S210 D-stijlbekleding goed vastzetten

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5658
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

22 jul 2021 22:11

Inmiddels bezig met Joop eens goed schoonmaken van binnen (alweer een paar jaar geleden vrees ik) en wat kleine dingetjes nalopen.

Nu zit de bekleding van de linker D-stijl los, aan de kant van de dwarse afdekking tussen hemel en achterklep. Waar het pijltje bij nr. 128 naar toe wijst, zogezegd. Als ik ertussendoor kijk, zie ik twee lippen aan de D-stijlbekleding die zo te zien in een metalen klem moeten. Ik gok dat dat nr. 134 is (aantal: 4 volgens de Teilekatalog dus dat klopt dan in ieder geval als er rechts ook 2 zitten). Die lip gaat door een opening in de dwarse afdekking (nr. 68).

Nu is mijn vraag of je die klemmetjes door of langs de afdekking in het dak kunt wurmen of dat die afdekking er ook af moet - met weer 8 van die harpoenen (nr. 71) die zeer waarschijnlijk gaan afbreken. Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Bijlagen
d-stijl.png
d-stijl.png (46.67 KiB) 136 keer bekeken
d-stijl2.png
d-stijl2.png (61.83 KiB) 136 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
JantjeV8
Berichten: 2207
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

23 jul 2021 08:06

Ik heb het dikwijls genoeg los gehad en kan je nu niet precies zeggen hoe het zit. Maar de ervaring is wel dat wurmen en buigen vaak niet de snelste methode is. Dat soort dingen werkt in precies de juiste volgorde zoals een Duitse slimmerik dat ooit bedacht heeft eigenlijk gewoon het beste.

Volgens mij is die 128 ook zo'n tulp-plug achtig ding. Ik geloof niet dat die in 134 geprikt moet worden, maar ergens in een vast stuk ijzer aan je auto zelf.
Plaats reactie