Smeren turboregelstang w211 e420cdi

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
ikheetsjaak
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 aug 2008 16:13
Mercedes-Benz: e280 cdi bwjr 2005 6cil lijnmotor
Specialisatie: schipper/machinist
Locatie: nieuwerkerk

07 jul 2021 13:51

Hallo,

Een aantal jaren terug hebben ze bij mijn w211 de regelstang van de turbo gesmeerd omdat deze niet soepel genoeg reageerde ( piepend/snerpend geluid)
Zo'n zelfde probleem heb ik nu ook bij deze auto en ik vroeg me af of dit hoort bij onderhoud
Nu ben ik al even aan het zoeken geweest op het internet maar kan hier eigenlijk weinig van vinden.

Weet iemand welk smeermiddel en waar je precies wat moet smeren bij een om629 oftewel w211 e420 cdi?
kevin1990
Donateur
Berichten: 2523
Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
Locatie: Dordrecht

07 jul 2021 15:35

Ik denk dat je de actuator bedoeld die met een heuveltje de schoepen verder open of dicht kan zetten.
Ik weet niet waar die op de V8 zit maar die actuator zit dichtbij je turbo. Ik denk dat het reinigen met remreiniger en het smeren weet ik niet of dat verstandig is. Misschien alleen het vuil weg halen... Of wd40 of kruipolie?
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25787
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

07 jul 2021 16:18

WD40 of kruipolie is leuk om iets los te maken, maar niet om daarna te smeren. Zou ik met PTFE doen of zo.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
ikheetsjaak
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 aug 2008 16:13
Mercedes-Benz: e280 cdi bwjr 2005 6cil lijnmotor
Specialisatie: schipper/machinist
Locatie: nieuwerkerk

22 jul 2021 10:52

Hoogst waarschijnlijk is het niet de regelstang maar lekkage op het uitlaat spruitstuk en dat levert weer een heel ander probleem op, hoe kom ik daar in vredesnaam bij?
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

22 jul 2021 11:47

Groot nadeel van de 211 met V8 cdi is het feit dat voor sommige reparaties het blok eruit moet……..
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
ikheetsjaak
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 aug 2008 16:13
Mercedes-Benz: e280 cdi bwjr 2005 6cil lijnmotor
Specialisatie: schipper/machinist
Locatie: nieuwerkerk

22 jul 2021 13:31

Cornelis schreef: 22 jul 2021 11:47 Groot nadeel van de 211 met V8 cdi is het feit dat voor sommige reparaties het blok eruit moet……..
Ja dat had ik al begrepen het is wel heel erg vol onder de motorkap
Plaats reactie