W176 start vaak niet en geeft allerlei storingen pre save functie beperkt beschikbaar

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
JantjeV8
Berichten: 2213
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

04 jun 2021 10:20

In elk geval is dit een bijzonder verhaal, ben hartstikke benieuwd naar de afloop.
Gotti
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2021 21:37
Mercedes-Benz: A180 2013 w186
Specialisatie: Security

09 jun 2021 14:04

Ze hebben het eindelijk gevonden
Mijn droom valt in duigen
Olie in de karterkap en motor management aangezogen
Er moet een gehele nieuwe kabelboom in en een nieuw motor management
Prijs zal ontzettend hoog zijn
Ik zit nu met zenuwen te wachten op wat het precies gaat kosten
Vermoedelijk zal ik niet meer op dit forum reageren want ik zal helaas geen Mercedes meer rijden
Allen bedankt voor jullie hulp en het meedenken
Na 2 maanden dan toch eindelijk het probleem gevonden
JantjeV8
Berichten: 2213
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

09 jun 2021 16:59

Ik begrijp je oorzaak niet helemaal. Olie in de 'karterkap aangezogen' , kun je dat eens iets uitgebreider uitleggen? Heb je er foto's van?

Wat vindt je garage van het feit dat e die € 1100+€ 360 voor de kat z'n viool hebt geïnvesteerd?
Beschik je over mogelijkheden om iets dergelijks buiten de garage om te kunnen repareren?
Je besluit om geen MB te rijden, is dat omdat je teleur gesteld bent, of omdat de kosten niet te overzien zijn? Wat dat aan gaat, de oude w123 en eventueel nog de w124's vindt je nog de roemrijke degelijkheid.
Gotti
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2021 21:37
Mercedes-Benz: A180 2013 w186
Specialisatie: Security

09 jun 2021 19:05

Nou als er een probleem zich bevind en ze hebben 2 maanden nodig om dat te vinden
En dan is het gevonden en dan moet er een nieuw motor management in en een nieuwe kabelboom omdat alles onder de olie zit

Het gaat als volgt
Als je een potje olie neerzet en je hebt een stroomkabel waar je stroom opzet en je duwt die in dat potje
Zul je zien dat de olie naar boven komt rondom de kabel trekt
En dat is gebeurt bij mijn auto
Het is overal heengegaan
Veel onderdelen zijn aangetast waaronder de computer
De computer gaf daardoor allemaal meldingen omdat die storing kreeg door die olie
Prijs tussen de 5 en 7 duizend euro
Heb nu besloten om hem in onderdelen te verkopen
En te gaan kijken voor een andere auto
Ik hebber graag in gereden
Maar ik wil dit nooit meer meemaken
Ik heb helaas geen alternatief om te repareren omdat ik vind dat Mercedes bij de dealer gerepareerd dient te worden.
Dat is het beste voor Mercedes zelf
Gotti
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2021 21:37
Mercedes-Benz: A180 2013 w186
Specialisatie: Security

09 jun 2021 19:07

Ook zou de rekening op kunnen lopen omdat ze de kabelboom gaan vervangen en grote kans is dat er meer vervangen moet worden
Dus ik heb geen zekerheid
CasR
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020 19:29
Mercedes-Benz: C350e Estate 2015

09 jun 2021 19:26

Ik heb mogelijk wel interesse in de complete auto. Stuur me maar een bericht als je de auto wilt verkopen.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5665
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

09 jun 2021 19:28

JantjeV8 schreef: 09 jun 2021 16:59 w124's
Die kabelbomen vielen inderdaad bij de late 124 nog gewoon uit elkaar. Daar had je niet eens olie voor nodig. :owja:

Maar zonder gekheid: ik gok zo dat de kabel bij de nokkenasverstelling door capillaire werking olie is gaan opzuigen. Duurt dat lang genoeg, dan komt die olie in het motormanagement en gaan de dingen natuurlijk niet goed. Je zou toch denken dat je kabelboom en stuurunit ergens zou moeten kunnen vinden? Of kun je een gebruikte niet coderen?

