W211 AMG/Spot achterbumper OEM achteraf - waar op letten?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BertusK
Donateur
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 dec 2020 03:46
Mercedes-Benz: E200 Kompressor (W211, Type 1)

14 mei 2021 20:34

Ik ben momenteel aan het zoeken voor een AMG (of sport?) OEM achterbumper voor mijn W211 uit 2005 (pre-facelift.) Ook ben ik aan het onderzoeken waar ik precies op moet letten en of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden. Had al een paar topics hierop gevonden maar zijn een paar dingen nog niet helemaal duidelijk.

Pasvorm van wat ik begreep is het zelfde ongeacht bij pre-facelift of facelift, enkel zijn de parkeer sensoren bevestigingen dan anders in dat geval. Overigens heb ik 2 onderdeel nummers gevonden A2118850825 en A2118851225, zit er hier nog verschil in? (op afbeeldingen zag ik dit niet direct tijdens het zoeken.)

Hoe zit het verder dan precies met de bevestiging? Zoals de bevestiging brackets (zwarte frames achter de bumper), moet ik daar nog op letten?
Ik zie veel bumpers waarbij deze ontbreken. Moeten deze apart besteld worden in dat geval? (Het was namelijk bij de voorbumper erg pijnlijk om erachter te komen dat hier enorme verschil in zat, en het dus niet paste.)
Muro01
Berichten: 639
Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

14 mei 2021 20:51

BertusK schreef: 14 mei 2021 20:34 Ik ben momenteel aan het zoeken voor een AMG (of sport?) OEM achterbumper voor mijn W211 uit 2005 (pre-facelift.) Ook ben ik aan het onderzoeken waar ik precies op moet letten en of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden. Had al een paar topics hierop gevonden maar zijn een paar dingen nog niet helemaal duidelijk.

Pasvorm van wat ik begreep is het zelfde ongeacht bij pre-facelift of facelift, enkel zijn de parkeer sensoren bevestigingen dan anders in dat geval. Overigens heb ik 2 onderdeel nummers gevonden A2118850825 en A2118851225, zit er hier nog verschil in? (op afbeeldingen zag ik dit niet direct tijdens het zoeken.)

Hoe zit het verder dan precies met de bevestiging? Zoals de bevestiging brackets (zwarte frames achter de bumper), moet ik daar nog op letten?
Ik zie veel bumpers waarbij deze ontbreken. Moeten deze apart besteld worden in dat geval? (Het was namelijk bij de voorbumper erg pijnlijk om erachter te komen dat hier enorme verschil in zat, en het dus niet paste.)
Hey Bertus,

In mijn geval (schade) kreeg ik ook een bumper zonder brackets, ik gebruikte mijn eigen brackets
daarvoor.
Dus je krijgt ze niet automatisch erbij (tenzij je bij Mercedes besteld)

Dus wel naar vragen of de brackets erbij zitten, en als je van (gewoon) naar (AMG) bumpers gaat dan zullen door de andere vorm van de bumpers denk ik de brackets ook iets andere vorm hebben.

Groetjes Murat
Gebruikersavatar
BertusK
Donateur
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 dec 2020 03:46
Mercedes-Benz: E200 Kompressor (W211, Type 1)

14 mei 2021 21:19

Dat is inderdaad ook mijn ervaring bij mijn voorbumper geweest, kwam zonder brackets, de brackets van mijn originele voorbumper waren andere vorm, en paste dus niet. Bij de achter bumper is dit mij dus niet helemaal duidelijk.

Probleem is ook, als ze ontbreken, dat je ze niet even kan "zoeken", onderdeel nummers kan ik niet 1.2.3 vinden, anders was dit niet zo'n probleem. Bij de dealer is het ook lastig, want ze zoeken op mijn voertuig, en dan krijg je uiteraard gewoon die standaard brackets voor de dag. (Welke met grote kans niet passen in combinatie met een AMG bumper.)

Vandaar dat ik nu ook grondig onderzoek hierna doe, of het bij de achterbumper veel uitmaakt of dit niet veel anders is, of een makkelijker manier is om de benodigde bracket(s) met onderdeel nummers makkelijker te vinden zijn.
Muro01
Berichten: 639
Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

14 mei 2021 21:25

BertusK schreef: 14 mei 2021 21:19 Dat is inderdaad ook mijn ervaring bij mijn voorbumper geweest, kwam zonder brackets, de brackets van mijn originele voorbumper waren andere vorm, en paste dus niet. Bij de achter bumper is dit mij dus niet helemaal duidelijk.

Probleem is ook, als ze ontbreken, dat je ze niet even kan "zoeken", onderdeel nummers kan ik niet 1.2.3 vinden, anders was dit niet zo'n probleem. Bij de dealer is het ook lastig, want ze zoeken op mijn voertuig, en dan krijg je uiteraard gewoon die standaard brackets voor de dag. (Welke met grote kans niet passen in combinatie met een AMG bumper.)

Vandaar dat ik nu ook grondig onderzoek hierna doe, of het bij de achterbumper veel uitmaakt of dit niet veel anders is, of een makkelijker manier is om de benodigde bracket(s) met onderdeel nummers makkelijker te vinden zijn.

Je mag toch gewoon andere brackets (AMG) voor jouw model auto kopen?
Gewoon even vragen of ze anders zijn dan standaard brackets, die kunnen dat zo opzoeken met foto's en al.
Gebruikersavatar
BertusK
Donateur
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 dec 2020 03:46
Mercedes-Benz: E200 Kompressor (W211, Type 1)

14 mei 2021 21:31

Dat mag zeker, maar ze zoeken dan op kenteken of chassis nummer, en krijgen dan enkel de brackets voor de dag van mijn originele classic bumper.

Ik heb die vraag inderdaad al gesteld, echter is mij verteld dat ze enkel zonder filter kunnen zoeken maar dan ook alle onderdelen van een w211 krijgen, dus alle uitvoeringen waaronder de AMG brackets, maar niet kunnen zien aan de afbeelding of het om de AMG variant gaat welke dan bij de genoemde bumper past.
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2990
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

14 mei 2021 21:32

Hoe zit het met de pasvorm van je uitlaten?
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
BertusK
Donateur
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 dec 2020 03:46
Mercedes-Benz: E200 Kompressor (W211, Type 1)

14 mei 2021 21:34

Die zitten verstopt en richten naar beneden achter de bumper, die zullen dus niet in de weg zitten verder.

Ik moet dus ook kijken naar de sierstukken nadat ik de bumper er eenmaal onder heb zitten, anders ziet het er nogal raar uit zon dikke bumper zonder pijpjes :P
Gebruikersavatar
BertusK
Donateur
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 dec 2020 03:46
Mercedes-Benz: E200 Kompressor (W211, Type 1)

16 mei 2021 17:37

Ik heb nog eens zitten kijken, maar wat mij ook op valt bij de AMG achterbumper is dat ze ook zonder parkeer sensoren fittings komen, dit zit dan in de sierlijst gedeelte.

is dit makkelijk achteraf in te bouwen door gewoon het sierlijstje om te wisselen met een variant waar wel de bevestiging gaatjes in zitten?
Plaats reactie