Olie op zuiger na verwijderen injectoren m272 CGI
- Raynaud2211
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 sep 2018 21:48
- Mercedes-Benz: CLS 350 CGI
Vanwege lekkage op het motorblok van de M272 CGI heb ik de injectoren eruit gehaald. Die zaten onder het olie, waarschijnlijk door lekkage van de rubberen ringen die de klepdeksel met het blok afdichten. Ik heb met een camera gekeken hoe de zuigers eruit zien en bij 1 zag ik dat er een plasje olie op de zuiger ligt. Mijn vraag is of dit kwaad kan. En zo ja, hoe krijg ik het eruit zonder het hele blok te ontleden.
- Bijlagen
-
- Injectoren met olie
- IMG-25542.jpg (194.84 KiB) 688 keer bekeken
-
- Ring waar olie uit lekt
- IMG-2575.jpg (81.08 KiB) 688 keer bekeken
- W204Avantgarde
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Volgens mij is dat geen losse O ring maar kit vanuit het kleppendeksel.
- Raynaud2211
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 sep 2018 21:48
- Mercedes-Benz: CLS 350 CGI
De o ringen heb ik er al uit gehaaldW204Avantgarde schreef: ↑08 jun 2021 15:13 Volgens mij is dat geen losse O ring maar kit vanuit het kleppendeksel.
Krijg ze er alleen niet meer terug zonder de klepdeksel los te halen en ga het daarom dichtmaken met loctite 5920
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Hmmm, Dat is denk ik niet de beste manier. Dan ga je loctite smeren over iets wat vet en vies is. Of bedoel je dat je wel eerst de deksle er af neemt en dan loctite toe gaat passen?
- Raynaud2211
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 sep 2018 21:48
- Mercedes-Benz: CLS 350 CGI
Aangezien ik het zelf altijd leuk vindt als mensen hun oplossingen tonen, bij deze:
De rubberen ringen pasten niet omdat ze geklemd worden tussen de kleppendeksel en cilinderkop. En ik wil de kleppendeksel er niet af halen omdat het slecht dicht te maken is en met loshalen mag je niks beschadigen want anders moet je de kleppendeksel + cilinderkop vervangen. Behoorlijke impact voor een kleine olielekkage.
Maar ik was wel overtuigd van wat JantjeV8 zegt is dat loctite niet goed hecht op een smerige oppervlak. En vanwege cappilaire werking tussen de deksel en kop zal er altijd wel wat olie zitten. Om het toch dicht te krijgen wou ik de ringen er in zetten als pakking tussen het blok en de loctite. Als de loctite de spleet niet af kan dichten vanwege klein beetje olie kan het wel afdichtingen richting de rubberen ringen.
Met mijn 3D printer een hulpstukje gemaakt waarbij de nieuwe ring iets hoger is dan de oude ring. Met het hulpstukje de ringen en op maat gesneden. Alles zo goed mogelijk schoongemaakt met loctite 7063 en de vlakken ingesmeerd met loctite 5920. Rubberen ring erin gedrukt en overtollig loctite weggehaald. Na ~3000 km nog geen lekkage te zien. Hopen dat het zo blijft
De rubberen ringen pasten niet omdat ze geklemd worden tussen de kleppendeksel en cilinderkop. En ik wil de kleppendeksel er niet af halen omdat het slecht dicht te maken is en met loshalen mag je niks beschadigen want anders moet je de kleppendeksel + cilinderkop vervangen. Behoorlijke impact voor een kleine olielekkage.
Maar ik was wel overtuigd van wat JantjeV8 zegt is dat loctite niet goed hecht op een smerige oppervlak. En vanwege cappilaire werking tussen de deksel en kop zal er altijd wel wat olie zitten. Om het toch dicht te krijgen wou ik de ringen er in zetten als pakking tussen het blok en de loctite. Als de loctite de spleet niet af kan dichten vanwege klein beetje olie kan het wel afdichtingen richting de rubberen ringen.
Met mijn 3D printer een hulpstukje gemaakt waarbij de nieuwe ring iets hoger is dan de oude ring. Met het hulpstukje de ringen en op maat gesneden. Alles zo goed mogelijk schoongemaakt met loctite 7063 en de vlakken ingesmeerd met loctite 5920. Rubberen ring erin gedrukt en overtollig loctite weggehaald. Na ~3000 km nog geen lekkage te zien. Hopen dat het zo blijft
-
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Ik heb gezien dat als ergens overtollige olie zit (bij benzinemotren wel eens rond de bougie bij olielekkages), ze dat wegzuigen met zo'n vacuümding waarmee je remmen ontlucht.
Als je die niet hebt, is een zuurweger ook een erg goedkoop ding voor zoiets.
Als je die niet hebt, is een zuurweger ook een erg goedkoop ding voor zoiets.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006