Airco probleem w204

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Wolveman
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2021 10:41

14 mei 2021 10:49

Hoi forumleden. Momenteel zit ik op ons vakantieadres. Sinds gisteren doet de airco het niet en de koelventilator blijft continu draaien. Koelwaterthemperatuur is goed en de thermostaat is 2 maanden geleden vervangen. Is dit een kwestie van de airco bijvullen? Helaas hebben omliggende garages geen tijd om mij te helpen. Groet Erik
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

17 mei 2021 11:08

Als de koelfan blijft draaien kan dat zijn omdat de koelvloeistoftemperatuursensor de verkeerde waarde doorgeeft en ter bescherming wordt dan ook de airco uitgeschakeld, of de druksensor vd airco geeft een te hoge waarde met dito symptomen. Als de thermostaat net vervangen is kun je ook niet uitsluiten dat die het nu juist begeven heeft, want de kw tempsensor zit daarin. Was het een origineel MB thermostaat die ze erin hebben gezet ?
Wolveman
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2021 10:41

17 mei 2021 19:28

Ik heb inmiddels een airco servicebeurt laten uitvoeren. Er zat voldoende koudemiddel in. Bij het uitlezen bij een lokale garage kon men ook geen foutcodes vinden met hun uitlees apparatuur. Inmiddels de garage bericht waar de auto gekocht is of deze mij kunnen helpen, ivm garantie. Helaas is deze niet om de hoek en minder lonend om voor een klein euvel heen te rijden. Bedankt voor je bericht.
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

18 mei 2021 14:42

Bij het uitlezen bij een lokale garage kon men ook geen foutcodes vinden
Als de koelvloeistoftemperatuursensor de verkeerde waarde doorgeeft, maar zich wel binnen aannemelijk toleranties bevindt, krijg je ook geen diagnose melding(en).
Ook de drukwaarde vd aircosensor hoeft geen foutmelding te geven, maar als het systeem waardes doorgeeft die, weliswaar aanvaardbaar , maar niet correct zijn, blijft de airco uitgeschakeld.
Daar onderscheidt de echte garagist zich van degene die het pretenderen. Een goede diagnose betekend werkelijke waardes meten !
Wolveman
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2021 10:41

26 mei 2021 21:19

Auto is naar de dealer gebracht. Storing werd veroorzaakt door defecte hogedruksensor.
Plaats reactie