W164 deuren springen op slot

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
mike.c
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2018 12:59
Mercedes-Benz: W163

12 mei 2021 16:32

Gisteren naar een W164 wezen kijken, proefritje gedaan en ergens op een P-plaats motorkap omhoog en rondom de auto gelopen om hem te goed te bekijken. Ik had de bestuurdersdeur nog openstaan en hoorde bij de deur achter de bestuurder zachtjes een klikkend geluid uit komen (geluid van centr.deur vergr.), deur zat op slot en kon dus niet geopend worden.
Toen ik de bestuurdersdeur dichtgooide ging die ook op slot en kon ik de auto niet meer inkomen. De auto draaide nog stationair en ik had de motorkap ook nog open. Handelaar gebeld die er al snel aankwam en met speciaal inbrekersgereedschap met moeite de deur weer open kreeg. Mijn testritje was dus teleurstellend. Vandaag belde hij me weer op dat het probleem verholpen was, het was een 'vochtprobleem'.

Komt dit iemand bekend voor?
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

12 mei 2021 18:49

Hoi, deze gebeurtenis nog niet gezien bij een ML maar in het algemeen, de 2e hands ML kennen veel achterstallig onderhoud dus doe echt een aankoopkeuring bij de dealer. Zelf ken ik 2 mensen die er op leeg gingen (was in beide gevallen hun partner die de ML zo graag reden); 1 heeft nu een Rav4 voor zijn vrouw en de ander een X3 (met ook de nodige reparaties). Laatst vroeg een kennis voor advies voor een ML met V8 diesel die in Lemmer te koop stond/staat bij AZG (lees auto zonder garantie :-) ); gezegd: niet doen.
Succes met je afwegingen maar ik zou de ML niet kopen.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
AndyP
Donateur
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
Locatie: Twente

12 mei 2021 19:31

Ik moest in eerste instantie denken aan de Anti-Hyjack functie waarbij de deuren op slot springen zodra je ze sluit en wegrijdt. Maar dat zal hier dan wel niet het geval zijn. (?)
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
Plaats reactie