Goedenavond,
Ik mag binnenkort een CLS 63 toevoegen aan m'n oprit. Kwam via Google wat problemen tegen met de distributieketting (oprekken, knappen), spanners en check valves.
Nou heb ik gewoon garantie de komende 6 maanden maar ik lees cq bereid me graag voor op wat eventuele problemen.
Nou vond ik het volgende service bericht;
Engine 157:
1) From engine number 157 9xx 60 009368 up to engine number 157 9xx 60 017984 install check valves and chain tensioners
2) From engine number 157 9xx 60 017985 up to engine number 157 9xx 60 022333 (December 2012) install check valves (optimized tensioners installed in this production range)
Note:
When performing repairs and only the check valves are supposed to be installed, the tensioners must still be checked according to WIS documentation. If optimized tensioner is found to be defective it must be replaced
Note:
Check valves were installed in the factory in the engines above the ranges provided above. In case of 157 engines either A 278 050 40 00 or A 278 050 33 00 check valves were installed. In engines 276 and 278 check valves A 278 050 33 00 were installed. It is important to measure the oil supply opening in cylinder heads to install correct check valve.
Op zich een prima handvat zou je denken, maar nu komt het. Mijn motornummer is 157981 60 005008. Dat wil zeggen een eerder motornummer dan genoemd in het service bericht. Zou dat dan betekenen dat mijn motor een voorloper is op de problemen?
Wie durft/kan er wat zinnigs over vertellen!
Distributieketting problemen bij M157 5.5 V8 Biturbo
Wat ik er van weet zijn problemen met de distributieketting vooral de vroege modeljaren 2011/2012, daarna hebben ze een soort terugslagklep gemonteerd waardoor de olie niet terugloopt en er geen olietekort optreed bij de koude start.
En niet teveel op het www kijken want daar staan vooral de gruwelverhalen van vooral getunde M157 ''s
Je kan de ketting visueel controleren door onder de vuldop te kijken, de oude versie lijkt uit meerdelige schakels te bestaan.
En niet teveel op het www kijken want daar staan vooral de gruwelverhalen van vooral getunde M157 ''s
Je kan de ketting visueel controleren door onder de vuldop te kijken, de oude versie lijkt uit meerdelige schakels te bestaan.
- Bijlagen
-
- timing_chain_comparison_.jpg (80.69 KiB) 1176 keer bekeken
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- tcoree
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
- Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Die terugslag klep en gemodificeerde spanners zijn er inderdaad en worden aangeraden om te monteren. Daar heb ik het service bericht van naar de dealer gestuurd.schim schreef: ↑12 mei 2021 21:22 Wat ik er van weet zijn problemen met de distributieketting vooral de vroege modeljaren 2011/2012, daarna hebben ze een soort terugslagklep gemonteerd waardoor de olie niet terugloopt en er geen olietekort optreed bij de koude start.
En niet teveel op het www kijken want daar staan vooral de gruwelverhalen van vooral getunde M157 ''s
Je kan de ketting visueel controleren door onder de vuldop te kijken, de oude versie lijkt uit meerdelige schakels te bestaan.
De mijne is van eind 2011 dus de motor valt in de "risicogroep".
Had inderdaad al veel gruwel verhalen gelezen, gelukkig is deze niet getuned maar volledig origineel.
- tcoree
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 11 okt 2015 09:44
- Mercedes-Benz: S205 C63S AMG
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Beide motoren zijn op zich best bulletproof wat ik hoor.
Ik heb bijvoorbeeld met mijn M156 in mijn C63 nooit iets gehad. 1 liter olie op 10.000 km en behalve een accu vervangen die 10 jaar oud was en natuurlijk het reguliere onderhoud.
Maar doordat ik nu de CLS aan heb geschaft ging ik even wat reviews/ problemen googlen en kwam ik dit tegen en ik dacht wellicht hebben mensen hier ervaring met dit probleem. Geen idee of de aangepaste kettingspanners en terugslagklep een dure reparatie is anders is het uit voorzorg zoiets laten doen nooit een slecht idee.