230 vergelijkbaar is van opbouw als de 180 denk ik dat U weinig problemen moet verwachten. Ik rij sinds 1974 met diverse merken altijd op lpg meer dan 1.500.000 km in totaal en kan me niet herinneren ooit grote problemen gehad te hebben.
Succes er mee
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
Plaats reactie