Zekerheid heb je nooit maar uitzoeken wat er mogelijk is lijkt me toch nog wel de moeite.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gotti
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2021 21:37
Mercedes-Benz: A180 2013 w186
Specialisatie: Security

10 jun 2021 05:50

gfgf schreef: 09 jun 2021 19:28
JantjeV8 schreef: 09 jun 2021 16:59 w124's
Die kabelbomen vielen inderdaad bij de late 124 nog gewoon uit elkaar. Daar had je niet eens olie voor nodig. :owja:

Maar zonder gekheid: ik gok zo dat de kabel bij de nokkenasverstelling door capillaire werking olie is gaan opzuigen. Duurt dat lang genoeg, dan komt die olie in het motormanagement en gaan de dingen natuurlijk niet goed. Je zou toch denken dat je kabelboom en stuurunit ergens zou moeten kunnen vinden? Of kun je een gebruikte niet coderen?

Zekerheid heb je nooit maar uitzoeken wat er mogelijk is lijkt me toch nog wel de moeite.
Klopt precies dat was het idd
Bij dr nokkenas zoog die op
Omdat ik tijd druk heb door de APK en al zoveel ellende met die auto gehad heb
Heb ik vandaag besloten om hem op te laten halen voor 8250,-
Ze zullen er hoogstwaarschijnlijk genoeg aan verdienen
Maar de APK moet over een kleine maand
En ik heb zoveel ellende met die auto gehad dat ik besloten heb om het toch te doen
Ik slaap er gewoon niet van
Het is beter dat die gaat
Al met al dus een rekening van 1250,- betaald bij de garage
En ik krijg er nu 8250,- voor terug van een opkoper
Mercedes zelf wou mij 6500,- geven om over te kopen
Ik hoop dat de beste meneer vandaag op komt dagen en dan ben ik ervanaf
Dan zal ik hopelijk wat beter slapen aankomende nacht
En dan ga ik rustig kijken voor een nieuwe auto en zolang het even bij de scooter te houden
JantjeV8
Berichten: 2213
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

10 jun 2021 07:22

Ik begrijp het nu wat beter. Olie, capilair en kabels is mij wel een bekend fenomeen. De 722's hebben dat ook. Ik begreep dat met die carterdeksel niet. Oke, duidelijk nu.
Toch verbaas ik me er over dat ze daar 2 maanden over doen, u zelf waarschijnlijk ook. Die kwaal wordt op dit forum vaak benoemd. Mij lijkt het 1 van de 1e oorzaken om te controleren, zeker voor een merk-dealer die deze storing ongetwijfeld vaker heeft gezien. En al helemaal als je schrijft dat het al zo ver is door gesijpeld. Niet dat er ergens een nauwelijks zichtbaar beginnend spoortje is, maar je hebt het over 'alles'.

Ik blijf het een raar verhaal vinden.

Bereidt je maar op de volgende tegenslag voor: Die opkoper gaat naast je wagen af staan bieden.

In elk geval een teleurstelling rijker, een Mercedes armer. Maar denk er om. Met een Opeltje of een Peugot ga je ook dingen mee maken...
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5665
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

10 jun 2021 09:08

JantjeV8 schreef: 10 jun 2021 07:22 Bereidt je maar op de volgende tegenslag voor: Die opkoper gaat naast je wagen af staan bieden.
Dat is naast belasting betalen en uiteindelijk je overlijden een van de weinige zekerheden die het leven te bieden heeft.

Maar nachtrust is ook wat waard, dus ergens begrijp ik wel dat je er een streep onder zet.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gotti
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2021 21:37
Mercedes-Benz: A180 2013 w186
Specialisatie: Security

10 jun 2021 18:53

Hij is weg
Heb er 8250,- voor gekregen
Pijn in me hart...
Bijlagen
01F0DE1E-732D-4CAE-820A-0B3746C91E1C.jpeg
01F0DE1E-732D-4CAE-820A-0B3746C91E1C.jpeg (214.79 KiB) 219 keer bekeken
683160B1-8208-42BE-A6BD-BEE2D0D8887F.jpeg
683160B1-8208-42BE-A6BD-BEE2D0D8887F.jpeg (298.72 KiB) 219 keer bekeken
97BD60E5-50BA-4E77-AD36-CF2EB7F34A30.jpeg
97BD60E5-50BA-4E77-AD36-CF2EB7F34A30.jpeg (282.18 KiB) 219 keer bekeken
Plaats reactie