W220 S430 beide speakers portier bijrijder werken niet

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaleukhoor
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2021 12:47
Mercedes-Benz: S430

18 jun 2021 17:02

Dag mede-MB-fans!
Vorige week een 1999 S430 gekocht, nu aan het proberen wat kleinigheidjes te fixen.
Een van die kleinigheidjes: de beide luidsprekers in het portier van de bijrijder zwijgen in alle toonaarden. Natuurlijk heb ik al wel met balans en fader gerommeld 8-)
Het lijkt me sterk dat die beide speakers zelf kapot zijn, dat zou natuurlijk wel heel erg toevallig zijn. Iemand dit ook wel eens meegemaakt en opgelost? Moet ik bij de versterker (kofferbak links) zijn? Of is kabelbreuk ergens tussen versterker en speakers misschien een bekend fenomeen?
PS: de wagen is voorzien van Bose audio.
Alvast dank voor jullie reacties.
Gr. Ruud
Bluesound
Berichten: 991
Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
Locatie: Heerlen

19 jun 2021 09:33

Je zult wat meer toelichting moeten geven:
- heeft het bijrijders voorportier ooit schade gehad? Zo ja, dan is de kans dat ze de luidsprekers in de deur niet goed hebben aangesloten na reparatie aanwezig. En zou je de deur open moeten maken om te meten (gewoon met een 1,5 Volt batterijtje, dat zou je moeten horen) of de luidsprekers het doen.
- na ruim 21 jaar zou je een draadbreuk in de kabelboom tussen bijrijdersdeur en carrosserie kunnen verwachten, maar bij de bijrijdersdeur is dat dan weer minder voor de hand liggend. Dat zou je ook kunnen nameten als je vooraf de draadkleuren van de audio opzoekt.
- de kans dat de stekker niet goed in de versterker zit is heel klein, dat is een blokje en dan zou méér het niet doen.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Gebruikersavatar
Jaleukhoor
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2021 12:47
Mercedes-Benz: S430

19 jun 2021 10:57

Bluesound schreef: 19 jun 2021 09:33 Je zult wat meer toelichting moeten geven:
- heeft het bijrijders voorportier ooit schade gehad? Zo ja, dan is de kans dat ze de luidsprekers in de deur niet goed hebben aangesloten na reparatie aanwezig. En zou je de deur open moeten maken om te meten (gewoon met een 1,5 Volt batterijtje, dat zou je moeten horen) of de luidsprekers het doen.
- na ruim 21 jaar zou je een draadbreuk in de kabelboom tussen bijrijdersdeur en carrosserie kunnen verwachten, maar bij de bijrijdersdeur is dat dan weer minder voor de hand liggend. Dat zou je ook kunnen nameten als je vooraf de draadkleuren van de audio opzoekt.
- de kans dat de stekker niet goed in de versterker zit is heel klein, dat is een blokje en dan zou méér het niet doen.
Dankjewel voor je reactie. Het portier heeft nooit schade gehad. Ik ga de draadjes nalopen en checken.
Plaats reactie