Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een G55 AMG uit 2004-2006. Nu heb ik een mooie gevonden en heb de auto laten bekijken.
De algemene indruk is goed en auto ziet er erg mooi uit.
De mercedes specialist geeft echter aan dat de waterslangen erg hard zijn. Bij het losdraaien van de radiator dop spoot het water er uit.
Ze geven aan dat het iets heel simpels kan zijn maar ook gescheurde kop, lekkende koppakking of iets anders.
Temperatuur van de motor loopt niet op en motor loopt verder prachtig.
Heeft iemand dit wel eens gehad ?
G55 AMG Kompressor waterslangen hard
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dan is het toch heel simpel door even een snuffelaar bij de uitlaat te houden, om te meten of hij koelvloeistof verstookt?
Logboek S500.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 02 jan 2009 09:20
- Mercedes-Benz: Porsche 911
Ok maar als dat zo is dan zou je toch verwachten dat koelvloeistof niveau terugzakt? En dacht dat reservoir en radiator volzitten
- Mooster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Niveau kan vlak voor bezichtinging bijgevuld zijn.
Heb je de kans om de opgeslagen foutcodes uit te laten lezen? Wellicht kun je op deze wijze zien of er een verdachte foutcode opgeslagen staat.
Heb je de kans om de opgeslagen foutcodes uit te laten lezen? Wellicht kun je op deze wijze zien of er een verdachte foutcode opgeslagen staat.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
-
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Dat zijn van die dooddoenertjes. Zelfde als oliedop los leggen om de hoeveelheid carterdruk te beoordelen. Of op een biefstuk drukken om te kijken of hij medium of well done is. Het zegt totaal niks.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 02 jan 2009 09:20
- Mercedes-Benz: Porsche 911
Die laatste begrijp ik even niet.
Enige opgeslagen foutcode p2003 onjuiste werking van luchtinblazing. Dit zou te maken hebben met de secundaire luchtpomp die het vaak niet doet en eenvoudig te vervangen zou zijn.
Enige opgeslagen foutcode p2003 onjuiste werking van luchtinblazing. Dit zou te maken hebben met de secundaire luchtpomp die het vaak niet doet en eenvoudig te vervangen zou zijn.
- Mooster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Secundaire luchtpomp heeft zover ik weet alleen te maken met het sneller op temperatuur brengen van de katalysatoren bij koude start, niets met het koelwatersysteem.
Je hebt het over de temp van de motor welke niet oploopt, is dit gemeten tijdens een proefrit waarbij de motor ook wat vermogen moest leveren of alleen bij stationair draaien?
Je hebt het over de temp van de motor welke niet oploopt, is dit gemeten tijdens een proefrit waarbij de motor ook wat vermogen moest leveren of alleen bij stationair draaien?
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat klopt dat deze het vaak niet doet, deze lucht pomp doet het namelijk alleen maar de eerste minuten bij koude start.porscheware schreef: ↑20 jun 2021 08:44 Dit zou te maken hebben met de secundaire luchtpomp die het vaak niet doet en eenvoudig te vervangen zou zijn.
En los van het feit dat dit nul komma nul te maken heeft met de geconstateerde "harde" waterslangen: het is niet de luchtpomp die vervangen moet worden maar het relais wat 'm aanstuurt, tenzij je te laat ben en dan moeten beide gedaan worden...
Vervangen is verder fluitje piep wat werk aangaat maar verder in dit verhaal niet relevant...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- DeMegens
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
- Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
- Specialisatie: Morsen
- Locatie: Brabant
Was dit met het systeem op temperatuur?porscheware schreef: ↑18 jun 2021 10:49
De mercedes specialist geeft echter aan dat de waterslangen erg hard zijn. Bij het losdraaien van de radiator dop spoot het water er uit.
Heeft iemand dit wel eens gehad ?