bremsbelagverschleiß bij s210 1998
- dutchuser1
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 22 okt 2012 10:18
- Mercedes-Benz: Mercedes -Benz R350 4matic 2006 Mercedes-Benz E 320 Avantgarde Combi 1998
- Specialisatie: Implanteren mm werk
- Contacteer:
Uit onderzoek blijkt dat er een voeler is die de remschijven laat waarschuwen dat er wat moet worden vervangen.
Duidelijk maar kan de garage uitlezen welke blokken vervangen moeten worden.
Ik had eerst abs alert dat verholpen nu dit weer. wat is wijsheid.
Dank voor het meedenken en adviseren.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dat kun je zelf door de gaten in je velgen heen heel prima 'uitlezen'. Het is ofwel voor, ofwel achter (of allebei). De dealer kan dat natuurlijk ook even bekijken.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- dutchuser1
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 22 okt 2012 10:18
- Mercedes-Benz: Mercedes -Benz R350 4matic 2006 Mercedes-Benz E 320 Avantgarde Combi 1998
- Specialisatie: Implanteren mm werk
- Contacteer:
Dank voor het advies. zal eens een blik werpen.
- dutchuser1
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 22 okt 2012 10:18
- Mercedes-Benz: Mercedes -Benz R350 4matic 2006 Mercedes-Benz E 320 Avantgarde Combi 1998
- Specialisatie: Implanteren mm werk
- Contacteer:
Ben even naar de garage gereden, met lampje bekeken. In de gaten van de wielen, monteur zei lijkt me nog goed alle vier. Afijn zouden ook de voelers kunnen zijn. Woensdag breng ik de s210 ben benieuwd.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Mogelijk dat de blokken aan de binnenkant wat verder heen zijn. Ik meen dat de sensor daar ook zit. Wiel eraf en je weet het. Kan ook zijn dat de kabel aan massa ligt, dan krijg je de melding ook.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Ik zou op zijn minst op de as die de foutmelding veroorzaakt alle vier vervangen.
Als je dunne en nog dikke blokken hebt zou ik de oorzaak laten bekijken/verhelpen, want alles hoort gelijkmatig te slijten.
Als je dunne en nog dikke blokken hebt zou ik de oorzaak laten bekijken/verhelpen, want alles hoort gelijkmatig te slijten.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Als je de blokken vervangt, vervang dan ook de sensoren. Voor mijn auto (W204) is dat 1 sensor per as (rechts voor en -achter) en ze zijn niet duur. Iets van 6 euro per stuk. Als de sensor eenmaal zijn werk heeft gedaan (contact gemaakt), dan zijn ze aan vervanging toe. Bij de W204 zit de sensor op de binnenste blokken. Als je het zelf doet, let er dan op dat de draden van de sensor de remschijf niet kunnen raken. Als dat wel het geval is, dan heb je meteen weer de melding op je dashboard .
Succes!
Succes!
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Sommigen modellen/merken geven wel erg snel melding en vaak kun je nog duizenden km''s rijden na ontstaan vd melding. Heb je een 1 draad sensor kun je deze weg laten evt (en de melding is dan weg). een twee draads sensor (lus) kun je enkel even foppen door hem te strippen en de uiteindes in elkaar te draaien. Als je dus nog even door zou willen rijden maar die melding niet iedere keer wilt zien. Alleen niet vergeten de blokken een keer te vervangen.
- dutchuser1
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 22 okt 2012 10:18
- Mercedes-Benz: Mercedes -Benz R350 4matic 2006 Mercedes-Benz E 320 Avantgarde Combi 1998
- Specialisatie: Implanteren mm werk
- Contacteer:
Accu klemmen even los zou dat helpen
- dutchuser1
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 22 okt 2012 10:18
- Mercedes-Benz: Mercedes -Benz R350 4matic 2006 Mercedes-Benz E 320 Avantgarde Combi 1998
- Specialisatie: Implanteren mm werk
- Contacteer:
Klopt geprobeerd accuklemmen los helpt niet geprobeerd
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Die melders is niet meer dan een maak-verbinding. Het koper sleepcontact maakt op een gegeven moment massa via de remschijf. Dat zie je niet met een zaklampje van buitenaf. Je wiel moet er af om dat pas goed te kunnen zien.
- dutchuser1
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 22 okt 2012 10:18
- Mercedes-Benz: Mercedes -Benz R350 4matic 2006 Mercedes-Benz E 320 Avantgarde Combi 1998
- Specialisatie: Implanteren mm werk
- Contacteer:
Er bleken toch remschijven en blokken voor van de voorkant versleten. Ook de sensoren vernieuwd. Wel weer een kostenpost. Maar ja zo houdt men de s210 op de weg.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Mijn buurman is net als jij ook tandarts,maar als ik zie wat die voor auto's rijdt geloof ik niet dat ie met een tandarts inkomen wakker ligt van een setje remblokken....dutchuser1 schreef: ↑17 jun 2021 20:09 Wel weer een kostenpost. Maar ja zo houdt men de s210 op de weg.